Permalänk
Avstängd

beställa ipaq från england

Jag funderar på att beställa en ipaq 2210 och en fortuna clip-on ifrån england då priserna är bra mkt längre där. Räknande på att det skulle kosta 5100 kronor för båda produkterna. Billigt i mitt tycke.

Men nu den stora frågan: Kan man ladda en ipaq 2210 med medföljande laddare? För england använder sig av 230 v och vi moderniserade svenskarna 220 volt. (eller var det tvärt om?). Vi i Sverige använder dessutom oss av en annan kontakt som vi för in i väggen. Tre hål.

Tacksam om någon kunde reda ut detta åt mig!

Hälsn
Johan

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att det går bra med en adapter.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Alltså, en 3pin -> sverige kontakt version? Inget annat?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Alltså, en 3pin -> sverige kontakt version? Inget annat?

Precis, större skillnad ska det inte vara.

Visa signatur

Ave Maria, gratia plena, Dominus tecum. Benedicta tu in mulieribus, et benedictus fructus ventris tui, Iesus. Sancta Maria, Mater Dei, ora pro nobis peccatoribus, nunc, et in hora mortis nostrae. Amen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwen
Precis, större skillnad ska det inte vara.

inte ens i programvaran? Eftersom vi har Å Ä Ö

finns föressten inte pocket pc på svenska?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Det är bara jänkarna som har avvikande elsystem (115V/60Hz).
I England har de 230V/50Hz precis som vi har här. Det enda som skiljer är kontakten.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Det är bara jänkarna som har avvikande elsystem (115V/60Hz).
I England har de 230V/50Hz precis som vi har här. Det enda som skiljer är kontakten.

234 % säker?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Avstängd

Det går att köpa lösa laddare ifall det inte passar, och mjukvara finns att få tag på också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
234 % säker?

Jag har tagit med en hel del prylar till England och de har fungerat fint så ja. Programvaran vet jag inte däremot men jag har fått intrycket att de som säljs i Sverige är den engelska verisonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
234 % säker?

Så gott som.
Annars kan man som sagt köpa lösa laddare ;).

AdInfinitum: Vad jag vet så finns det ingen svensk version av PPC.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka till ett par bra engelska webbutiker för bland annat handdatorer?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Någon som kan länka till ett par bra engelska webbutiker för bland annat handdatorer?

prisgaranti att dom är billigast

http://www.globalpositioningsystems.co.uk/

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
AdInfinitum: Vad jag vet så finns det ingen svensk version av PPC.

Jag har inte heller sett någon men jag har iofs inte letat heller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdInfinitum
Jag har inte heller sett någon men jag har iofs inte letat heller.

men man kan få in Å Ä Ö ?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
men man kan få in Å Ä Ö ?

Finns något program på handdator.com som kirrar det på standard-layouten för tangentbordet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Finns något program på handdator.com som kirrar det på standard-layouten för tangentbordet.

vaaart?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
vaaart?

Nåja, fanns på idg
http://nok.idg.se/tjanster/program/pocketpc.asp

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Nåja, fanns på idg
http://nok.idg.se/tjanster/program/pocketpc.asp

Thank you

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Glömsk

Flyttad.

Mitt tips till dig är: Ebay. Finns en kille från USA som har sitt lilla företag på ebay och säljer nya handdatorer (bland annat Ipaq 2210 och 4150). Har varit i kontakt med honom och han märker paktet som gift så slipper du tull. Förbannat bättre priser än EU. Han heter johnnybarakat. Finns ett par andra SweCare som varit i kontakt med honom med bra resultat.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.