Permalänk

AMD trubbel

Godafton
Jag installerade en barton 2800+ i min brors dator idag. Moderkortet är et Abit AN7.
Datorn startade men när jag ska installera windows så slutade installationen upp helt plötsligt och den lilla markören bara blinkade uppe i högra hörnet. Jag har inte en aning om vad som står på och jag resettar CMOS. När jag sen ska starta datorn så går den igång i början sen kommer Ambulans tjutet och jag hinner se felkoden F1.

Jag kollar upp vad det betyder i moderkortsmanualen och det visar softMenu reset. Jag kollar upp det i BIOS och det visar sej att min processor har ställt in sej på 1250 MHZ. Vad kan vara fel? datorn är helt nybyggd och jag fick hem grejerna idag? Jag har en fet fläkt (http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CMJET7) som lätt ska klara av hastigheten 2800+. Fläkten körs ganska snabbt också. Det är även oklockat. Det kostigaste är att jag har läst mycket hör i forumet om 2800+ processorer som ställer ner sej till 1250 Mhz. Men jag vet inte lösningen riktigt. Väldigt Tacksam för svar!

Visa signatur

nullak-nullak-nullak-nullak-nullak
--INGALUNDA SÄGER BARBRO-!!!!

Permalänk
Medlem

ställ tillbaka fbs:en till orginal. det vart så för mig när jag reseta Cmos... då va det bara att ställa tillbaka till orginalinställningarna så funka de fint...

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk

Nu har jag provat det du sa, direkt när jag ändrar tillbaka till orginal 166 fsb så ser det ut som datorn rebootar och 3 sekunder senare kommer ambulanstjutet

bara att starta om datorn då, när jag går in och kollar frekvensen igen så står den på 1250 igen =(. Jag vet inte vad jag ska ta mej till. Inne i BIOS ligger tempen på ~40 grader, så kylningen är det nog inge fel på CPU Fan liger på ungeäfr 3600 RPM. Vad ska jag ta mej till?

Visa signatur

nullak-nullak-nullak-nullak-nullak
--INGALUNDA SÄGER BARBRO-!!!!