Har upptäckt att jag är beroende av internet

Permalänk
Medlem

Har upptäckt att jag är beroende av internet

Ett byte från en operatör till en annan gick snett då avslutningen av den gamla och aktiveringen av den nya krockade på samma dag. Jag blev utan internet på kvällen igår till ganska nyligen precis lagom till helgen, tur att kundtjänst har öppet på helgen.

Jag fick en massa ångest då det knappt går att göra något vettigt på datorn utan internet. Annat var det på slutet av 90-talet då mycket fortfarande inte var beroende av uppkoppling, det var inte ett totalt mörker när man inte var uppkopplad. Mobildatan är endast ett par gigabyte så där finns inte mycket att hämta.

Jag är en ganska tung internetanvändare. Är det normalt att känna denna känsla som jag gör? Att man blir handlingsförlamad, att det inte finns något vettigt med en dator utan internet?

Är tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Ett byte från en operatör till en annan gick snett då avslutningen av den gamla och aktiveringen av den nya krockade på samma dag. Jag blev utan internet på kvällen igår till ganska nyligen precis lagom till helgen, tur att kundtjänst hade öppet på helgen.

Jag fick en massa ångest då det knappt går att göra något vettigt på datorn utan internet. Annat var det på slutet av 90-talet då mycket fortfarande inte var beroende av uppkoppling det var inte ett totalt mörker när man inte var uppkopplad. Mobildatan är ett endast ett par gigabyte så där finns inte mycket att hämta.

Jag är en ganska tung internetanvändare. Är det normalt att känna denna känsla som jag gör? Att man blir handlingsförlamad, att det inte finns något vettigt med en dator utan internet?

Är tacksam för svar!

Klart att det är normalt. Precis som med allt annat beroende. Avvänjning är det bästa du kan försöka göra. Gå ut och gå, skaffa en annan hobby osv.