Permalänk
Medlem

Bots CS 1.6

Hejsan. Söker efter bots till cs 1.6, de heter z-bots har jag för mej. Hittar det inte på nätet, nån som kan säga vart jag hittar dem?
SKulle va snällt
tack o hej
/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Avstängd

www.cheap.co.uk/ zbots-counter-strike-1.6-bots-download.html

kanske ?

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

får inte sidan o funka....:/

nån annanstans?

/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, google "Z-bot +download -german scheisse videos"

Permalänk
Medlem

får du upp ngn fungerande download på den sidan kan du ju säga till..
/p

Visa signatur

Permalänk

Besök min kompis: www.google.com

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Som vanligt så har många givit rätt ointressanta svar.
http://cs.rin.ru/download-cs16-non-steam-eng.html
Där har du Peter.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Besök min kompis: www.google.com

Jag antar att du inte provat själv?
För i¨såfall hade du vetat att man inte fick upp ngt. Då jag sökte ett antal gånger både där och på alltheweb. Fick liksom inte upp några fungerande länkar, så det var därför jag skrev en fråga här men det kanske inte du fattar?

/P

Visa signatur

Permalänk

Slår vad om att man får upp. har själv testat. Och min kompis gav svar direkt.

oj va det var svårt : http://www.google.se/search?hl=sv&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Zbot+1....

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jo såg att där tydligen skulle va på omg33ks arkiv som specificerades i länken. Hitta dock inget, massa små filer med konstiga namn bara...var även ca 20 olika arkiv so'å inte lätt o veta vad man ska tanka. Nån som kört z-bot o vet exakt vart man hittar det med readme och sånt samt kan hjälpa mej igång med konfigurering? Vet inte hur svårt de e ...
om de nu e det
/P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skaffa Condition Zero istället... Det är botar det!

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Jag har zbot. Kan hjälpa dig om det behövs.
Är du 10 år och inte vet hur man läser?
Gud vad det ska vara svårt att klicka på en länk. aja här har du.

http://www.fragbite.com/?threadID=18194

Zbot for dummies
En guide av ReactoR

Introduktion
Z-bot sägs vara den läckta boten som Valve har öst så många lovord över. Detta är förmodligen också sant då många av botens funktioner stämmer överens med Valves påståenden. Eftersom boten är läckt och inte officiellt släppt vet vi emellertid inte om det är en färdig produkt eller inte. Hursomhelst så är det enligt mig den bästa boten ute på marknaden just nu och är också i mitt tycke bättre än vad POD-bot var till CS 1.5.

Z-bot är en hyffsat komplett bot och kan faktiskt överraska en ute på slagfältet. Förutom att den följer dina radiokommandon så använder den CS inbyggda voicekommunikation för att prata. Det finns ett antal olika röster och kan säga saker som "Nice shot, Sir!", "Need help, I'm pinned down" eller "Planting the bomb". Det kan även hända att den smyger och tar det försiktigt istället för att blint rusa in i fiendeelden. Z-bot är fortfarande en bot, men är mer oberäkenlig än t. ex. POD-bot. Det är dessutom lätt att spela mot Zbot på aimmaps eller andra udda banor då den själv läser in banan och man slipper krångel med att lägga till waypoints etc.

Installation

1. Ladda ner
Mirror 1 (tack till dannelito )

2. Packa upp
När du har laddat ner zipfilen så ska du nu packa upp innehållet. I zipfilen ligger mappen "/cstrike" och den ska packas upp i följande katalog:

.../SteamApps/ma il@mail.com/Counter-Strike/

Du kommer nu att bli frågad om du vill ersätta ett antal filer, bland andra liblist.gam. Välj ersätt alla.

3. Börja spela
Grattis! Du har nu installerat Zbot och kan börja spela. Starta Counter-Strike som vanligt via Steam. Välj "New Game" och ställ in bana och önskade inställningar, tryck sedan på Start. När du nu kommer in i spelet kommer det inte att finnas några botar. Du kan lägga till botar på två sätt; antingen via consolen eller med commandmenu. Lättast är att använda sig av commandmenu och för att göra detta trycker du på "H" såvida du inte redan har ändrat detta. Hur man lägger till bottar via consolen kan du läsa om nedan.

När du för första gången lägger till en bot på en bana, så kommer boten att analysera in banan. Detta tar från 10 sekunder till 5 minuter beroende på banans storlek. Du kommer också att ligga på cirka 5fps medan denna processen pågår. Med andra ord ett utmärkt tillfälle ett gå och skita på. När analyseringen är klar kommer server automatiskt att starta om och sedan är det bara till att tuta och köra.

Har du analyserat en bana en gång, så kommer du inte att behöva gör det fler gånger. Skulle den mot förmodan ändå analysera samma bana igen så se till att du har mappen "maps" i "/cstrike". Annars skapar du bara en och problemet bör fixas.

Kommandon m.m
1. Att byta knapp till commandmenu
För att byta knapp till commandmenu, som från början är "H", så skriver du följande i consolen:

bind "knapp" "+commandmenu"

Svårare än så är det inte. Skulle detta inte sparas eller om du inte vill ändra knapp via consolen så letar du upp din config.cfg/userconfig.cfg som finns i .../SteamApps/Counter-Strike/c strike/ och lägger in samma rad där.

2. Användbara konsolkommandon
Vill du, som jag, inte använda dig av commandmenu alls så kan det vara bra att veta de mest användbara kommandona för att styra dina Zbots.

bot_add
bot_add_t
bot_add_ct
Dessa tre kommandon lägger till en bot i antingen CT eller T. Kommandot "bot_add" lägger till en bot i det laget man har angivit med kommandot "bot_join_team" (se nedan för mer info)

bot_kick <namn, "all">
Sparkar ut en eller alla botar från servern.

bot_kill <namn, "all">
Dödar en eller alla botar.

bot_knives_only
bot _pistols_only
bot_snipers_onl y
bot_all_weapons
Dessa är "genvägar" till "bot_allow_*"-kommandona och behöver knappast något närmare föklaring.

bot_difficulty <0-3>
Bestämmer svårighetsgraden hos botarna där 0 är det lättaste och 3 är svårast.

bot_prefix
Anger ett prefix till alla bottar. Fungerar som en klantag. Ex: bot_prefix "[Bot]". Alla botar kommer då heta [Bot] före sitt namn.

bot_join_team <ct, t, any>
Specifierar vilket lag botarna ska joina. Kombineras med bot_add (se ovan).

bot_allow_pistols
b ot_allow_shotguns
bot_allow_s ub_machine_guns
bot_allow_rifles
bot_allow_ machine_guns
bot_allow_grenad es
bot_allow_snipers
bot_all ow_shield
Med dessa kommandon kan du välja vilken vapenkategori som får användas eller inte. Använd 0/1 för av och på. Ex: bot_allow_shield 0 - botarna köper inte skölden.

bot_allow_rouges <0/1>
Om du sätter detta kommandot till "1" så kommer botarna att mer eller mindre rusha. De kommer inte gömma sig eller smyga och svara på dina radiokommandon med "Negative!".

Fler kommandon finns i den medföljande filen "zbot_command.txt" men där är förklaringarna på engelska.

Avslutning
Jag hoppas denna guiden har varit till nytta och jag vill inte se fler "hjälp med Zbot"-trådar i forumet! Är det något du inte fattar eller om det inte fungerar som det ska, så skriv ett inlägg eller skicka ett meddelande till mig så kan vi säkert lösa det.

Happy Fragging!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg inte "mirror" lite längre ner i texten...
Hade jag gjort de så hade jag tankat det på en gång. Sorry alla.
Tack till dej som skrev sist.
Nej jag är inte tio år, jag är 27 år och väldigt bra på att läsa.
Dock kanske man inte kollar långt ner på sidan när man har uppe den 15:e sidan i ordningen och de andra 14 inte har fungerat.

Men tack för hjälpen
/p

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Jag har zbot. Kan hjälpa dig om det behövs.
Är du 10 år och inte vet hur man läser?
Gud vad det ska vara svårt att klicka på en länk. aja här har du.

http://www.fragbite.com/?threadID=18194

Zbot for dummies
En guide av ReactoR

Introduktion
Z-bot sägs vara den läckta boten som Valve har öst så många lovord över. Detta är förmodligen också sant då många av botens funktioner stämmer överens med Valves påståenden. Eftersom boten är läckt och inte officiellt släppt vet vi emellertid inte om det är en färdig produkt eller inte. Hursomhelst så är det enligt mig den bästa boten ute på marknaden just nu och är också i mitt tycke bättre än vad POD-bot var till CS 1.5.

Z-bot är en hyffsat komplett bot och kan faktiskt överraska en ute på slagfältet. Förutom att den följer dina radiokommandon så använder den CS inbyggda voicekommunikation för att prata. Det finns ett antal olika röster och kan säga saker som "Nice shot, Sir!", "Need help, I'm pinned down" eller "Planting the bomb". Det kan även hända att den smyger och tar det försiktigt istället för att blint rusa in i fiendeelden. Z-bot är fortfarande en bot, men är mer oberäkenlig än t. ex. POD-bot. Det är dessutom lätt att spela mot Zbot på aimmaps eller andra udda banor då den själv läser in banan och man slipper krångel med att lägga till waypoints etc.

Installation

1. Ladda ner
Mirror 1 (tack till dannelito )

2. Packa upp
När du har laddat ner zipfilen så ska du nu packa upp innehållet. I zipfilen ligger mappen "/cstrike" och den ska packas upp i följande katalog:

.../SteamApps/ma il@mail.com/Counter-Strike/

Du kommer nu att bli frågad om du vill ersätta ett antal filer, bland andra liblist.gam. Välj ersätt alla.

3. Börja spela
Grattis! Du har nu installerat Zbot och kan börja spela. Starta Counter-Strike som vanligt via Steam. Välj "New Game" och ställ in bana och önskade inställningar, tryck sedan på Start. När du nu kommer in i spelet kommer det inte att finnas några botar. Du kan lägga till botar på två sätt; antingen via consolen eller med commandmenu. Lättast är att använda sig av commandmenu och för att göra detta trycker du på "H" såvida du inte redan har ändrat detta. Hur man lägger till bottar via consolen kan du läsa om nedan.

När du för första gången lägger till en bot på en bana, så kommer boten att analysera in banan. Detta tar från 10 sekunder till 5 minuter beroende på banans storlek. Du kommer också att ligga på cirka 5fps medan denna processen pågår. Med andra ord ett utmärkt tillfälle ett gå och skita på. När analyseringen är klar kommer server automatiskt att starta om och sedan är det bara till att tuta och köra.

Har du analyserat en bana en gång, så kommer du inte att behöva gör det fler gånger. Skulle den mot förmodan ändå analysera samma bana igen så se till att du har mappen "maps" i "/cstrike". Annars skapar du bara en och problemet bör fixas.

Kommandon m.m
1. Att byta knapp till commandmenu
För att byta knapp till commandmenu, som från början är "H", så skriver du följande i consolen:

bind "knapp" "+commandmenu"

Svårare än så är det inte. Skulle detta inte sparas eller om du inte vill ändra knapp via consolen så letar du upp din config.cfg/userconfig.cfg som finns i .../SteamApps/Counter-Strike/c strike/ och lägger in samma rad där.

2. Användbara konsolkommandon
Vill du, som jag, inte använda dig av commandmenu alls så kan det vara bra att veta de mest användbara kommandona för att styra dina Zbots.

bot_add
bot_add_t
bot_add_ct
Dessa tre kommandon lägger till en bot i antingen CT eller T. Kommandot "bot_add" lägger till en bot i det laget man har angivit med kommandot "bot_join_team" (se nedan för mer info)

bot_kick <namn, "all">
Sparkar ut en eller alla botar från servern.

bot_kill <namn, "all">
Dödar en eller alla botar.

bot_knives_only
bot _pistols_only
bot_snipers_onl y
bot_all_weapons
Dessa är "genvägar" till "bot_allow_*"-kommandona och behöver knappast något närmare föklaring.

bot_difficulty <0-3>
Bestämmer svårighetsgraden hos botarna där 0 är det lättaste och 3 är svårast.

bot_prefix
Anger ett prefix till alla bottar. Fungerar som en klantag. Ex: bot_prefix "[Bot]". Alla botar kommer då heta [Bot] före sitt namn.

bot_join_team <ct, t, any>
Specifierar vilket lag botarna ska joina. Kombineras med bot_add (se ovan).

bot_allow_pistols
b ot_allow_shotguns
bot_allow_s ub_machine_guns
bot_allow_rifles
bot_allow_ machine_guns
bot_allow_grenad es
bot_allow_snipers
bot_all ow_shield
Med dessa kommandon kan du välja vilken vapenkategori som får användas eller inte. Använd 0/1 för av och på. Ex: bot_allow_shield 0 - botarna köper inte skölden.

bot_allow_rouges <0/1>
Om du sätter detta kommandot till "1" så kommer botarna att mer eller mindre rusha. De kommer inte gömma sig eller smyga och svara på dina radiokommandon med "Negative!".

Fler kommandon finns i den medföljande filen "zbot_command.txt" men där är förklaringarna på engelska.

Avslutning
Jag hoppas denna guiden har varit till nytta och jag vill inte se fler "hjälp med Zbot"-trådar i forumet! Är det något du inte fattar eller om det inte fungerar som det ska, så skriv ett inlägg eller skicka ett meddelande till mig så kan vi säkert lösa det.

Happy Fragging!

om man inte andvänder steam då? jag har 1.6 men inte genom steam!

Permalänk

EDIT använder du inte steam och har 1.6, hur gör du det?

Permalänk

Hur fan kan du ha 1.6 men inte genom steam?

Visa signatur

Permalänk

men herregud. Det finns ju våra sköna ryssar som crackar det fina 1.6 och uppdaterar ofta ).
Sök på cs16full-v7 så kommer du få upp en Jävla massa resultat ).
Men V7 e gammal. Så sök på typ senare

Ha det ;P