25k på ny tv......

Permalänk

25k på ny tv......

familjen ska ha ny tv efter att den gamla lagt av..
har varit uppe länge men nu verkar dom ha kommit till skott.
sammanlagt kan dom tänka sig att betala max 25k
då ska det innehålla:
tv 32tum 100hz plant bildrör
video
dvd ska klara svcd

det ska helst vara hyffsade högtalare i tvn så att man slipper att
köpa till, annars så får vi göra det, tipsa gärna om olika modeller

vi ska samtidigt utöka antalet kanaler........
vad rekomenderar ni, viasat, canal digital lr boxer??

somsagt ni har 25k att leka med....

tacksam för alla svara Erik

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

hmm gå in på t.ex netonet.se o kolla.

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem

TV: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/...

Sen kan ni ju köpa ett DVD-paket om ni har varken hemmabioreciever eller DVD. Själv skulle jag ju lägga resten av pengarna på ljud istället för en annan tv, den tv:n är riktigt bra. Men vet ju inte hur mycket ni bryr er om ljudet? Kanske köpa ett surroundpaket på netonnet eller om ni vill lägga mer pengar så köpa delar för sig på t.ex Factory Outlet eller Fyndbörsen.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

på netonnet får du en 36" Sony för 17 lax, sen kan du lägga resten av kulorn apå video och dvd

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem
Permalänk

En Loewe helt klart.

Permalänk
Medlem

En Loewe är ju självklart dom har ju en hel del modeller på Hifi-Klubben

Permalänk

hittade en trevlig tv på hifi klubben....
vad behövs mer än en dvd??
vad har förstärkare/reciver för funktion???
hur är de inbyggda högtalarna i "Loewe Aventos"
hur stor är bildkvalitets skildnaden mellan ovan nämnda tv och den från elgigant som någon länkade till??

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

köp en 28" widescreen tft istället på dustin

Permalänk

Förstår inte det där med Loewe... Nu har jag inte särskilt stor koll på fabrikatet, men den senaste jag lagade hade ett standardbildrör från Philips och elektronik från Panasonic. Man får alltså samma TV om man köper en av Panasonics bättre modeller, men till bråkdelen av priset. Det ända som man får extra om man köper Loewe är den utvändiga designen, men jag tycker i alla fall inte den är värd alla de pengarna. Köp hellre B&O om du skall ha en riktigt bra TV, eller en Sony. Även Philips har några fina apparater om du väljer bland de mera påkostade, men ljudet brukar inte vara något vidare. Det förutsätts att du köper till en bioanläggning, och då läggs inga pengar på TV:n inbyggda högtalare.

Permalänk

jag säger bara toshibas atrium ojoj, finns både 32" och 36"

Permalänk

loewe inge bra?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

Samsung 4x" på braskens.com (nya modellen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
loewe inge bra?

Loewe är bra, men inte så extremt bra helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Förstår inte det där med Loewe... Nu har jag inte särskilt stor koll på fabrikatet, men den senaste jag lagade hade ett standardbildrör från Philips och elektronik från Panasonic. Man får alltså samma TV om man köper en av Panasonics bättre modeller, men till bråkdelen av priset. Det ända som man får extra om man köper Loewe är den utvändiga designen, men jag tycker i alla fall inte den är värd alla de pengarna. Köp hellre B&O om du skall ha en riktigt bra TV, eller en Sony. Även Philips har några fina apparater om du väljer bland de mera påkostade, men ljudet brukar inte vara något vidare. Det förutsätts att du köper till en bioanläggning, och då läggs inga pengar på TV:n inbyggda högtalare.

Loewe handplockar sina rör från Philips, det är noga utvalda, trott eller ej. Och vem säger att Philips gör dåliga grejjer... Titta i vilken apparat som helst ska du se att man använder 3parts-produkter. Ta Omega tex, de använder standard ETA-verk i sina klockor, tillverkar de inte själva. Själv haft Loewe och det var en grymt bra apparat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Förstår inte det där med Loewe... Nu har jag inte särskilt stor koll på fabrikatet, men den senaste jag lagade hade ett standardbildrör från Philips och elektronik från Panasonic. Man får alltså samma TV om man köper en av Panasonics bättre modeller, men till bråkdelen av priset. Det ända som man får extra om man köper Loewe är den utvändiga designen, men jag tycker i alla fall inte den är värd alla de pengarna. Köp hellre B&O om du skall ha en riktigt bra TV, eller en Sony. Även Philips har några fina apparater om du väljer bland de mera påkostade, men ljudet brukar inte vara något vidare. Det förutsätts att du köper till en bioanläggning, och då läggs inga pengar på TV:n inbyggda högtalare.

Kör inte B&O också med philips-bildrör?

Permalänk
Medlem

B&O går inte att jämföra med vanliga tv apparater Dock är saker som att bara fjärrkontrollen går på 1,5k sjukt.. Ljudet i vår Beocenter 1 (28 tum tv med dvd,radio,vridbar) är som hemmabio... Riktigt tryck i den. Att den dessutom är grymmt lättanvänd och snygg är ingen nackdel. Enda som suger är priset. Typ 42k gav vi för den (3år sen)

Nere har vi en vanlig B&O tv. Dock är den inte särskilt speciell utan mest dyr och oprisvärd.

Ja min familj är B&O fanatiker Har en stereo också.

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Kör inte B&O också med philips-bildrör?

Jo, men de har (oftast) egentillverkad elektronik, åtminstone i nyare apparater.

Permalänk

b&o är fula....ser ut som nåt taget ifrån 80-talet ...sen att dom inte är direkt prisvärda gör ju inte saken bättre :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
b&o är fula....ser ut som nåt taget ifrån 80-talet ...sen att dom inte är direkt prisvärda gör ju inte saken bättre :/

Iofs är dom tidslösa Dessutom får man nåt som till och med i Täby är ganska ovanligt i folks TV-rum. Dessutom håller dom i evigheter

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
b&o är fula....ser ut som nåt taget ifrån 80-talet ...sen att dom inte är direkt prisvärda gör ju inte saken bättre :/

Det kanske beror på att designen ÄR från 80-talet... väldigt lite har ändrat sig sedan dess på BO. Varför ändra ett vinnande koncept?

Permalänk

vi köpte en Panasonic
ruskigt trevlig
tack för all hjälp en snäll moderator kan stänga tråden eller vg låt den självdö

mvhErik

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoBBuzZ Iofs är dom tidslösa Dessutom får man nåt som till och med i Täby är ganska ovanligt i folks TV-rum. Dessutom håller dom i evigheter

Bah. Är inne på min andra B&O (som nu är halvtrasig igen, efter att jag bytt bildrör, igen...). Swappade bildrör med min gamla Philips.