Permalänk
Medlem

floppydrive är ännu en sån där helt onödig pryl som man inte haft inne i chassit på något år.

Permalänk
Medlem

Om du har datumet inställt fel kanske det är ett virus vid namn W32.Netsky.D@mm.

Utdrag från punkt nio: "If it is 6:00am, 7:00am, or 8:00am on a Tuesday in March, 2004, the PC speaker will beep for a random period of time, at a random frequency. "

Hämtat på :http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.n...

Permalänk
Medlem

Haha, läckert virus :).

Permalänk
Medlem

hehe! Ett virus som avslöjar sig själv, <- Lagomt offtopic.
Du sa att du bara hade power? Koppla i Tgb och mus som några sagt, annars så vet du att det inte är det felet...(logiskt)

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk
Medlem

jag har ju hittat felet!

Permalänk
Medlem

men okej då!

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk
Medlem

Men asså kan man ta bort pc-speakern då? för då kan man ju sätta en fläkt där framme väl? kanske blir lite snyggt?

Permalänk

Om du vänder floppykabeln 180grader och sätter in den igen i floppyn skall du se att det funkar. Du har antagligen bara satt kabeln uppochner. Jag menar bara att det är synd att inte använda sig av en fullt fungerande floppy, man vet aldrig när man kan komma att behöva den.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Ex3CuToR
Ska till en bra liten fläkt för att sätta den där speakern satt.. Lär inte göra hälften av den nytta speakern gör.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem som bara visat sig 2 ggr. Datorn börjar tjuta, ett mycket högt ljud, när windows har laddats klart (alltså efter win boot-skärmen). Därför antar jag att det är hårddisken. Nu senast lät det i ca: 30 sek, sen la den av och nu sitter jag här. Vad är felet?

EDIT: PC-speakern är inte ikopplad.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardin
Bara dra ut pc-speaker sladden, vem vill ha pc-speakers ändå?

Det är ju asdålig ljudkvalitet på dem och de är dåliga, det blir ju monoljud m.m
Köp ett 5.1 surroround-paket istället

Permalänk
Medlem

min dator tjuter ibland när jag exempelvis är inne på en hemsida, men så fort jag scrollar försvinner tjutet (för att senare återkomma på nån annan sida)

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Avstängd

låter som gardin har använt en Compaq... Hehe. Speakern i burken är ju inte tänkt att fungera som en multimedia högtalare, dock har Compaq (skit enligt mig) petat in nån högtalare som suger gurka rejält... Ganska roligt när man tänker på det..

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Permalänk

pc speakern bruka "skrika" när det inte finns tgb, och som någon sa, vem har igentligen den speakern ikopplad? det är juh inte direkt det finaste ljudet =P

kan vara något den fått för sig, min broders dator tjöt förrut innan jag ryckte kabeln, fast datorn funkar felfritt iaf.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanatic^
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=26282...

Varför dra upp 2(!) trådar om samma grej ?

Det är ju inte samma grej ffs, detta hände på den gamla datorn, den andra tråden på min som jag andvänder nu :/