Permalänk
Medlem

Problem med att starta en CS-server

Jag sitter på två datorer här hemma med en DI-604. Har Bostreams X-stream-uppkoppling. Men till saken; när jag ska starta en CS-server på den ena datorn så vägrar det att funka. Jag har låst upp port 27015 i min brandvägg men det funkar ej för det.

Är det några ytterligare inställningar jag ska göra för att det ska funka i routern?

Servern funkar som det ska, alltså den är igång och kommandon funkar. Så det måste vara ett ytterligare problem eftersom jag eller någon annan ej kan connecta. Any ideas?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det funkar att joina från min ena dator till adressen 192.168.0.133. Men detta är ju min interna IP-adress. Hjälper det er att förstå vad som är fel?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

kommer inte ihåg exakt vilka portar du behöver öppna men öppna alla mellan 27000-27020 så borde det funka utan problem.. annars kan sånt här även lösas väldigt enkelt genom att läsa vad som står på spelets hemsida dvs www.counter-strike.net och läsa forumposten: http://www.forumplanet.com/counterstrike/topic.asp?fid=4955&t...

Permalänk
Medlem

Ok, fattar nu men hur bestämmer jag vilka portar jag ska öppna (alltså i TCP och UDP-format)? Inne i DI-604 finns det bara fält där man kan fyllka i vilka nummer det är på portarna, alltså inget om TCP eller UDP.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

inte den blekaste..

enklaste är att kasta brandväggen åt helsike, bara trams o problem ändå ;>

Permalänk
Medlem

Tror även jag vet hur man ändrar portarna nu. Finns en sektion i routern som heter Routing, måste vara där va? Finns i alla fall fyra fält här. Kan någon hjälpa mig med att säga vart jag ska skriva vad?

Destination:
Subnet Mask:
Gateway:
Hop:

Beskriv gärna så perfekt du kan..Exempel om jag ska skicka vidare 6003. Vart skriver jag då 6003 och TCP?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

TCP 7002 out

TCP 5273 out

UDP 27010 out

UDP 27012 in and out

UDP 27015 in (if your server runs on this port)

http://server.counter-strike.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Ok, fattar nu men hur bestämmer jag vilka portar jag ska öppna (alltså i TCP och UDP-format)? Inne i DI-604 finns det bara fält där man kan fyllka i vilka nummer det är på portarna, alltså inget om TCP eller UDP.

Bredbansrouter'schshc är väl sådana att dom öppnar både tcp och udp om man skriver ett portnr.

Permalänk
Medlem

Prova HELP-knappen när du är inne på inställningarna för Virtual Server. Där framgår bl.a. att både TCP och UDP öppnas.
Routing är något helt annat och har inte ett dugg med portöppningar att göra. Klicka på HELP så förklaras allt.

Om du vill styra port 6003 till en dator som har IP 168.192.0.5 på ditt interna nätverk så skriver du:

6003 i rutan Service Ports

5 i rutan Service IP (direkt för rutan står det 168.192.0)

Glöm sedan inte att sätta en bock i rutorna Enable och Always.

Ovastående gäller för Firmware version 1.81, i lägre releaser kan det se lite annorlunda ut men tankegången är samma.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte