Permalänk
Medlem

nillon: Det får du allt göra Undrar bara hur ofta du har vägarna förbi tibro

Ska hämta ut grejerna från datorbutiken idag. Och det ser jag fram emot
Tyvärr måste jag vänta till efter 4 :/

Visa signatur

Pågående projekt Quiet Dream - Ska bli klar innan DH
Kom förbi plats 50 rad 13 och häsla på!

Permalänk
Medlem

Jag vill se en film på MorphOS's beryktade snabbhet

Permalänk
Medlem

Dadde, om jag har vägarna förbi Tibro någon gång ( ) får du bjuda mig på en kopp cola och en demonstration av MorphOS's beryktade snabbhet och den omtalade gosebjörnen.

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk

@icetec http://www.pegasosworld.se/modules.php?op=modload&name=Events...

där finns det några filmer fast det är inget emot vad känslan är i responsiviteten i operativsystemet..

Nu är Morphos installerat på daddes pegasos.. Jag kan säga att på G4:an så kickar den fett..

Nu ska vi bara börja installera lite program..

//Mikael

Permalänk
Medlem

Icetech: jag ska spela in en egen film så fort jag har tid. Är lite stresseigt just nu

MrGramse: Du är så välkommen så

Bobo: Vi får ta och instalera lite mumsiga saker imorgon

En uppdatering om hur MorphOS upplevs av mig kommer innom kort att komma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hej hallo har följt byget och är mycket nyfiken på hur det går? och
tycker extremt mycket om ppc konceptet och det kommer nog bli ett fett byge

blir nog ett liknande system för mig tack för att du visade att det fans

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

slazz: Uräkta att de går lite segt med uppdate:sen, Jag har inte varit hemma varken idag eller igår. Men jag har nu instelerat en del program i MorphOS nu och jag vill inget annat än att sitta vid datorn!

Jag kommer börja bygga på chassit på måndag och då blir de bilder. Hoppas ni kan vänta tills dess. Har ett litet problem just nu: Jag vet inte om jag ska köra med den ritning jag gjort eller göra en ny... Om jag gör om den så slipper jag göra förlängning till alla kontakter men lådan kommer bli en aning högre men smalare.
Jaja vi får se
En sak som är säker är att MorphOS går fort som attans!
Ska spela in en film när jag fixat till det lite mer.
Håll till godo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ta t lungt så blir allt nog bra ska du se

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk

hur går det dadde.. ta med maskinen imorgon så fixxar vi lite..

Permalänk
Medlem

jo så här ligger det till:
Idag så sågade jag ner kylflännsen till ungefär lite mindre än hälften, jag har pillat en del i MOS, Jag har fått en 230V stöt (vilket är en historia för sig) och jag har även tänkt ut en lösning på lådproblemet. Tyvärr har jag inga bilder än men det kommer.
230V stöten jag fick var uppiggande så jag orkade gå till skolan, vilket var bra
Imorgon blir det till att pilla lite bobo
Och då blir det mer bilder gott folk.
Bygget har hittills gåt på ungefär 9000 kr och kommer nog ligga kvar på det i färdigt tillstånd hoppas jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer det inga nya bilder snart?
Var visst en och annan film utlovad också..

Permalänk
Medlem

gräddigt värre \o/ Lyxputte!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jodå nya bilder kommer så fort min fästmö har kommit hem från en begravning. Dvs imorgon. Har nu gjort klart hårdiskkylaren och håller just nu på att testa den. Nu kan jag äntligen börja med chassit

Visa signatur

Permalänk
Medlem

trevligt

Visa signatur

Permalänk

höhöhö.. ni skulle sett vilket arbete dadde gjorde idag.. mycket är klart nu iaf... jobbade flera timmar isträck gjorde han..

Permalänk
Medlem

en uppdatering inom kort hoppas jag då?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Jodå jag ska ta bilder idag. Jag jobbade 7 timmar med den igår. 4 timmar i sträck och 3 timmar i sträck. Uch och fy va de va jobbigt Sen var det bara att dra hem i en timme och åka på en mässa där jag var ambasadör. Så jag hann inte ta några bilder igår. Men jag är iaf ganska nöjd hitills.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

no hasch-hasche, no kokain, no amfetamin

Permalänk
Medlem

Update

Efter att ha kämpat nästan en timme för att komma in på forumet igår gav jag upp med updaten och väntade tills idag. Hoppas ni ursäktar mig för att det har tagit något längre tid än väntat. Men nu är de iaf här:

Hoppas bilderna visar tydligt vad jag har gjort.

Självklart kommer jag att avskärma nätdelen så snart som möjligt och jag måste fixa kylning till hårdiskarna (de blir verkligen stekheta).

Passiv kylning av processorn ska natrutligt vis också fixas men just nu går det inte utan problem. Men jag hittar nog en lösning. Håriskarna ska även ljudisoleras efter jag hittat en smart lösning på kylningsproblemet.

Ska börja med chassit snarast möjligt.

edit: Jag lovade även en film på hur snabbt morphos är: http://medlem.spray.se/dadderulez/PICT0017.avi ca 1,78Mb (högerklicka, spara som)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt dadde. Ska bli intressant att se om du lyckas kyla den burken ordentligt sen utan att den låter som en jetmotor

Permalänk
Medlem

vet inte om de bara är jag, men får inte igång filmen :/

Permalänk
Medlem

Filmen är på 11 kb?

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem

snygt jort jäligt snygt

men synd att inte filmen funkar(utan bild)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
vet inte om de bara är jag, men får inte igång filmen :/

funkar utmärkt för mig.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Det där gjorde du bra. kompakt å fint

kan tipsa er andra om dom här kylflänsara ifall ni vill göra passiva nätagg
http://kylning.se/info.php?cPath=82_86&products_id=452&kylid=...
Kommer själv använda mig av dom. Har köpt 4st, Bra med gods i botten på dom ifall man ska gänga.

Permalänk
Medlem

Filmen funkade utan vidare med MPlayer på Linux/PPC iaf. XviD/PCM

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig oxå
Dra ner ffdshow så ska den nog fungera fint.
Om ni undrar varför det tar sånn tid att boota så är för att jag har en fördröjning på 3 sekunder på

Tackar för att ni tycker om det! Någon som har någon ide på hur jag ska lösa hd kylningen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dadde
Funkar fint för mig oxå
Dra ner ffdshow så ska den nog fungera fint.
Om ni undrar varför det tar sånn tid att boota så är för att jag har en fördröjning på 3 sekunder på

Tackar för att ni tycker om det! Någon som har någon ide på hur jag ska lösa hd kylningen?

Varför är filmen 11kb stor?

Fixa!!! Aas najs bygge btw..

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleim
Varför är filmen 11kb stor?

Fixa!!! Aas najs bygge btw..

undrar va för problem ni har då jag får hem hela filmen utan nå som helst problem.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
undrar va för problem ni har då jag får hem hela filmen utan nå som helst problem.

den säger att hans sida är under uppbyggnad :S

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |