Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopin
Såg att Fleischer lyckats få igång spel så som t.ex. Full Throttle o.s.v. Laddade ner det där programet, ScummVM men vilka filer o.s.v. är det man ska flytta över till mobilen av spelet?

Det räcker med datafilerna. Vad filerna har för filändelse beror lite på vilken plattform du hämtar dem från, men rent generellt så kan man säga att exe och dll kan du skippa om du hämtar dem från en PC-version.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Det räcker med datafilerna. Vad filerna har för filändelse beror lite på vilken plattform du hämtar dem från, men rent generellt så kan man säga att exe och dll kan du skippa om du hämtar dem från en PC-version.

Så alla filer förrutom EXE och DLL? Hur mycket plats komemr det att ta då? Mer än 32 MB?

Visa signatur

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]

Permalänk
Medlem

Nån som vet nån schysst spelsida? Är på jakt efter ett gratis bilspel

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopin
Så alla filer förrutom EXE och DLL? Hur mycket plats komemr det att ta då? Mer än 32 MB?

Det beror ju på vilket spel du lägger in. Monkey Island 1 bör inte ta mer än ca 4.5MB och 2'an tar ungefär 9MB. Full Throttle har jag inte, så jag kan inte uttala mig om hur stor plats det tar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Det beror ju på vilket spel du lägger in. Monkey Island 1 bör inte ta mer än ca 4.5MB och 2'an tar ungefär 9MB. Full Throttle har jag inte, så jag kan inte uttala mig om hur stor plats det tar.

Uröskta, men jag e inte alls haj på det här.. OK, jag går in på skivan, Sam & Max handlar det förresten om. Går in i mappen Sam & Max, vilka filer är det jag ska föra över? Tack för hjälpen förresten.

Visa signatur

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Nån som vet nån schysst spelsida? Är på jakt efter ett gratis bilspel

A925'an är ju både snabbare och har mer minne än en P800, så om du listar ut något smidigt sätt att installera program på minneskortet så borde V-Rally fungera. Nu är ju iofs V-Rally inte gratis, men det finns en fri demoversion.

EDIT: <sarkasm>Smidigt forum som inte tillåter folk att svara på mer än ett inlägg åt gången</sarkasm>

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopin
Uröskta, men jag e inte alls haj på det här.. OK, jag går in på skivan, Sam & Max handlar det förresten om. Går in i mappen Sam & Max, vilka filer är det jag ska föra över? Tack för hjälpen förresten.

Såhär gjorde jag: Om allt är nerpackat i cab-filer eller liknande på skivan så installera spelet som vanligt på din dator. Kopiera därefter innehållet i katalogen du installerade spelet i till ditt minneskort. Om det är snackeversionen av Sam & Max så kommer det givetvis inte att få plats på ett 32MB minneskort. Om inte Lucas Arts har löst det så som Adventure Soft gjorde med Simon the Sorcerer, dvs. att allt tal låg i en stor WAV-fil, så om man kände att man hade lite ont om plats så var det bara att plocka bort den.

Permalänk

JAG HAR INSTALLERAT ESCUMMV I MOBILEN, INSTALLERAT MONKEY ISLAND PÅ DATORN OCH FÖRT ÖVER FILERNA TILL A925:AN MEN ESCUMMV HITTAR INTE "GAME DATA" I MAPPEN D:

VAD SKA MAN GÖRA??? NÅN SOM VET??

TACKSAM FÖR SVAR!!!!

Permalänk

Börja med att stänga av caps lock.

Därefter startar du EScummVM och väljer "Add game...", gå in på D: och gå därefter in i katalogen som innehåller datafilerna för Monkey Island. Det är normalt att den ser ut att vara tom i EScummVM. När du gjort det klickar du på "Choose" och godkänner till sist inställningarna för spelet.

Permalänk
Medlem

Gameboy mono/color till A925 !

Hej på er alla !

Kan ju inte låta bli att göra er glada med att det finns en lysande
gameboy emulator.. nämligen EGBoy.

Alla de rommar jag testat har fungerat, oavsett om det är gameboy
mono eller color..

Så kasta er in på http://my-symbian.com/uiq/applications/applications.php?faq=7...
och hämta hem den.. den är gratis !!

Ps. Installera EGBoy som vanligt, sedan går ni in i mobilen och startar den. När ni gör detta skapas mappen D:\media files\documents\GBROMS. Kicka in alla rommar i denna mapp o sen e de bara att köra (skapas en GBROMS mapp på C: disken oxå)

/edsh

Permalänk
Medlem

är det ingen som orkar sammanställa allt det viktiga så slipper man läsa typ 30 sidor för att hitta det man vill ha

skulle vara skit bra om ngn gjorde det!

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
är det ingen som orkar sammanställa allt det viktiga så slipper man läsa typ 30 sidor för att hitta det man vill ha

skulle vara skit bra om ngn gjorde det!

Jovisst, det är bara att sätta igång!

Permalänk

Re: Re: Gameboy mono/color till A925 !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Varför? Det är ju redan så ont om utrymme på C:

De flesta program skapar kataloger på motsvarande ställen i C: och D:. Manbhöver inte lägga något i katalogen i C: om man inte vill.

Citat:

Nej, det enda riktiga vore om någon sann entusiast kunde ta sig an tid och testa om V-Rally går i gång på 925. Då skulle jag bli glad. Tyvärr kan jag själv alldeles för lite för att genomföra detta, annars hade jag ju redan gjort det för länge sen.

Jag håller på att försöka rensa undan så mycket som möjligt för att få 7MB ledigt internet lagringsutrymme som krävs för att installera det. Räkna inte med att det blir enkelt för gemene man att lägga in V-Rally även om det nu skulle fungera

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Gameboy mono/color till A925 !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Fint. Återkom gärna med rapport.

Ok, det ser inte ljust ut.

Det första jag testade var givetvis att installera det på EPOC-emulatorn från SDK'n (med tanken att jag skulle kopiera det från den till mitt SD-kort). Det gick inte, saknades licens för att lägga in det.

Det visade sig vara fullt möjligt att lägga in det direkt på A925'an. Men det krävs en himla massa ledigt utrymme. Jag hade 8MB ledigt innan jag satte igång, har 1MB ledigt efter installation. Båda filerna installerar utan några problem (givetvis varnar telefonen för att programmet inte är kompatibelt, precis som för många andra program som fungerar fint). Värt att tänka på är också att programmet enligt licensen endast får installeras på SE P800 och P900, och inget annat.

Tyvärr verkar det dock inte fungera. När man startar det så kraschar det med följande meddelande:

Program MediaServer
Anledningskod KERN-EXEC
Anledningsnummer 3

Någon annan som lyckats bättre?

Permalänk
Medlem

Finns det något program för att öppna .txt filer på a925'an?

Permalänk

Monkey Island

caps går fettväck!

Kan ni som har monkey island på a925:an svara på var ni fick spelet ifrån? jag har spelet på en cd för windows 95. Vilka filer ska man lägga in på mobilen? escummv hittade inte de filerna jag la in: .exe osv...

tacksam för hjälp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av square
Finns det något program för att öppna .txt filer på a925'an?

jText

http://www.freepoc.org/software.php

Citat:

Ursprungligen inskrivet av faderjoel
Kan ni som har monkey island på a925:an svara på var ni fick spelet ifrån? jag har spelet på en cd för windows 95. Vilka filer ska man lägga in på mobilen? escummv hittade inte de filerna jag la in: .exe osv...

Som jag skrev innan så kan du skita i exe-filerna! De är helt värdelösa i din telefon och ligger bara och tar upp värdefullt lagringsutrymme. Är du helt säker på att du kopierat in alla andra filer till en katalog på din telefon? Ligger de i underkataloger? När du valt katalogen med Monkey Island i, står det då något i "fönstret" där katalogerna listas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
är det ingen som orkar sammanställa allt det viktiga så slipper man läsa typ 30 sidor för att hitta det man vill ha

skulle vara skit bra om ngn gjorde det!

www.a925.info.se

Permalänk
Medlem

nån som vet vart jag kan hitta några gammla godingar typ Doom och Duke Nukem 3d till telefonen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
nån som vet vart jag kan hitta några gammla godingar typ Doom och Duke Nukem 3d till telefonen?

Vad sägs om att klicka på länken precis ovanför ditt inlägg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
nån som vet vart jag kan hitta några gammla godingar typ Doom och Duke Nukem 3d till telefonen?

Edoom funkar kanon sök så hittar du edoom(doom) kör själv funkar kanon.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en liten fråga angående installationer av diverse slag. Har laddat ner lite blandade .sis filer. När jag kör dem via Desktop Suit verkar allt fungera fint ända tills precis innan jag skall slutföra installationen då ett felmedelande (utan förklaring av vare sig typ eller slag).

HAr en a925 med tre... finns det någon lösning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkorner
Hej!

Har en liten fråga angående installationer av diverse slag. Har laddat ner lite blandade .sis filer. När jag kör dem via Desktop Suit verkar allt fungera fint ända tills precis innan jag skall slutföra installationen då ett felmedelande (utan förklaring av vare sig typ eller slag).

Så du får upp en ruta utan text? Var? I Windows? I telefonen?

Går det bättre om du kopierar filen till telefonen först, och därefter installerar från den?

Permalänk
Medlem

Re: Monkey Island

Citat:

Ursprungligen inskrivet av faderjoel
caps går fettväck!

Kan ni som har monkey island på a925:an svara på var ni fick spelet ifrån? jag har spelet på en cd för windows 95. Vilka filer ska man lägga in på mobilen? escummv hittade inte de filerna jag la in: .exe osv...

tacksam för hjälp!

De enda filerna du behöver är .000 filen och .001 filen.
Om det inte finns några sådana så borde det vara ett helt gäng med .lfl filer,
Isof skall du ha dessa istället. Det här mönstret passar in på nästan alla ScummVM spel.

Annars finns en komplett lista här: http://www.scummvm.org/documentation.php?view=datafiles
Glöm inte att skippa "monster.sou", den filen innehåller allt snack och är alldeles för stor för mobilen.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk

Ah, vad fräckt. Såg på den sidan att man kunde komprimera ljud och tal till MP3, och på så vis enklare få in snackeversioner på telefonen. Och nog fan fungerade det. Simon gick från 177MB till 66MB, utan någon märkbar ljudskillnad. Klart rekommenderat om man funderar på att slänga in ScummVM

Permalänk
Medlem

Ljudet hackar i Lemmings och även en del .wav-filer hackar vid uppspelning. Nån mer som har erfarenhet av det?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patjo
Ljudet hackar i Lemmings

Japp. Precis samma för mig.

Citat:

och även en del .wav-filer hackar vid uppspelning. Nån mer som har erfarenhet av det?

Det har jag dock inte stött på. I vilket program? "Ljud"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
I vilket program? "Ljud"?

Ja, och även ljud som spelas upp som ringsignal.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk

a925

<<<<<<till Albatorsk>>>>>>

vilka filer ska jag lägga in då?? finns en .tab och en .isu, resten är readme eller uninstall...
escummv ser mapparna spelet ligger i men inte själva spelet "no game data"

Jag har installerat monkey island på datorn och sen fört över dem rakt av...rätt/fel?

Permalänk
Medlem

är den någon som kan säga alla mappar i D: dvs mediafiles bla bla bla
har nämnligen formaterat den

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
är den någon som kan säga alla mappar i D: dvs mediafiles bla bla bla
har nämnligen formaterat den

Mapparna skapas automatiskt när den formatera(t)s. Det gjorde dom på min.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen