Permalänk

Comviq kontant / kompis

http://www.comviq.se/kontantkort/comviqkontantkompis.html

Har jag fattat detta rätt.

Senario:

Du har ett Comviqkontant kort med 100 kr på den 1 januari. Du går och tankar på den samma dag med 150 kr värdebevis Comviq kompis.

Då har du 250kr i potten på kortet att ringa för + att du kan ringa gratis till alla comviq/tele2 abonenter tills den 31 januari.

.........

Varför skulle man då isånnafall täckna Comviq kompis abbonemang å betala 135 kr i månaden för nått som man kan få gratis.

Gäller ju bara att se till så att kortet är tankat hela tiden. Inte så speciellt jobbigt.

Permalänk
Medlem

Tja.. det blir ju 150kr i månaden.. som du visserligen får ringa för men minuttaxan är ju bra mycket högre med kontantkort än med ett abbonemang.

Så det beror ju på vem/när/hur mycket du ringer till folk om det lönar sig med ett Kompisabbonemang eller om man ska ha Kontantkompis.

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 5 7600 - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Som drbrain säger... Med abbonemang betalar man 135:- per månad vilket är lite billigare än 150, PLus att med abbonemang så ringer man billigare till andra operatörer.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Frågan är...får man verkligen de 150kr som pott? Eller kanske fungerar som en "månadsavgift" alltså betalar du 150kr extra för att få det här erbjudandet till ditt nuvarande kontantkort.

Permalänk
Medlem

Måste ju vara pott annars är det ju ingen som vill ha det?
Då är det ju bättre med ett abb. för 135kr/mån.

Det är ju ett värdebevis du köper som är värt 150kr så det fungerar säkert som ett vanligt kontantvärdebevis.

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 5 7600 - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Om de 150kr är pott så är det mycket bättre än abonnemanget Kompis, samtalstaxan till andra operatörer skiljer inte så mycket...runt 25öre mer på kontantkortet eller nåt.

Visst, du måste punga ut 150kr i månaden för att behålla kompis statuset men om du kollar räkningarna som folk får med Kompis så ligger det ändå på 300kr eller nåt liknande och av de 300kr så är 135kr till månadsavgift. Du har alltså använd 165kr den månaden och om vi säger att man bara har ringt till tele2/comviq nummer så betyder det att du har ringt 330 samtal den månaden. Men däremot ifall du hade använt kontant Kompis så hade det bara kostat de 150kr(eller 165kr för att vara exakt), för 150kr räcker ju till 300 samtal förutsatt att man bara ringer till tele2/comviq nummer.

Permalänk
Medlem

Den största fördelen med Comviq Kompis är väl att teckna 3G abb, få en SE Z1010 för en krona och sedan surfa gratis året ut! Det har sparat mig tusentals kronor i sommar. Det är snabbt dessutom!

Visa signatur

iln

Permalänk
Medlem

Och jag som hade beställt Kompis abbonemang för två dagar sen och ser det här... ringer comviq direkt och frågar ifall man kan avboka. Dom frågar efter mitt nummer och kollar sedan i datorn... jag fanns inte ens registrerad. Bra där hursomhelst, hon ordnade ändå nåt så att det avbesälls, bara för att vara säker.
Ser ut som om man köper det här comviq kontant kompis

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

För mig blir det att ta Comviq Dag och sen köpa en annat kontantkort och använda den. Blir mycket billigare

Betalar idag med abbonemang:

195:- (månadsavgift) + ca 150 (samtal)= 345 PER månad

Köper jag ett annat kontantkort och ändrar min nuvarande abb till comviq dag kommer jag betala:

60:- (månadsavgift) + 150 (samtal på kontantkortet) = 210

Kommer spara in ca 135:- per månad

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

ångrar bittert mitt Kompis-abonnemang.
bunit upp mig i 24 mån med 199:-/mån (fick en t630 för 1kr)

tror jag hade kunnat fixa ett bättre abb, typ 3:s fri 150 tror jag är det klart bästa.

2,25:-/min till andra nät är rätt dyrt (man kan 1,57:-/min med comviq.net)
men sen till det värsta, det tar 2,95:-/min till IQ-svar!!! Upptäckte det första några dagar efter att jag tecknat abonnemanget. Jag använder IQ-svar rätt flitigt, så det är nog en merkostnad för mig på uppåt 100:- månaden!
Är grymt besviken på Comviq, trodde bättre om dom än att dom börjar med "finstilta" kostnader.

Visa signatur

....men vad vet jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knurp
ångrar bittert mitt Kompis-abonnemang.
bunit upp mig i 24 mån med 199:-/mån (fick en t630 för 1kr)

tror jag hade kunnat fixa ett bättre abb, typ 3:s fri 150 tror jag är det klart bästa.

2,25:-/min till andra nät är rätt dyrt (man kan 1,57:-/min med comviq.net)
men sen till det värsta, det tar 2,95:-/min till IQ-svar!!! Upptäckte det första några dagar efter att jag tecknat abonnemanget. Jag använder IQ-svar rätt flitigt, så det är nog en merkostnad för mig på uppåt 100:- månaden!
Är grymt besviken på Comviq, trodde bättre om dom än att dom börjar med "finstilta" kostnader.

mjo, det kan vara surt med 24 månaders abb. t630 kostar ju bara runt tusenlappen nu, så i dagsläget tror jag nog att man tjänar på att köpa en löst och sen bara trycka in ett comviq kontant kompis. =/

Abb: 24*199 = 4776 kr.

Kontantkort: t630 runt 1300. 24 månader * 150 kr (för gratis samtal inom comviq) = 3600. Dvs 1300 + 3600kr = 4900, men då får du ju 3600kr att ringa för till andra nät.

Om jag förstått det hela rätt dvs.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

asså är det nån som köpt det här kompis kontant ännu? har fan frågat runt i ett flertal pressbyrås och 7elevens och alla förutom två hade inte ens hört talas om det. ringde comviq och skiten ska tydligen finnas tillgängligt sen den 5e. så om nån i sthlm har det så säg gärna vart du köpte det

Visa signatur

[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

det handlar väll bara om att köpa minst 150 kr i värdebevis så får man komviq kontant kompis automatiskt?

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradiddle
asså är det nån som köpt det här kompis kontant ännu? har fan frågat runt i ett flertal pressbyrås och 7elevens och alla förutom två hade inte ens hört talas om det. ringde comviq och skiten ska tydligen finnas tillgängligt sen den 5e. så om nån i sthlm har det så säg gärna vart du köpte det

Använd INTERNET!

www.comviq.se/tanka

Synd att det inte gäller oss stackars satar som har Comviq.NET bara.

En sak bara. Var exakt STÅR det att man får 150 kronor som ringpott dessutom? Jag kan inte finna det någonstans.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grapetonix
Använd INTERNET!

www.comviq.se/tanka

Synd att det inte gäller oss stackars satar som har Comviq.NET bara.

En sak bara. Var exakt STÅR det att man får 150 kronor som ringpott dessutom? Jag kan inte finna det någonstans.

ah, fan va fett! lätt att man tankar på via internet dårå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har faktist ringt comviq och frågat angående om kontant kompis och de 150kr är pott, det enda som ändras är bara samtalstaxan.

Permalänk
Medlem

Jag har comviq.net och rekomenderar starkt!

Billigt som tusan, och enkelt!

Permalänk
Avstängd

Jag har comviq kontakt compis det finns i varenda ATG ombud , pressbyrå också säg bara att du vill ha comviq kontakt för 150:- och att det ska heta comviq och säger dom något annat så be dom kolla upp det nogrant och säg att det är nytt, finns en jävla massa kärringar som aldrig kan hålla sig uppdaterade. Och ja man får ringa för 150:- och efter 30dagar får du ett sms om att kompis priserna börjar gå ut och om du struntar i det så kommer du börja ringa för comviq kontakts vanliga priser och fyller du på det får du 150:- till och får kompispriserna i gen altlså typ 0:- till comviq och 2.50kr till resten.

Men annars står det klart och tydligt på comviq.se

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

känns som det kan vara dags att byta bort det obundna kompisabonnemanget.

såg att det var lite dyrare att ringa till fasta nätet, men dit ringer jag inte ofta ändå.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Avstängd

det är även lite dyrare att ringa till vodaphone och telia också närmare bestämt 25 öre. Sms är även billigare med kontakt kompis. samt 1 öre dyrar uppkoppling. undra egentligen hur länge detta kommer köras?? känns som om det är något erbjudande bara annars borde dom gjort det som ett nytt abb eller fixat det på comviq.net kontaktkortet.

http://www.cint.se/Sweden/asp20/tele_mobil_info.asp?op_id=162

http://www.cint.se/Sweden/asp20/tele_mobil_info.asp?op_id=144

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk

Får man alltså 150kr i pott på kortet och kompis priser när man tankar på kortet?

eller får man köpa kompis delen för 150 kr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuke_x
Får man alltså 150kr i pott på kortet och kompis priser när man tankar på kortet?

eller får man köpa kompis delen för 150 kr

Enligt vad folk säger här på forumet, JA. Själv har jag inte fått det bekräftat och Comviq skriver ingenting om det på sin website vad jag sett. oseriöst och fult! Skulle ju vara en riktigt dålig deal annars iofs...

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Det stämemr bra det, jag och polarna ringde typ 5 olika personer på comviq och vi fick det bekräftat

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Men ja återigen du får 150:- att ringa för så antigne ringer du bara comviq då kan du ringa cirkus 300 st samtal och snacka hur länge du vill. Annars ringer du övrigt går det på 2.50 kolla faqen FFS

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

har skaffat det här comviq kompis kontant och har gjort av med ca 20kr när det skulle kostat flera hundra.. hursomhelst, snackade men en person igår och ca 40min in på samtalet säger personen "men du, det här kostar ju jättemkt för dig, låt mig ringa dig" och jag svarar "nej det är lugnt, har kompis" och då kommer hon med den knäckande kommentaren "men jag har ju vodafone..."
varför i h-e ska man ha vodafone? ARGH.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

haha klantarsel, kolla innan om hon har comviq eller ej! kolla i comviqs faq hur du gör

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att ni som tecknat ett 24 mån abonnemang med Comviq kan byta kostnadsfritt till vilket av comviqs abonnemang 5 ggr per år. Så ni är inte fast med 195:- i månaden om ni inte vill ha det så..

mvh linus
säljare på Siba

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragile
Vill bara tillägga att ni som tecknat ett 24 mån abonnemang med Comviq kan byta kostnadsfritt till vilket av comviqs abonnemang 5 ggr per år. Så ni är inte fast med 195:- i månaden om ni inte vill ha det så..

mvh linus
säljare på Siba

Per år.. nja tror det är typ 2 gånger per kvartal och jag är inne på min 5:Te gång så det är möjligt att de har dragit 50:-

Vilket fall somhelst så bytte ajg till comviq dag = 69:- per månad
sen köpte jag ett kontantkort...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
haha klantarsel, kolla innan om hon har comviq eller ej! kolla i comviqs faq hur du gör

Var hittar man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanaticos
Var hittar man det?

Den här tråden gjorde jag då jag fick mitt kompis abbonemang

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28619...

SKriv nåt i tråden om du skulle hitta nåt fel eller om du vill tillägga någon serie

Visa signatur