Hade jag haft en flaska skumpa hade jag korkat upp den.
Jag tröttnade på att vänta. Kom att tänka på en sak till som jag missat att nämna. I morse var det 2 problem. Dels var det externa högtalare som inte verkade kännas igen. Sen var det också något skumt att då jag skulle starta om PCn så gick det inte. När jag valde att stänga av den så stängde den inte ner helt. Blev tvungen att stänga av och starta med powerknappen. Kompletts support hade inget förslag på det sistnämnda problemet men högtalarproblemet kunde lösas med BIOS uppdatering sa han. Han menade att BIOS uppdatering inte skulle påverka problemet med att omstarta PCn (därför tänkte jag inte på att nämna det).
Hur som haver, jag tröttnade på att deppa och vänta så jag stängde av PCn med powerknappen. Startade sen, den brummade igång några sekunder och slocknade sen. Svor några långa ramsor. Provade en gång till, samma sak. Svor ännu mer. Provade att ta ur strömsladden en halv minut. Provade att starta och voila den startade som den brukade (med en annorlunda MSI-bild vid uppstart). Provade att stänga av och omstarta, fungerar galant. Även högtalarna fungerar.
Fy fasen sicka jobbiga timmar. Ska aldrig mer trixa med BIOS om det inte är absolut nödläge.
Ni ska ha stort tack allihopa!