Guildwars Demo 12-14 Maj

Permalänk
Medlem

Guildwars Demo 12-14 Maj

DEMOT GÅR NU ATT LIRA!

Den 12 maj kommer man kunna spela Guildwarsdemot precis som dom andra på E3-mässan, "E3 for Everyone!" som dom kallar det.

År 2000 så bröt sig 3 personer ur Blizzard och startade ett eget företag kallat Triforge, numera kallar dem sig ArenaNet. Men dom håller fortfarande på med samma MMORPG spel.

Guildwars!
http://www.guildwars.com

Är det bara jag som ser framemot detta spel?

IGN rescension

Ladda ner demot:
http://www.guildwars.com/e3-2004/default.html

Permalänk
Medlem

Jag ser också fram imot det. MMORPG-spel som inte har någon månadskostnad är INTE att förakta

Permalänk
Medlem

Ingen månadskostnad gör ju att man vill införskaffa sig det, ifall man måste pröjsa per månad då drar iaf jag mig för att köpa ett spel. När jag köper ett spel så ska jag ha spelet och kunna ta fram det om ett år och börja lira igen!

Permalänk
Medlem

Det där ska bli intressant. Har bara kollat screenshots, men jag ska läsa mer om spelet senare.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Det där ska bli intressant. Har bara kollat screenshots, men jag ska läsa mer om spelet senare.

Gah! har du missat det!

Jag tror det kommer bli en World of Warcraft dödare, spana in skärmdumparna!

Permalänk
Medlem

Lätt att jag ska bege mig in i drakar och demoners värld i detta spelet.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Det verkar onekligen ballt

Visa signatur

http://www.flickr.com/photos/peterbrunni/ - Flickr

iMac, iBook, iPhone, iPod

Permalänk
Medlem

Ska det inte vara nån månadskostnad? Låter jäkligt lockande

Permalänk
Avstängd

tycker ju att det är fel att ta en månadskostnad EFTER att man har köpt spelet... Jag blev "blåst" på 450 spänn när jag köpte StarWars Galaxies... Missade det där med månadsavgift... Hur blir det med såna spel om ett par år? Kommer det vara gratis då eller???

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Ingen månadsavgift? Nice, måste testa demot, ser riktigt häftigt ut

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

Själv ser jag fram emot PvP-delen av spelet. Finns inte så många spel med bra balanserad PvP, tyvärr. Grafiskt ser detta spektakulärt ut. Gillar verkligen ljuset på de olika objekten. Det ser ut att lysa. Kan inte förklara, men om ni har spelat Prince of Persia vet ni vad jag menar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Första gången jag ska prova ett MMORPG-spel så jag ser fram emot detta. Men man måste vänta tills den 12:e för att börja spela det då E3 drar igång.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Första gången jag ska prova ett MMORPG-spel så jag ser fram emot detta. Men man måste vänta tills den 12:e för att börja spela det då E3 drar igång.

Jo på onsdag smäller det, funderar på att ta ledigt alternativt vara "sjuk" då.

Tycker det är oehört bra att "alla" kan ta del av spelet och inte bara dom som är på E3-mässan, tycker alla speltillverkare borde följa ArenaNets exempel.

För att klargöra lite ang expansioner och månadsavgifter, det kommer inte vara någon månadsavgift. ArenaNet räknar med att tjäna in pengar på expansioner istället. Dom beräknar släppa en expansion i halvåret, men då kanske någon säger:

- Blir ju samma sak som att betala månadsavgift ifall mna måste köpa expansioner 2 gånger per år.

Man kan fortfarande spela spelet utan att ha den senaste expansionen, men man kan ju då självklart inte använda grejerna som var med i nya expansionen.

Permalänk
Medlem

Nu har man skapat konto. Bara att vänta.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Satan vad bra grafiken verkar. Kanske inga in game skärmdumpar det där är-

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Satan vad bra grafiken verkar. Kanske inga in game skärmdumpar det där är-

Tror inte IGN säger att det är skärmdumpar och det inte är det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Satan vad bra grafiken verkar. Kanske inga in game skärmdumpar det där är-

Citat:

Are your in-game screenshots altered in any way? Do you rework them in an art program before adding them to the site?

No, our Screenshots Section includes only totally unaltered in-game images. We use a distinctive glow technology that gives a fantastical appearance to the game. All the in-game screenshots that are in our Gallery are completely unaltered, and come straight from the game to you.

http://www.guildwars.com/faq/default.html

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vilken "värld" utspelar det sig i, Faerun, wc-världen?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Vilken "värld" utspelar det sig i, Faerun, wc-världen?

I en fantasyvärld precis som de flesta RPG-liknande spel.

Permalänk
Medlem

Men hur kommer det bli med uppdateringar och dylikt om det inte finns någon månadskostnad? Vad ska de få pengar att betala alla GM:s och annan personal med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUKEDONE
Men hur kommer det bli med uppdateringar och dylikt om det inte finns någon månadskostnad? Vad ska de få pengar att betala alla GM:s och annan personal med?

Det pratas om expansioner... som man givetvis måste betala för om man vill ha.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv ang. expansioner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko

För att klargöra lite ang expansioner och månadsavgifter, det kommer inte vara någon månadsavgift. ArenaNet räknar med att tjäna in pengar på expansioner istället. Dom beräknar släppa en expansion i halvåret, men då kanske någon säger:

- Blir ju samma sak som att betala månadsavgift ifall mna måste köpa expansioner 2 gånger per år.

Man kan fortfarande spela spelet utan att ha den senaste expansionen, men man kan ju då självklart inte använda grejerna som var med i nya expansionen.

Personligen köper jag hellre hårdvara med mjukvara på istället för att hyra mjukvara.

Permalänk
Medlem

vilken tid på onsdag ska dom dra igång... jag antar väl att dom kör någon efter någon tid i USA så kanske vid 08-10 tiden på onsdag morgon då eller???

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
vilken tid på onsdag ska dom dra igång... jag antar väl att dom kör någon efter någon tid i USA så kanske vid 08-10 tiden på onsdag morgon då eller???

12.00 i USA är det väl? (På onsdags morgonen). Delvis 06.00 CET.

Permalänk
Medlem

lätt spela det när e3 mässan börjar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
vilken tid på onsdag ska dom dra igång... jag antar väl att dom kör någon efter någon tid i USA så kanske vid 08-10 tiden på onsdag morgon då eller???

Bra fråga, det har jag glömt kolla upp(tidskillnader osv).

Någon som vet?
Står bara onsdag överallt

Edit: to slow

Permalänk
Medlem

Hmm den laddar bara ner 10mb, den kanske tankar resten den 12e eftersom spelet borde vara större än så

EDIT: W00T man kan ju redan logga in in skriva in namn på sin karaktär, dock inget mer än så ^^

Permalänk
Medlem

DEMO ONLINE

Permalänk
Medlem

Man kan lira det redan nu! Skulle bara testa att skriva namn till en karaktär, men jag fortsatte gå vidare tills jag kom till en ruta där man får välja sin class och secondary class. Tröck på "play". Så nu sitter jag och lirar. Man börjar från max-level redan från början, nämligen level 15.

Det är väldigt likt Diablo 2 när det gäller styrningen, bara att klicka nånstans på skärmen så springer gubben dit direkt. Attackerna initieras geonm att bara klicka en gång på en fiende, då börjar han slå automatiskt tills den dör. Man kan använda olika skills under striden.

Jag valde warrior så jag har en drös med speciella meleé-attacker. Elementalist valde jag som secondary class, så jag har en del eldbaserade magier, vilket inte verkar göra någon sorts skada på monstrerna där jag befinner mig. Området påminner lite om helvetet, ser ut att ha varit en stor strid nyligen. Alla byggnader är helt sönder, himlen är blodröd och det brinner lite här och där.

Hittils är jag imponerad!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte klicka på next efter jag kommit till stället där mans ska skriva in namnet.

Edit: Ahh, man måste ha ett uppdelat namn. Ska bli spännande att pröva nu. Valde Necromancer som primary och mesmer som secondary.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower