Skol uppgift, behöver råd och tips

Permalänk
Medlem

Skol uppgift, behöver råd och tips

Tja, håller på med en uppgift från skolan men har brist på ideer och hur jag ska gå tillväga.
I alla fall Uppgiften ser ut så här, och jag är inte ute efter att nån löser den åt mig, utan jag vill ha tips och ideer om jag exempelvis kan läsa om liknande saker på nätet eller om ni har några andra tips att komma med, tack

Använd XML för att lösa följande uppgift. Information om labbassistenter ska hanteras. En validerad XML-fil används som indata (en DTD). För varje labbass ska namn, e-mail och arvode sparas (eftersom vi använder en testmiljö innebär detta att informationen endast sparas internt i trädet). Det ska finnas flera labbassistenter. Det ska vara möjligt att lägga till en ny labbass samt få reda på vilken assistent som fått mest i arvode.Följande varianter ska implementeras:
Javascript (mot DOM) ska användas för att hantera tillägg och presentation av den som har högst arvode

Permalänk
Medlem

Har ni några begränsningar vad gäller vilka språka ni får lösa uppgiften med?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Squeeze
Har ni några begränsningar vad gäller vilka språka ni får lösa uppgiften med?

Jeppz,

Javascript (mot DOM) ska användas för att hantera tillägg och presentation av den som har högst arvode

Javascript kombinerat med XML måste jag köra med, men har svårt att tänka mig in hur jag ska utforma det hela.

Har fixat XML filen men har problem med hur jag ska koda i JAVA så att man kan lägga till och ta bort.....

Permalänk
Hedersmedlem

Ni fick väl inte använda Java?
Btw, fan vad sköna uppgift

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Ni fick väl inte använda Java?
Btw, fan vad sköna uppgift

Hehe, naj utan Javascript alltså hehe
Har du nån förslag om hur jag ska börja ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Titta på Microsoft.XMLDOM

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~