audigy 2 zs PROBLEM!!!

Permalänk
Avstängd

audigy 2 zs PROBLEM!!!

Fick nyss hem mitt audigy zs. Stoppade i kortet, fick ingen bild, drog ut alla kablar och starta den igen och då fick jag bild, sen hängde den sig när windows laddas en gång, och nu får jag en blue screen varje gång jag loggar in i windows. Utan i felsäkert läge. Mitt förra kort var ett live! value. Avinstallerade det innan. Körde också moddade audigy drivers till den, kanske strular där?

Vad ska jag göra? Funderar på och lägga in XP på nytt igen. Blir galen.

HJÄLP !!

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Det var inte allt för länge sedan jag bytte ut mitt SB Live! mot mitt nuvarande SB Audigy2 ZS.

Jag hoppas du har avinstallerat alla drivrutiner för det förra ljudkortet, och gärna använt Driver Cleaner 2 för att verkligen rensa upp.
Det var så jag gick till väga och det fungerar finfint för mig.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Methroix
Det var inte allt för länge sedan jag bytte ut mitt SB Live! mot mitt nuvarande SB Audigy2 ZS.

Jag hoppas du har avinstallerat alla drivrutiner för det förra ljudkortet, och gärna använt Driver Cleaner 2 för att verkligen rensa upp.
Det var så jag gick till väga och det fungerar finfint för mig.

Jag har formaterat och allt m;jligt. Far bluesceeen oavsett... Testat olika PCI platser, samma fel. Oftast kommer felet nar jag ska installera driversen. Min dator konf finns i min signatur. Den ar helt oklockad...

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS