inga bokmärken vid ny profil på chrome

Permalänk

inga bokmärken vid ny profil på chrome

skapar ny profil på chrome.

varför synkas inte bookmarks? inget dyker upp.

Permalänk
Medlem

Logga in med din befintliga profil. Om du vill ha en ny profil ändå så kan du exportera bokmärken etc och importera.
Använder inte chrome men gissar att det även går att synca bokmärken, lösenord, historik etc mellan separata konton.

Permalänk
Skrivet av ropPop:

Logga in med din befintliga profil. Om du vill ha en ny profil ändå så kan du exportera bokmärken etc och importera.
Använder inte chrome men gissar att det även går att synca bokmärken, lösenord, historik etc mellan separata konton.

jag loggar in med samma google konto. så det är samma konto.

men i chrome kan man skapa flera profiler, syftar inte på google konton.

du kan tex ha en profil för privat och en för jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

jag loggar in med samma google konto. så det är samma konto.

men i chrome kan man skapa flera profiler, syftar inte på google konton.

du kan tex ha en profil för privat och en för jobb.

Ah jag förstår. Vet inte om jag kan vara mycket till hjälp, men jag läste att multipla profiler syncas enbart när en profil är aktiv på +2 enheter.
Gissar att bokmärken och lite annat lagras lokalt. Om du kan logga in på en enhet där det fungerat tidigare och gå till / klistra in:
chrome://settings/syncSetup

Något annat att testa kan vara att se om du kan återställa från:
%LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data

Här är en tråd där problemet diskuteras:
reddit - migrate data between google chrome profiles

Permalänk
Skrivet av ropPop:

Ah jag förstår. Vet inte om jag kan vara mycket till hjälp, men jag läste att multipla profiler syncas enbart när en profil är aktiv på +2 enheter.
Gissar att bokmärken och lite annat lagras lokalt. Om du kan logga in på en enhet där det fungerat tidigare och gå till / klistra in:
chrome://settings/syncSetup

Något annat att testa kan vara att se om du kan återställa från:
%LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data

Här är en tråd där problemet diskuteras:
reddit - migrate data between google chrome profiles

meningen med synk-funktionen är väl att bokmärken lagras på google kontot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

meningen med synk-funktionen är väl att bokmärken lagras på google kontot?

Jo det kan lagras på kontot beroende på om man valt detta.
Använder som sagt inte chrome men gick in på ett av mina google konton och kan ladda ner en takeout av chrome-data. Vad ser du på ditt konto?

Permalänk
Skrivet av ropPop:

Jo det kan lagras på kontot beroende på om man valt detta.
Använder som sagt inte chrome men gick in på ett av mina google konton och kan ladda ner en takeout av chrome-data. Vad ser du på ditt konto?

<Uppladdad bildlänk>

jag ser ingenting där av någon konstig anledning. eller den säger 3 bookmarks och dessa dyker inte heller upp. jag har fler bookmarks än så.

just nu har jag inte tillgång till andra datorn där kontot fungerar som vanligt. det är jobbdatorn men privat google konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

jag ser ingenting där av någon konstig anledning. eller den säger 3 bookmarks och dessa dyker inte heller upp. jag har fler bookmarks än så.

just nu har jag inte tillgång till andra datorn där kontot fungerar som vanligt.

Du löser det nog när du får tillgång till gamla datorn. Vet att jag själv saknade en massa, men hade loggat in på youtube-kontot (brand-account) istället för standard. Såg dock likadant ut med profilbild etc.
Aja lycka till!

Permalänk

uppdatering:
sync var inaktiverad på första datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

uppdatering:
sync var inaktiverad på första datorn.

Skönt att det löste sig!