Permalänk
Medlem

problem med ic7-max3

så fort jag sätter på GAT så får jag error i memtest86, oberoende av volt och timings. kan mobot vara trasigt då?
har sakerna i sign.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

fniss

Visa signatur

ch0bbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch0bbe
fniss

kul?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Re: problem med ic7-max3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
så fort jag sätter på GAT så får jag error i memtest86, oberoende av volt och timings. kan mobot vara trasigt då?
har sakerna i sign.

Testa sätta en fläkt ovanför minnena som kyler dem helatiden, sen kör du memtest igen.

Permalänk
Medlem

Re: Re: problem med ic7-max3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallon
Testa sätta en fläkt ovanför minnena som kyler dem helatiden, sen kör du memtest igen.

nej ingen skillnad, så fort jag sätter på gat så får jag error.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag har samma problem när jag slår på GAT.

Visa signatur

-=[Freedom4all]=-
P4 2.8 | ABIT IC7-MAX3 | 2x512 DDR GeIL PC4000 Ultra Platinum | Antec PlusView1000AMG | Antec TruePower 480W | Tyan G9800 PRO-M | HD 300|200|160|120|80| Plextor DVD-RW 708A |

Permalänk
Medlem

En länk till Abits forum: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?threadid=27038&highl... Verkar vara lite småproblem med GAT. Finns fler trådar på deras forum. Bara att söka.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk

hmm...låter inte bra det där....har själv beställt ett abit ic7 max3 kort.....men jag ska dra in den nya bios versionen direkt......om du ej har gjort det så kan du ju alltid pröva med det

mvh martin

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem

ok då är jag inte ensam, kan det vara bios relaterat?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin-84
hmm...låter inte bra det där....har själv beställt ett abit ic7 max3 kort.....men jag ska dra in den nya bios versionen direkt......om du ej har gjort det så kan du ju alltid pröva med det

mvh martin

har senaste bios, första jag gjorde.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Har själv ett Max3 kort och har inte haft några bekymmer. Har också köpt en del IC7 på jobbet och dom har också funkat bra. Dock börjar det dyka upp en del konstiga problem på olika forum med dessa kort nu när dom varit ute på marknaden ett tag. Och vad man än försöker hävda så verkar det som Abit har en del problem. För tidigt utgivna produkter kanske?? Vet inte svaret men tråkigt är det.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

synd att man inte kan använda gat när man ska kunna. orkar då inte skicka tillbaka det till db bara för det.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

min -12v ligger på -7,67v och min -5v ligger på 2,84v, har ett nytt antec true 430w. är detta vanligt eller?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

hm... mitt moderkort funka lite halvtaskigt i början. Men efter en biosuppdatering eller tre så funka allt smärtfritt Ni kanske försöker
köra för hårda timings på minnena! Hårda timings + GAT kanske inte
är så lyckat. Jag kör Corsair TwinX 3200LL stälda efter SPD och med
lite GAT o sånt igång så blir det 2-3-2-5 och det rullar på bra.

Permalänk
Medlem

mina mushkin klarar inte ens 2-5-2-2 med gat och 3.2v. fast fick bara error på ena då, kan vara måndagsex.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Hallå! Klockar ett ABIT-IC7 lika bra som ett ABIT-IC7-MAX3 ????
Skiljer ju en hel del i pris.......

Visa signatur

P4 3Ghz800Mhz , Radeon X800Pro, 1Gig RAM, DVD+RW......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonicz
Hallå! Klockar ett ABIT-IC7 lika bra som ett ABIT-IC7-MAX3 ????
Skiljer ju en hel del i pris.......

Får du en bra processor så klockar förmodligen Max3 bättre men det finns ju ingen garanti. Dessutom, att få en bra processor kan vara som att leta efter en nål i en höstack.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Samma problem här, kör med original MHZ på minnet alltså 200 men får inte GAT att fungera...

Har Corsair XMS4000 DDR-DIMM 256MB PC4000
- 32Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 500MHz skall inte GAT funka på dem ?

Har en 2.4c, stepping sl6z3

Datorn sparar alla inställningar via bios med GAT aktiverat "turbo", sedan kommer den inte så långt med gat aktiverat, den kommer till den tickande" _ "längst ner till vänster sedan händer det inget mer, " VID BOOTEN TILL WIN XP" .

MVH:Emil

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
Samma problem här, kör med original MHZ på minnet alltså 200 men får inte GAT att fungera...

Har Corsair XMS4000 DDR-DIMM 256MB PC4000
- 32Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 500MHz skall inte GAT funka på dem ?

Har en 2.4c, stepping sl6z3

Datorn sparar alla inställningar via bios med GAT aktiverat "turbo", sedan kommer den inte så långt med gat aktiverat, den kommer till den tickande" _ "längst ner till vänster sedan händer det inget mer, " VID BOOTEN TILL WIN XP" .

MVH:Emil

om jag sätter på gat kan jag inte intallera spel, men program funkar bra.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonicz
Hallå! Klockar ett ABIT-IC7 lika bra som ett ABIT-IC7-MAX3 ????
Skiljer ju en hel del i pris.......

max3 kan ge 3.2v till minnena, bra om man har bh-5.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Ja , men max3 har problemer med ustabil v til minnet over 2,8, spesielt ved 2,9 og 3,0, denne feilen går desverre ikke å rette på uten å kjøpe nytt kort.

Visa signatur