Permalänk
Medlem

Bäst Tv-Out krets?

Tjena!

Jag ska bygga nu tv-dator och nu undrar jag vilket grafikkort som ger bäst bild på tv:n, jag vet att det finns en jungel av olika tv-chip...

Mina krav är:
fläktlös cup på gfx kortet
Ska klara 1024*768 på tv:n (33" nämligen)

Sen gör det inget om det har tv:in, men det är inte så viktigt...

Om någon är insatt i detta så skulle ja bli himla glad om nån gav mej lite tips!

// Blôbba

Permalänk
Medlem

Köp ett Radeon 9200 eller 9600, som har passiv kylning, och skaffa en VGA->RGB kabel så får du bättre bild än vad någon grafikkorts tv-out kan prestera.
Dessutom så är det upplösningen 720x576 som du skall använda på en PAL-tv.

Mer info här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22952...

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Ok, man tackar för den info:n!

men upplösningen du nämner borde väll resultera i att allt blir vansinnigt stort t.ex utforskaren och sånt menar jag? eller blir det inte grötigt stort? verkar som om inte grejjer ska få plats på tv:n riktigt...

//blôbba

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Köp ett Radeon 9200 eller 9600, som har passiv kylning, och skaffa en VGA->RGB kabel så får du bättre bild än vad någon grafikkorts tv-out kan prestera.
Dessutom så är det upplösningen 720x576 som du skall använda på en PAL-tv.

Mer info här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22952...

Hmm, vet du varför just den upplösningen är skuggad i TVTool för mig?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men prova att ladda ner Powerstrip och skapa den upplösningen manuellt så kanske du kan aktivera den. Fick göra så med mitt ATI-kort så nu finns den med i skärmegenskaperna.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blôbba
Ok, man tackar för den info:n!

men upplösningen du nämner borde väll resultera i att allt blir vansinnigt stort t.ex utforskaren och sånt menar jag? eller blir det inte grötigt stort? verkar som om inte grejjer ska få plats på tv:n riktigt...

//blôbba

TV är inte lämpad för att köra vanliga desktop-applikationer.

Du kan inte få en större upplösning än så där på en standard PAL-tv, men det duger fint till film.