Hur stänger man av Kantutjämning för 9800PRO?

Permalänk

Hur stänger man av Kantutjämning för 9800PRO?

Hur gör man? Jag har omega drivrutinerna men jag hittar inte inställningarna för det.

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner har den 2 som minimum? Annars kolla BIOS. jag kan ha fel.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk

Ställ det på tillämpningsinställningar (vet inte vad det heter på engelska) via grafikkortets kontrollpanel då är de av om du inte aktiverar det i spelet.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Tilläggas kan ju att den ligger under Direct3D och OpenGl flikarna i Control Panel:)

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brickN
Om jag inte missminner har den 2 som minimum? Annars kolla BIOS. jag kan ha fel.

I bios hittar du inget om kantutjämning

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Aha okej, jag hade hittat det under Direct3d fliken, men jag visste inte vad "tillämpningsinställningar" innebar

Skulle varit bra om man kunde välja det via menyn man får fram vid klockan.

EDIT: Tack för hjälpen!