Ordning på strömledningar från Nättaggregat.

Permalänk
Avstängd

Ordning på strömledningar från Nättaggregat.

Har ni något tips hur man får ordning på de alal rengbågsfärgade kablarna? Något då man _inte_ behöver ta bort molex kontakten. Man kan ju koppla fel och förstöra en enhet, någon jag inte vill.

Alla tips är välkommna!

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Finns ju såna där kabeluppsamlare i plast som ser ut som en spiral. Typ som en slang som är uppskuren i en spiral. Dom trär man på utan att behöva ta bort molexkontakterna.

Finns i alla möjliga färger.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

Om du tar kort eller skriver ner hur de ska sitta, då kan man väl inte koppla fel? det är ju bara 4st. Och att jorden som är svart ska sitta i mitten, nu är det inte många kvar

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Eltejp, snurra runt dem :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

eltejp kör jag me....tycker de funkar bra

Visa signatur

ch0bbe

Permalänk
Medlem

Men lille Johan, det är två (2) kablar du behöver hålla reda på, det fixar nog tom. du

Jag ska beställa kabelstrumpa från Elfa inom kort, häng på den beställningen så fixar vi det.

Permalänk

jag slängde på kabelstrumpor från elfa samma dag som jag fick hem mitt nya enermax 480w psu... d va den garantin d!

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk

Har sett nån som har använt vanliga trädgårdslangar...

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

Krympslang kanske skulle va snyggt ? Finns juh på elfa för inte så många pengar, och finns i lite olika färger och utföranden... ?

Visa signatur

| Just det. |
|#8792xx | "Är man dum i huvet får hela kroppen lida" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChaLy
Krympslang kanske skulle va snyggt ? Finns juh på elfa för inte så många pengar, och finns i lite olika färger och utföranden... ?

Blir alldeles för stelt, och inte alls lika snyggt som med strumpa.