Permalänk
Medlem

kan ni nämna nån editortil hur man gör banor i hl2/cs:s ? helst cs:s.
vill fixa mitt hem:P

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Medlem

Har gjort maps till quake-serien och en hel hög av moddar till det. Även en del rtcw:et maps. Men jag har förmågan att inte avsluta mina maps - får en ny het idé och börjar om på nytt istället.

Hade även leveldesign som projektarbete i slutet på gymnasiet, då var det en map till rtcw:et som faktiskt såg riktigt lovande ut. Dock försvann .map filen när jag formaterade om hårddisken, vilket var innan "redovisningen" skulle vara. Så det blev en dålig presentation med screenshots och en massa prat. Fick dock ändå VG och var klart nöjd.

Så för er som inte vet vad ni ska ha förnått som projektarbete så föreslår jag att bygga en map till ett spel, ganska underhållande. (Gick f.ö. teknikprogrammet och därför kunde det ses som relaterat till programmet)

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Har gjort ett par maps till UT2003... en som faktiskt spelades på Clanbase ^^ Är dock inte så begåvat rent artistiskt så mina maps blir inte någe vidare snygga... önskar man var bra på det, hade kunnat göra så mycket kul och snyggt då

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Gorde några feta banor till Timesplitters. ojojoj, vad kul det var!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Gjorde en del banor för Marathon på Mac (som Doom fast med mer sci-fi-stuk och bättre), lirade dem rätt mycket med kompisar på LAN ett tag. Förutom det har det blivit några banor till StarCraft typ, inget seriöst på många år nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Gjorde en del banor för Marathon på Mac (som Doom fast med mer sci-fi-stuk och bättre),

Marathon var riktigt skoj. Fienderna var lite udda, och vapnen coola. Visste inte att det gick att göra banor till det dock? Hmm.

Men att det är bättre än Doom är ju en åsikt som jag absolut inte delar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xsoxs
kan ni nämna nån editortil hur man gör banor i hl2/cs:s ? helst cs:s.
vill fixa mitt hem:P

HL2 och CS:S banor gör du i samma editor, Worldcraft (heter den fortfarande va?). Den finns i SDK-kitet att ladda hem från Steam.

Permalänk
Medlem

var typ? länk

EDIT. hittaded:p

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk

gjorde en till CS:source förra året då de kom, på mitt hyreshus och omgivningen fast den vart inte riktigt klar men spelduglig iaf hehe