Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
om ni är lite hajja läser ni pdfdokumenten för koppasaccess på skanovas hemsida... där står all info för företagen som köper adsl2 av skanova.. kom upp i förgår på skanovas sida... så att nu en operatör oxå inför det är ju inte så konstigt... fler kommer att följa efter

Du som vet borde ju ha länkat till dom

Permalänk
Medlem

Skanova tillämpar max 2700 meter för ADSL2(+).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
om ni är lite hajja läser ni pdfdokumenten för koppasaccess på skanovas hemsida... där står all info för företagen som köper adsl2 av skanova.. kom upp i förgår på skanovas sida... så att nu en operatör oxå inför det är ju inte så konstigt... fler kommer att följa efter

Länka, tack .. Hittar inte

Jo, ADSL2(+) kommer väl ta över ADSL. Men man undrar ju när det kan hända..?

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Avstängd

det kommer ta tid .. precis som vdsl , fast iom att adsl2 är bakåtkompatibelt så kanske det kan gå lite snabbare med utbyggnaden ...

får se vad som händer om 1år, hu många som har det då

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur svårt de har med att hitta plats i telestationerna för VDSL-utrustning få man bara hoppas att de kan byta ut sin ADSL-utrustning till ADSL2+ och samtidigt vara bakåtkompatibla. Annars kan det nog dröjja innan de släpps upp plats, eller att de får tummen ur och bygger till om det finns möjlighet.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem

Skönt att de kan göra av med ATM... behöver inte lappa protokollen över varandra.
Räcker med 4 protokoll när man sitter och slösurfar.

Permalänk
Medlem

som jag fattat det är adsl utrustningen redan adsl2 kompatibel med mjukvaru uppgraderin..... men jag är INTE säker på detta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
som jag fattat det är adsl utrustningen redan adsl2 kompatibel med mjukvaru uppgraderin..... men jag är INTE säker på detta...

Jo det stämmer nog på utrustningen BBB har iaf. *springer iväg och letar pressmedd*

EDIT:
"Lucent Business Partner Imtech Telecom to roll out best of breed xDSL equipment including ADSL, ADSL2+ and VDSL and provide ongoing support services

STOCKHOLM, Sweden - Lucent Technologies (NYSE:LU) and Imtech Telecom, a Lucent Business Partner, today announced that they have signed an agreement with Bredbandsbolaget (B2), a leading service provider in Sweden, to provide the latest xDSL solutions and services for the company to expand its range of internet, VoIP (Voice over IP), PC-TV (television channels delivered via personal computers) and home cinema services. The infrastructure will support B2 as it expands its consumer market. Lucent will work with Imtech Telecom Sweden to install and complete the project. "

"lucent will provide its Stinger® FS+, a DSL access concentrator that enables the introduction of profitable next generation IP services over DSL. The Stinger® FS+, provides enhanced IP performance, offering the bandwidth needed to support increased subscriber densities and providing Quality of Service (QoS). The Stinger® FS+ is designed to support and manage large numbers of subscribers with support for 1,008 subscriber ports per chassis while enabling services such as streaming media, IP multicast audio and video applications such as broadcast television, conferencing, video on demand and pay-per-view. The Stinger® FS+ supports a multitude of DSL flavours such as ADSL, ADSL2+, VDSL, S(H)DSL."

Källa:
http://www.lucent.com/press/0903/030922.nsa.html

Permalänk
Medlem

Tur att man har BBB här i området, visserligen har jag Telia nu.
Men om BBB lanserar ADSL2(+) blir det ju till att byta illa kvickt, 3,5 mbit upp är ju inget man tackar nej till...
I och med att man bor 1 200 m från stationen så är ju inte 1mbit upload med ADSL något att hurra över!

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk

Nice! Det verkar lite som om ADSL2+ börjar röra på sig Pressmeddelandet som MOzE länkade till är ju ifrån September 2003 och det är ju kanon att den nuvarande utrustningen stödjer ADSL2+.

Hoppas nu att de börjar testa av i liten skala i Stockholm/GBG när de knäckt VDSL nöten med de barnsjukdomarna de haft. Själv ligger jag på Masthugget i GBG vilket verkar vara station nummer 2 i prioritering efter Vasa.

*håller tummarna*

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_digital
Nice! Det verkar lite som om ADSL2+ börjar röra på sig Pressmeddelandet som MOzE länkade till är ju ifrån September 2003 och det är ju kanon att den nuvarande utrustningen stödjer ADSL2+.

Hoppas nu att de börjar testa av i liten skala i Stockholm/GBG när de knäckt VDSL nöten med de barnsjukdomarna de haft. Själv ligger jag på Masthugget i GBG vilket verkar vara station nummer 2 i prioritering efter Vasa.

*håller tummarna*

/Bobby_Digital

Hrm, September 2003...
BBB började väl köpa in sig på telestationer innan dess?(eller?)

Då är det väl antagligen bara ett antal telestationer som är uppgraderade med den teknik som lucent sålde till BBB?

Hoppas BBB iaf. lanserar Uppsala som teststad ;P

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk

jag hoppas telia borjar lansera det
om det gör det betyder det kanske att alla kommer kunna få det.. hoppas bara de håller nere priserna.

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
jag hoppas telia borjar lansera det
om det gör det betyder det kanske att alla kommer kunna få det.. hoppas bara de håller nere priserna.

Nu hoppos du väl ändå på lite för mycket,
inte fan var det Telia som lanserade VDSL först....BBB...Bostream..sedan började väl Telia fundera på att lansera ngt som höjer hastigheterna för kunderna. Men bara på 3 stationer..

GG TELIA!

Priserna? Ja, uppgradering 2000 kr för ADSL2 antar jag.. Sedan ska de väl langa ett nytt modem till en för 1,5k... Sedan månadskostnad..783kr / måndag..EXKL MOMS!

Så...

go BBB/Bostream!

Men visst visst, vore trevligt om ngn större aktör(BBB/BOSTREAM/TELIA) lanserade det, det skapar ju tryck(nu är det ju bara netatonce..ingen direkt "woho ISP")

Ingen som kan konfirmera om det här med att det bara är mjukvaruuppgradering behövs, eller nå insider information från ISPS?

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

Växjö - Alvesta - Ljungby inom kort?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Re: ADSL2 På G nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^
Net@once kör ADSL2

"Vi lanserar ADSL2 (2004-02-19)
Vi lanserar nu ADSL2 i Växjö och Alvesta! Förutom en högre inhastighet (upp till 11 Mbps) ökar även uthastigheten med upp till 3,5 Mbps."

Wow vill ha då borde ju andra leverantörer börja röra på sig med.

http://www.netatonce.se

Verkar ju kunna ersätta min Telia8000 snart.

Kan tillägga att Ericsson står för hårdvaran, som ser ut så här:
http://www.ericsson.com/network_operators/campaign/publicethe...

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Medlem

ska få ADSL2 i slutet av Maj.. från Elverket här i Vallentuna där jag bor. sista Maj är iaf SISTA datumet. Ålcom ska leverera bandbredd. men elverket är de som har hand om all bredbandutbyggnad här i vallentuna. ganska najs övergång till ADSL2 från Xpress sunkiga ADSL.. som vi ju inte har längre då de går i konkurs. vi var först i sverige me Xpress ADSL och man var glad över det. men glad att bli av med det iaf. och få nåt bättre. förhoppningsvis. alltid kul att testa ny teknik iaf

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Ålcom?
Den Åländska ISP:n (http://www.alcom.aland.fi/index.php)?

De har iofs kört ADSL2 rätt länge, men verkar ju märkligt att Vallentuna skulle köpa bandbredd från Åland...

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...