smartguard ställer ner agp till 0

Permalänk
Medlem

smartguard ställer ner agp till 0

Hallå

Installerade senaste catalyst drivrutinerna och nu efteråt så ställer smartgart ner min agp till 0.

Jag har haft det här problemet förut då kortet stödjer 8x agp men jag har bara kunnat köra på 4x. Har inte brytt mig om det dock då jag hört att skillnaden inte skulle vara så stor. Men nu har jag märkt av att spelen blivit slöare efter att jag installerat drivrutinen.

Även fast jag ställer upp agpn så ställs den ner till 0 varje gång jag startar windows.

En av mina kompisar har också detta problem, vi har båda ett radeon 9800 PRO och tft skärm fast i övrigt olika datorer.

Det står t.o.m. under fliken Alternativ sedan knappen mer information att jag har busstyp agp 4x och agp 8x men att aktuella är på 0. Nån som vet vad problemet är?

Visa signatur

P4 3.0 HT | Radeon 9800PRO | 512 DDR | 160 GB | 19" TFT

Permalänk
Medlem

Har också installerat senaste ati drivisarna ikväll, stängde också av min agp. Fick tji igång det igen, xakt samma problem. Har 9000pro, fick installera dom gamla drivisarna igen och vips så var agp igång igen. Nånn annan som lyckats köra in dom nya med BRA resultat?

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Jo...får också köra med gammla catalyst för att ha någon agp. Fattar inte vad felet är....

Visa signatur

P4 3.0 HT | Radeon 9800PRO | 512 DDR | 160 GB | 19" TFT

Permalänk

Samma här... Sabla SK*TDRIVISAR....

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem

Kanske lösningen finns i tidigare tråden om 9600 PRO. Det rör sig i alla fall om samma symtom.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22550...

Visa signatur

P4 2,6 MHz 800 FSB/HT | ASUS P4P800 | 2x 512 PC3200 Kingston | Sapphire AIW 9600 PRO | S-ATA Barracuda 120 GB