Hansol 920P blixtra till

Permalänk
Avstängd

Hansol 920P blixtra till

Tjena nu för kanske 1 min sedan så satt jag och slö surfade och msna lite. Då så blixtrar skärmen till slocknar snabbt och sen vaknar igen. Blir lite orolig nu då datorn står på väldigt ofta, vill juh inte att skärmen ska tutta fyr. Det är juh en ganska billig sak 1600kr. Haft den i över 2 år nu. Vad ska jag göra tycker ni? har ej råd med ny skärm. Ny på garantin? 3 år gäller den tror jag.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Tänk min bror som sitter med en skärm som blir mörk och lila, haha...
Kanske blir så med din åxå.
Kanske dax för att använda garantin ifall nått händer med den?

Permalänk

Re: Hansol 920P blixtra till

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Tjena nu för kanske 1 min sedan så satt jag och slö surfade och msna lite. Då så blixtrar skärmen till slocknar snabbt och sen vaknar igen. Blir lite orolig nu då datorn står på väldigt ofta, vill juh inte att skärmen ska tutta fyr. Det är juh en ganska billig sak 1600kr. Haft den i över 2 år nu. Vad ska jag göra tycker ni? har ej råd med ny skärm. Ny på garantin? 3 år gäller den tror jag.

kommer inte påstå att den ska göra så, men vänta och se om felet återkommer: om du har garanti ett tag till så kommer den ju ändå att finnas kvar, om du istället skickar skärmen till dom nu så kommer dom troligtvis inte hitta något fel och vara sura och antagligen vilja ha avgifter och skit..

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

Hehe, jag bryr mig väl inte så mycket om den går sönder. Det är mest brandfaran jag är orolig över. Man vet juh aldrig om den tuttar fyr där bak.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Hansol skärmar är fan det sämsta skräpet jag varit med om köp aldrig det! Ägde en 900p innan som gick totalsönder efter 2.5 år (garanti 2 år) !!!

Visa signatur

Intel 2.8Ghz NW HT ][ PC4000 256x2 512x1][ Asus P4P800S-E Deluxe ][ MSI FX5900XT 128 VTD ][ Samsung SP 160GB ][ 3com 10/100 ][ SB Live value ][ Chieftec 360W ][ MS IE 3.0 ][ Func ][ IBM 19" ][ Philips HF ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syppe
Hansol skärmar är fan det sämsta skräpet jag varit med om köp aldrig det! Ägde en 900p innan som gick totalsönder efter 2.5 år (garanti 2 år) !!!

Problemet ligger oftast hos användaren

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vash
Problemet ligger oftast hos användaren

hur behandlar du din skärm? jag vet bara ett sätt nämligen: ha den påslagen framför mig...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

Min skärm har juh fått lite smällar under frakt till LAN m.m men den har ej visat sympton på dålig bild.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syppe
Hansol skärmar är fan det sämsta skräpet jag varit med om köp aldrig det! Ägde en 900p innan som gick totalsönder efter 2.5 år (garanti 2 år) !!!

Har själv en Hansol 920eF, än så länge är det inga fel på den. Skärmen står nästan på i 24 tim/dygn. Den är ca 2 år gammal å där är inga synliga fel på den inu...
Så du har säkert bara fått ett måndags exemplar så..

Ha d

Permalänk
Avstängd

heheh mjaaoo vem vet, den funkar fint nu. Vill bara vara på den säkra sidan.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vash
Problemet ligger oftast hos användaren

Äh, skärp dig va.

Det finns bra och dåliga skärmar, så enkelt är det bara. Det har föga med användaren att göra huruvida det är bra eller dålig kvalitet på en skärm.

Permalänk
Medlem

Se till att stänga va skärmen när du inte är vid datorn bara, och ha en brandsläckare i närheten när du sitter vid den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Äh, skärp dig va.

Det finns bra och dåliga skärmar, så enkelt är det bara. Det har föga med användaren att göra huruvida det är bra eller dålig kvalitet på en skärm.

Haha typ, Men sen kan de osse vara hur man behandlar skärmen... Finns dom som tror det är en fotboll dom har medatt göra.
Det kvittar dock om mna har en hansol eller sony skärm..