Permalänk

AntonJet

Tjena!

Jag ville bara tipsa om mitt spel som är under utveckling: AntonJet.

Det är ett plattformspel i 2d där man tar sig an rollen som Anton.
Anton ska ta sig mellan olika banor/nivåer. För att klara en nivå och ta sig till nästa måste han hitta alla diamanterna, för att kunna öppna dörren till nästa nivå. Till sitt förfogande har han en ryggjet (jetpack) och en borr/brännare. Med ryggjet:en kan han flyga runt på nivåerna, för att enklare undkomma fienden, eller kanske för att komma åt den sista diamanten. Dock förbrukar ryggjet:en bränsle, så för att kunna använda den, måste man hitta en bränsledunk någonstans på banan. Brännaren kan han använda för att ta sig igenom olika väggar om han behöver. Till skillnad från ryggjet:en behöver inte brännaren något bränsle för att fungera. Om Anton varken kan flyga eller borra sig till utgången, så kanske han måste använda en teleportör för att ta sig dit han ska. Röd teleportör leder till röd teleportör, grön teleportör leder till grön teleportör o.s.v.

I spelet finns även en möjlighet att bygga egna banor/nivåer för den som vill det. Det är tänkt att man ska kunna distribuera dem via antonjet's hemsida senare, så att andra fans kan försöka klara dem.

Spelet är skrivet/skrivs i C++ och kräver DirectX8 eller senare.
Spelet är under uteckling för tillfället, och du kan följa utvecklingen på http://antonjet.deviance.se/bmachine/
(BLogen är nystartad, så det är mycket som inte står där )

För testbilder från spelet, kolla på http://antonjet.deviance.se/screen/

Det var nog allt, tyvärr dröjer det nog ett tag innan ni ser någon betaversion för allmän nerladdning, det är mycket kvar att göra.

Permalänk
Medlem

Inspirerad av det där gamla spelet "Jetpack" eller vad det hette som fanns på PC? Det såg ungefär likadant ut.

Permalänk
Medlem

äg:D finns de nåt demo man kan få eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Inspirerad av det där gamla spelet "Jetpack" eller vad det hette som fanns på PC? Det såg ungefär likadant ut.

Ja, jag är ganska inspirerad utav det spelet.
Det var grymt kul

rajs: Nej tyvärr, men jag jobbar på det nästan varje dag, så det kommer