"Gamingheadset" till ungdom?

Permalänk
Medlem

"Gamingheadset" till ungdom?

Hejsan.

Letar efter ett gamingheadset till grabben, ska vara kompatibelt med främst Xbox Series x men även pc för framtida behov.

Pristak ca 1500kr, vad rekommenderar ni? Jag har personligen absolut ingen koll på marknaden men hoppas på att det finns någon där ute som har bättre koll

En fördel är om det går att inköpa i en fysisk butik så som Power, Elgiganten, Kjell osv osv.

Tack på förhand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inget direkt förslag på något headset, men skulle rekommendera att du letar efter "open back" över "closed back" headset.

Hjälper att reducera ljudnivån då man faktiskt hör sig själv. Märkte direkt skillnad själv och resten av familjen blev nöjdare då de slapp höra någon skrika mitt i natten när man bodde hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maceor:

Har inget direkt förslag på något headset, men skulle rekommendera att du letar efter "open back" över "closed back" headset.

Hjälper att reducera ljudnivån då man faktiskt hör sig själv. Märkte direkt skillnad själv och resten av familjen blev nöjdare då de slapp höra någon skrika mitt i natten när man bodde hemma.

Tack för tipset! Låter fullt rimligt.

Har upptäckt efter letande att det är väldigt svårt att hitta trådlösa som är kompatibla med xbox. Får kanske bli trådade i värsta fall. Letar både öppna och stängda lurar så att säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

JBL Quantum 360X är trådlösa, funkar med xbox och pc, har även bluetooth. Mikrofonen går att plocka av så att man inte ser ut som ett fån på stan om man vill använda dem med telefonen för att lyssna på musik osv.
De är dock inte öppna, men på pc ska de stödja sidetone om jag minns rätt, alltså att du hör din egen röst i lurarna.