Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Hedersmedlem

Hittar inga internet-sidor

Jag har ett problem med en dator innehållandes ett modem. Jag kan koppla upp på internet, men jag kan inte hitta några sidor.

Det första jag antog att det var fel var DNS:en, men så var (så vitt jag vet) inte fallet.

Den _enda_ adress som man kan pinga är den gateway jag får IP-adress av när jag kopplar upp, inga andra adresser fungerar.

Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?
Det kanske står lite dåligt med information i inlägget, men fråga göra om ni har några frågor. Jag vet inte riktigt vad som kan räknas som nödvändig information i detta fall.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vilket OS??

är du säker på att det inte är något med DNS:en?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det är Windows 98 på datorn.

Som sagt så är jag inte säker på att det inte är DNS-strul. Dock så fungerar det ju inte att pinga några som helst IP-nummer utom gatewayen, vilket jag anser vara lite konstigt.
Allt är precis som om man är uppkopplad, men man kan inte surfa. Jag har testat att ställa in DNS själv, men det hjälper inte.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft problem ?

Det låter som felet ligger på ISP:ns sida.

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Har du rätt default gateway inställd?

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Hedersmedlem

Hiker: Inte säker. Har inga papper med inställningar eller liknande. Har dock Telia, någon som vet vilken jag skall använda?

ThAz: Det har aldrig fungerat (inte min dator, så jag vet inte hur lång tid det innebär).

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Permalänk
Avstängd

du har inte ställt in explorer till att arbeta offline?

Permalänk
Medlem

Här har du lite guider på Telias hemsida, kolla runt lite bland dom så kanske du hittar svaret.
http://www.telia.se/pw/privat/kundservice/lbframe.do?tabId=3&...

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte