Permalänk
Medlem

lite olika frågor...

Har lite olika frågor och istället för att göra flera trådar lägger jag dem alla här istället så blir alla moderatorer glada

1. Jag skulle behöva köpa ett par 120mm fläktgaller från någon internetbutik eftersom jag gått runt till hur många affärer som helst i Norrköping idag utan att ha hittat. Dataref hade iofs en Enermax med medföljande fläktgaller för 300kr och han i kassan försökte få mig att pröjsa 150kr för att han skulle plocka ur just gallret till mig :S

Hur som hälst så undrar jag vart på internet man kan få tag i fläktgaller med så låg kostnad med frakt som möjligt. Har möjlighet att betala i förväg över postgiro.

2. Köpte en peltier av Giz som sålde en del för ett tag sedan och den kyler bra, men jag har ett problem. Om jag har peltiern ikopplad när jag startar datorn så blir det på samma sätt som när något kortsluts i burken, men det funkar att koppla i den igen efter uppstart...
Är det så med peltiers eller går det att funka.
Har nu fixat en på/av knapp till detta, men lite jobbigt att behöva slå av den och sedan slå på efter att man startar datorn...

3. Har efter att ha fixat plexifönster en 120mm Papst som ligger o väntar på att komma in i burken, men vet inte riktigt vart man ska sätta den..
Har ni några tips på platsering??

Det jag har tänkt på är att man kan sätta den antingen som inblås i fronten och sedan ta bort hållaren till det understa hdd-racken så att om man behöver använda det "racket" kan man typ ställa den framför fläkten, eller att sätta den som utblås i taket...

Tack på förhand

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower