Vill ni köpa Ultra kort nu? Det går bra här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Driving Fire
Tjena grabbar!

Är utte efter ett nytt grafikkort ett tag nu då jag har fortfarande mitt gamla GF2 mx400 32mb PCI ... *skäms* ... hehe

nä men hade tänkte köpa ett sen början av sommaren. Då kom de nya Nvidia o ATI! tänkte va fan, lika bra o vänta tills de kommer o köpa ett sånt kort, för som alla vet är de värda väntan, stor skilnad ifrån generationen innan.
Men jag väntade och väntade, de korten ville verkligen inte komma till marknaden här i sverige! iaf så tänkte jag beställa ett o kanske få det nån vecka efter. mitt i juli beställde ett PNY 6800GT ifrån itparadiset.se. men jag fick vänta förgäves då jag fram till förre vecka inte fått det o efter att ha ringt så sa de att de kanske kommer den 4 okt! de lovade flera datum innan det o jag blev trött på de och på att vänta så jag avbeställde kortet ifredags. har inte fått tillbaks pengarna än men när jag väl får det så drar de av 149 kr!!! inte ska de göra det när man har väntat så länge! jag har iallafall sagt det till de men fick inget svar än! en sak har jag lärt mig, inga flera beställningar ifrån ithelvetet .. obs! itparadiset var det hehe

Nåja till det viktigaste, idag skickades min beställning iväg ifrån magnum-pc.com *så lycklig* hade ringt o pratat med de, det var joe jag prata med. precis som zeke och swedish viking säger , de är jätte trevliga o helpsamma. de svarar på mail o telefon direkt! sånt servis får man sällan av de svenska it-butikerna.

Har bestället ett BFG 6800GT 250MB OC och en Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum. de borde va framme nångång i slutet av denna vecka *längtar*

kan berätta mer om beställningen om nån önskar det! O så vill jag tacka zeke, swedish viking och alla andra för era tips

Härligt att höra, tänkte också beställa, men måste man ha en fax och faxa in det dära där man skriver på att man låter dom dra pengar från kontot?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Härligt att höra, tänkte också beställa, men måste man ha en fax och faxa in det dära där man skriver på att man låter dom dra pengar från kontot?

nää det måste man inte ha. jag frågade de i fall jag kunde scanna in de o skicka de som PDF-fil. de svara med att det va okej så jag gjode det. skrev ut blanketten, fyllde i den, scanna in den och korten mha Adobe Acrobat till en PDF-fil som jag majlade. funkar utmärket

Visa signatur

Share the knowledge

Permalänk

Snyggt jobbat Driving Fire

Jag är jättenöjd med mitt kort, bara håller tummarna nu att inte momsen (tullen) kommer i efterskott, men det är jag isåfall beredd på. Jag har isåfall ändå fått mitt kort till i princip samma pris som i Sverige plus att jag fått det INNAN jul !

Jag faxade ingenting till magnum-pc, jag gjorde så här:

1. Gjorde beställningen på nätet

2. Scannade en kopia på VISA - kortets fram o baksida samt även körkortet för att visa att jag är ärlig vad avser mitt köp.

3. Mailade detta tillsammans med det ifyllda formuläret som dom ber om (Ett formulär som ger dom rätt att ta pengarna på mitt konto för endast detta köp), i ärenderutan i mailet skrev jag mitt ordernummer.

4. Slutligen ringde jag Joe på magnum-pc bara för att höra att dom fått allt dom ville och att det inte fanns några frågor.

5 dagar senare kom kortet till dörren här hemma, pengarna drogs efter två dagar på mitt konto.

Och som sagt , ta inte för givet att man slipper tull-moms., bättre att vara förbered än att stå där och vara chockad om den skulle dyka upp. Skulle den INTE komma så har man ju alltid en tusenlapp som man kan göra något kul med

Visa signatur

P4 3.2@3.6 Ghz Northwood, Sapphire X800XT, 512 mb Mushkin 440 Mhz @ Cas 2-3-2-5, WD Raptor 74.6 GB, Dual-Layer LG DVD. Audigy 2 Platinum. Plus annat godis :-)

Permalänk
Medlem

Går det inte bra att knäppa kort på papperet och bankkortet? har nämligen ingen scanner. Har en väldigt bra kamera så den klarar skärpan osv

Permalänk

Det frågade jag också när jag pratade med Joe, och han sa att det gick bra, så gör det.

Visa signatur

P4 3.2@3.6 Ghz Northwood, Sapphire X800XT, 512 mb Mushkin 440 Mhz @ Cas 2-3-2-5, WD Raptor 74.6 GB, Dual-Layer LG DVD. Audigy 2 Platinum. Plus annat godis :-)

Permalänk
Medlem

Härligt, tack för info.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Viking
Snyggt jobbat Driving Fire

Jag är jättenöjd med mitt kort, bara håller tummarna nu att inte momsen (tullen) kommer i efterskott, men det är jag isåfall beredd på. Jag har isåfall ändå fått mitt kort till i princip samma pris som i Sverige plus att jag fått det INNAN jul !

Jag faxade ingenting till magnum-pc, jag gjorde så här:

1. Gjorde beställningen på nätet

2. Scannade en kopia på VISA - kortets fram o baksida samt även körkortet för att visa att jag är ärlig vad avser mitt köp.

3. Mailade detta tillsammans med det ifyllda formuläret som dom ber om (Ett formulär som ger dom rätt att ta pengarna på mitt konto), i Ärenderutan i malet skrev jag mitt ordernummer.

4. Slutligen ringde jag Joe på magnum-pc bara för att höra att dom fått allt dom ville och att det inte fanns några frågor.

5 dagar senare kom kortet till dörren här hemma, pengarna drogs efter två dagar på mitt konto.

Och som sagt , ta inte för givet att man slipper tull-moms., bättre att vara förbered än att stå där och vara chockad om den skulle dyka upp. Skulle den INTE komma så har man ju alltid en tusenlapp som man kan göra något kul med

Precis, jag scannade oxå mitt visakort samt körkortet. fick mail ifrån de samma dag på att de hade tagit emot all info o att de går vidare med beställningen. pengarna drogs redan samma dag!

Det där med momsen så precis som du säger, man ska va beredd på. även om jag får det så blir det inte dyrt. fast jag ringde fedex o frågade om detta *fick prata med en sur kärring om det nu har med saken att göra* .... hon sa såhär att om grejerna ska tullas så ringer de innan de leverar paketet o säger till att sätta pengarna i deras konto o sen får man paketet! jag frågade om inte man får en faktura på det, då sa hon nej att de inte fakturerar privata personer. ifall man tullas så kostar det 125kr som fedex tar som avgift!
så vad jag förståd av henne var att man inte får nån faktura i efterhand! men 100% ska man ialla fall inte va, man vet aldrig!

Visa signatur

Share the knowledge

Permalänk
Medlem

Men vad tar dom momsen på? tar dom moms med frakten inräknad eller bara på kortet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Men vad tar dom momsen på? tar dom moms med frakten inräknad eller bara på kortet?

Moms är 25% vad jag vet. men då tar de moms på hela summan frakten inräknad! *det fattar inte jag*!!

Tullning får man oxå betala för vissa produkter i form av % , typ som momsen. läs mer om detta på www.tull.se . jag ringde o kollade det, de sa att det är inget tull på ljud och grafik kort. jag tror att det är så med all datogrejer.

Visa signatur

Share the knowledge

Permalänk
Medlem

ah, nice. tack för info igen

Permalänk

Det lät bra det du skriver Driving fire om moms-tull hos Fed-ex, Du har tagit reda på mer än vad jag gjort. det låter bra så här långt och stämmer det också så har vi riktig tur !

Om det stämmer så har jag en tusenlapp tillgodo i plånboken
Men jag låter den ligga där och vila i 2-3 veckor nu OM det skulle komma, bättre att vara på säkra sidan.

Visa signatur

P4 3.2@3.6 Ghz Northwood, Sapphire X800XT, 512 mb Mushkin 440 Mhz @ Cas 2-3-2-5, WD Raptor 74.6 GB, Dual-Layer LG DVD. Audigy 2 Platinum. Plus annat godis :-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Viking
stämmer det också så har vi riktig tur !

får väl hoppas på det

klokt o va bredd i alla fall

Visa signatur

Share the knowledge

Permalänk
Medlem

Lite frågor om blanketten:
Bankname: Blir det föreningssparbanken då eller?

och på 1-800 Phone # on the back of the card, lämnar jag den tom?

which _________________________ (name of your company) place with Magnum PC based on the Invoice/PO’s ____________________________ (name of your company) agree upon.
vad ska man skriva där?

EDIT: Drar dom pengarna före eller efter man fått kortet?
Och har jag skrivit rätt billing adress:
POSTCODE: 86531 ALNÖ
CITY: Sundsvall
Men vad skriver man på state/province?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Lite frågor om blanketten:
Bankname: Blir det föreningssparbanken då eller?

Japp

Citat:

och på 1-800 Phone # on the back of the card, lämnar jag den tom?

Japp det gjorde jag .

Citat:

which _________________________ (name of your company) place with Magnum PC based on the Invoice/PO’s ____________________________ (name of your company) agree upon.
vad ska man skriva där?

det fattade inte jag så jag lämnade det tomt jag tror att det är om man beställer som företag

Citat:

EDIT: Drar dom pengarna före eller efter man fått kortet?

innan de skickar kortet.

Citat:

Men vad skriver man på state/province?

skriv ditt län kan du göra

Visa signatur

Share the knowledge

Permalänk
Medlem

Tusen tack

Permalänk
Medlem

Beställde ett BFG 6800 GT från magnum-pc igår....lämnade USA idag...riktigt bra service både från Joe på magnum-pc och från FedEx....jag menar det tar la ca 5 dagar o få en grejj från komplett eller datorbutiken också så rikitgt bra service....

Swedish Viking, fick du betala dom 25% efter eller?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk

Nej ! Jag har inte fått betala någon moms ännu

Men det är ju bara en vecka sedan jag fick kortet, men det verkar lovande.
Det skulle vara kul att höra från Zeke82 som startade denna tråden om han fått betala någon moms då han haft sitt kort längst av oss.

Förresten: Grattis till kortet

Peter

Visa signatur

P4 3.2@3.6 Ghz Northwood, Sapphire X800XT, 512 mb Mushkin 440 Mhz @ Cas 2-3-2-5, WD Raptor 74.6 GB, Dual-Layer LG DVD. Audigy 2 Platinum. Plus annat godis :-)

Permalänk
Medlem

Hej!

Beställde just BFG 6800 ultra ifrån magnum-pc!
Pengarna drogs direkt ifrån mitt konto utan att jag skickat in någon kopia på mitt konto-kort och Idkort, Hur gick det till för er?

Väntar med spänning nu, hoppas de får in kortet tidigt nästa vecka så jag har kortet till nästa helg

Någon som vet om det är den nya kylningen på korten nu?

Permalänk
Medlem

Grega, har BFG fått ny kylning på Ultrorna?

Permalänk
Inaktiv

Hehe, I'm still a happy little camper *inga momskrav ännu*

Sen söp jag upp momspengarna jag sparat undan när jag var i Uppsala förra helgen så jag hamnar väll på +/- 0 i slutändan ändå blehe

Grega: Pengarna har inte dragits ännu, utan blivit reserverade. När allt pappersarbete är klart så kommer saldot att återgå till det du hade innan för att sedan dras finito (debiteras på riktigt).
Joe förklarade detta för mig i ett majl eftersom jag va lite halvorolig att jag skulle få betala 2 ggr hehe.

Mvh//Z

Permalänk
Medlem

Zeke, det var på tiden att du svarade :]

Permalänk

Vår inköpsguru Zeke82 sprattlade visst till, Han lever.......

Visa signatur

P4 3.2@3.6 Ghz Northwood, Sapphire X800XT, 512 mb Mushkin 440 Mhz @ Cas 2-3-2-5, WD Raptor 74.6 GB, Dual-Layer LG DVD. Audigy 2 Platinum. Plus annat godis :-)

Permalänk
Inaktiv

hehe jo men jag är ju fett med sjuk, tappat rösten och hostar up gröna amöbor. Knappt så man orkar gejma

Ska blanda en c-vitamin bomb imorgon och spara kraft så man orkar ta sig till gymmet på fredag :-X <--- tjockis

Mvh//Z

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
hehe jo men jag är ju fett med sjuk, tappat rösten och hostar up gröna amöbor. Knappt så man orkar gejma

Ska blanda en c-vitamin bomb imorgon och spara kraft så man orkar ta sig till gymmet på fredag :-X <--- tjockis

Mvh//Z

inte bättre o va hemma fredagen så du kan vila hela helgen eller är det nått viktigt?..

Murr.. krya på dig..

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Vad var det som kostade för er som beställde egentligen? Förutom själva kortet. Tull ska ju inte betalas tydligen och hur mycket ligger frakten på? Moms kan man eventuellt slippa alltså.
Utöver det verkar det inte vara nå mer utgifter, men hur kommer det sig då att zeke fick punga ut $100 mer än vad kortet kostade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Grega, har BFG fått ny kylning på Ultrorna?

Hört rykten om det..

Tack Zeke82.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Driving Fire
....mitt i juli beställde ett PNY 6800GT ifrån itparadiset.se. men jag fick vänta förgäves...

Samma här, avbeställde från itparadiset och väntar nu på att jag ska få pengarna tillbaka.

Har en polare som bor i NY som jag ska skicka pengar till, sen köper han ett kort från newegg.com.
sen när han får kortet tar han ut det ur kartongen, och paketerar det i en mindre brun kartong och skickar.
På det sättet slipper vi tullen (ja det fungerar, gjort så flera ggr
Sammanlagt blir det 400 $ för ett eVGA GF 6800 GT 256 mb kort :> (2,940.25 SEK blir det)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nE
Samma här, avbeställde från itparadiset och väntar nu på att jag ska få pengarna tillbaka.

Har en polare som bor i NY som jag ska skicka pengar till, sen köper han ett kort från newegg.com.
sen när han får kortet tar han ut det ur kartongen, och paketerar det i en mindre brun kartong och skickar.
På det sättet slipper vi tullen (ja det fungerar, gjort så flera ggr
Sammanlagt blir det 400 $ för ett eVGA GF 6800 GT 256 mb kort :> (2,940.25 SEK blir det)

Eller så slipper du tullen bara för att det inte är nån tull på datagrejer som du kan läsa högre upp

Permalänk
Medlem

Detta låter synnerligen intressant, men vad är det som hindrar dem att dra avgiften ännu en gång om de nu skulle vilja blåsa lite folk?

Personligen så tycker jag att det låter lite för bra för att vara sant(även om många fått sina prylar) jag är en misstänksam jävel, så jag väntar nog tills det jag vill ha kommer till Svea Rike.

Permalänk
Medlem

vad som hindrar dem att dra avgiften två gånger är lagboken.