Permalänk

Ny sida

Skall ordna så att det går att klicka rumt på sidan senare men tillsvidare skulle jag vara väldigt tacksam för lite kritik på det jag gjort hittills.

http://www.nafia.nu/panakea/

/Fredrik

Permalänk
Hedersmedlem

Det första som slog mig:
Segladdad.

Det andra var:
Verdana skulle passa bättre till brödtexten.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Håller med om att texten inte ser riktigt bra ut, har svårt att fokusera på den, kanske beror på att jag sitter en bit från skärmen och att jag är trött dock.

Hade du tänkt göra så att länkarna ändras till någon mörkare färg när man hovrar?

Permalänk

Kanske borde finnas någon "Kontakt"-länk...

Permalänk
Medlem

För delar av sidan som bara innehåller gradienter utan alltför stora färgskiftningar är det absolut optimalt att använda .gif. Du får precisare resultat, och det blir mer snabbladdat. Däremot bör du använda .jpg på foton och motsv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Will2k
För delar av sidan som bara innehåller gradienter utan alltför stora färgskiftningar är det absolut optimalt att använda .gif. Du får precisare resultat, och det blir mer snabbladdat. Däremot bör du använda .jpg på foton och motsv.

.png måste väl ändå vara bättre än .gif?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Såg väldigt bra ut
Hoppas den funkar i flera browsers.
Men tänk över textvalet, tänker på gamla gubbar med den fonten, samt att jag inte är säker på att den stödjs överallt.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

För menyn tycker jag fonten passar. För brödtexten, nej. En font utan serifer där(verdana, tahoma etc.), alternativt större textstorlek.

Dessutom letade jag ett tag efter menyn. Fokuserade på det uppvikta hörnet längst ner, sen kollade jag längst upp. Annars ser det väl bra ut. Sen vet jag inte om det bara är jag, eller är det inte väldigt jobbigt att läsa på snedden? Får ju antingen vrida skärmen eller huvudet för att läsa normalt. Särskilt något så långt och jobbigt som "personkemins effekter". Men det funkar.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

För mycket marginal över själva sidinnehållet. Det ser därför inte så bra ut i 1024*768.

Permalänk
Medlem

malesca: Det är ju bara en enda stor bild, hur kan dte se annorlunda ut i olika upplösningar? Jag kör 1024x768 och tycker det ser bra ut.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

filigran: Antagligen menar han att bilden är för långt ner.

Permalänk
Medlem

Över själva sidan då, inte sidinnehållet. Sidinnehållet är ju texten. Och ja, det kan jag ju hålla med om. Man får ju scrolla en bit, men det löses ju dock lätt genom att ta bort ett mellanrum under sidan. :]

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Över själva sidan då, inte sidinnehållet. Sidinnehållet är ju texten. Och ja, det kan jag ju hålla med om. Man får ju scrolla en bit, men det löses ju dock lätt genom att ta bort ett mellanrum under sidan. :]

Sidinnehållet är en bild, det finns ingen text.

Permalänk
Medlem

Jag struntar i vad det är, själva rutan med innehåll är för långt ner för min smak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
.png måste väl ändå vara bättre än .gif?

Ja. Png är ett mycket bra alternativ, min egen erfarenhet säger dock att internet explorer inte har fullgott stöd för formatet. Visst, den kan läsa det, men små färgfel har jag upplevt.
Det hela beror fullständigt på vad man vill ha, prova fram till rätt resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Will2k
Ja. Png är ett mycket bra alternativ, min egen erfarenhet säger dock att internet explorer inte har fullgott stöd för formatet. Visst, den kan läsa det, men små färgfel har jag upplevt.
Det hela beror fullständigt på vad man vill ha, prova fram till rätt resultat.

Tror det är png-formatets gammagrejs som förstör färgerna och olika webbläsare tolkar det olika, vissa inte alls.