Pingtider i Windows 2000 Professional

Permalänk
Medlem

Pingtider i Windows 2000 Professional

Tjena alla,

Jag tänkte bara höra om det finns något sätt att uppdatera DOS-Promten som finns i Win2k. För när jag pingar / kör tracert så avrundar den pingen till tex <10 vilket inte ger mig exacta resultat som jag vill ha.

Finns det nått kommando eller nån uppdatering man kan ladda ner så man får se exacta pingtider? Tex som linux har, att man ser TEX 5.4532MS

Har även en annan fråga, finns det något bra regedit tips man kan använda för att optimera uppkopplingen för 12/9 VDSL?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Fråga 1:
Jag känner inte till något sådant program, men det är möjligt att det finns. Problemet med att bygga en "egen" PING.EXE är att det i sådana fall skulle kräva att den som körde programmet hade Administratörsrättigheter. Anledningen till detta är att, för att göra bättre och exaktare mätningar, måste man ha tillgång till att skapa "råa" sockets för att kunna skicka egna ICMP-datagram. Det ping-program som finns i Windows idag använder sig av en liten "fullösning". Genom att utnyttja en befintlig DLL-fil (systembibliotek) får man en begränsad möjlighet att skicka och ta emot ICMP-datagram, utan att man behöver vara "administratör".

Fråga 2:
Återse denna tråd:
Ni med BBB Vdsl och har hastighets prob.