Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dadde
Funkar fint för mig oxå
Dra ner ffdshow så ska den nog fungera fint.
Om ni undrar varför det tar sånn tid att boota så är för att jag har en fördröjning på 3 sekunder på

Tackar för att ni tycker om det! Någon som har någon ide på hur jag ska lösa hd kylningen?

Hur gick det med den? Lite större kontaktytor och klämma "blocket" mellan hårddiskarna borde la funka, var inte det planen från början?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Filmen visade ju iofs bara 1,5 sek MorphOS

För er som det strular för, kopiera länken och klistra in i ett fönster så ska ni få se på grejor.

Permalänk
Avstängd

Blocket funkar nog la bra. Det heatpipen kanske inte får tillräckligt la kontakt så det försämrar den la säkert. Tycker dock hela det här projektet är slöseri men pengar eftersom man kan bygga en mkt bättre dator med fläktar som man inte kan höra. Men alla gör vad de la vill med sina pengar. Bra gjort blir det la iaf.

OFFT Topic
la la la la la, varför skriver många "la" hela tiden? Vad menas med det?

Visa signatur

Barton 2500+ @ 2430mzh (11*220 1.7 Vcore)| EpoX 8RDA3i | 2* 256 Twinmos Orginal (2.5-3-3-11) | Ati radeon 9600pro | HDD 80gb + 200gb | Windows XP Pro |

Permalänk
Medlem

Filman:.........!?

Icetec: och ne filmen vill sig endå inte:(

dadde:hmm kanske nogot sånt --

-->http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=373&session=b7597dc...

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filman
OFFT Topic
la la la la la, varför skriver många "la" hela tiden? Vad menas med det?

"la" är ett ganska menlöst västkust uttryck, ett sån't där ord man slänger in där det låter bra. Är i princip ett frågeställande affix som i många lägen ersätter ordet "väll";
"Det är väll bra?"
"Det är la bra?"
[/OFFTOPIC]

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

jag ska ta med min peg en dag så vi kan leka lite med våra maskiner... dessutom har jag en komplett linux installation till dig oxo som vi kan leka med.. dessutom får vi hoppas att det blir ett push till snart.. för de som är mer intresserade av hårdvaran och har frågor om pegasos så kan ni besöka http://www.pegasos.org

Permalänk
Medlem

fluf: jo det var orginal-ideén men det funkade inte alls bra :/ jag ska försöka igen med heatpipen men på ett nytt sätt då jag har satt diskarna på varandra nu.

slazz: Det va skummt :/ Kan kolla om jag har en alternativ server till filmen.
Den flänsen var inte heller så dum faktiskt Kanske kan göra en liten variant på en sånn kanske

Filman:............?!

Bobo: Åhh va underbart! Då kan jag äntligen kopiera över mina filer från den här datorn Funderar faktiskt på att dra till dreamhack. Ska du me? Hoppas push blir av snart! Jag börjar få myror i byxorna Jag har me Pegan imorrn.

Visa signatur

Pågående projekt Quiet Dream - Ska bli klar innan DH
Kom förbi plats 50 rad 13 och häsla på!

Permalänk
Medlem

*bort*

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

Dö? Vad menar du slazz?

Hårdiskkylningen äntligen klar
Äntligen var min heatpipe-hårdiskkylning klar! Det jag har använt mig av är 4 st 5mm aluminiumplattor som jag sedan borrat hål i för heatpipen och sedan för 4 skruvar runt heatpipen för att få bra tryck på den.

Lite bilder:

Nu kan jag äntligen börja med chassit!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där ser bra ut, lite kul att du använder din hand som mått för hur stor de när en cd-skiva eller kanske tändsticksask är ju vanligast
Kompakt och bra, men när den e klar, och du ska testa den, vad händer om den inte startar? jobbigt och börja pilla loss allt.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

carn2n: Hehe de är min flickas hand Jodå kompat blev de Har redan testat den och den fungerar fint hårdiskarna är inte allt för varma efter 2 timmars testkörning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här hittar ni några filmer på MorphOS "in action":
http://www.magneticsystemsnyc.com/Video.htm
http://www.asum.asso.fr/MOS/MOS_GUI-Reactivity.mp4
http://www.asum.asso.fr/MOS/MOS_Solid-Move&Resize.mp4

Tror de är ganska gamla, men bättre än inget.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut David. Hjälper alltid flickan till och måttar? ;D

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem

dadde: jag vet inte trode.... skit samma :/

men bet blir fint och kompakt:)

bara det inte blir för varmt med lock på..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Det där ser bra ut, lite kul att du använder din hand som mått för hur stor de när en cd-skiva eller kanske tändsticksask är ju vanligast
Kompakt och bra, men när den e klar, och du ska testa den, vad händer om den inte startar? jobbigt och börja pilla loss allt.

Man ser u ganska tydligt att det är en tjejs hand

Coolt bygge ser fram emot mera bilder sedan.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Något säger mig att denna dator kommer att se rätt udda ut.
Udda utseende, udda hårdvara... det är kul!

Permalänk
Medlem

Något säger mig att de kommer bli jävligt varmt i den datorn.. Trots att du har den kylningen du har. Men du får la hoppas på att de inte stämmer.

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Tackar för alla goda ord
Har börjat på chassit nu men har tyvärr ingen kamera hemma och fästmön är bortrest. Jag har iaf bockat till en av de två bitar jag kommer använda och i nuläget har jag borrat ut hål för kylflännsen. Jag ska fortsätta med att borra ut för alla uttag men jag har inte haft tid med att börja med detta än

Jag tror inte den kommer bli för varm men jag kanske bara är för optemistisk?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du får problem med värmen så är det bara att bygga vidare och lösa problemet .. iaf mkt fin start på bygget

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

jag har sett allt irl!!! (a.k.a awfk)

Visa signatur

There is indead great power in my ass....

Permalänk
Medlem

Nåå? Jag väntar på uppdatering(och en graverad inbjudan till visning!).

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem

Update kanske kommer idag. Jag ska borra ut för uttagen idag
Håller även på att hitta en fin loggo att ha på framsidan

Edit: Eftersom jag inte får skriva två inlägg i rad så får jag la göra en update i detta inlägg.

Bakslagsupdate

Som ni kanske vet har jag börjat med chassit nu och idag har jag borrat ut och filat för uttagen i bak.

Men nu är det så att jag har stött på en "litet problem" som gör att jag måste göra om hela chassit!
Chassit är nämligen inte lika brett som jag hade skrivit upp att det skulle vara. Något måste blivit fel när jag skar ut det för det är ungefär 2 mm som saknas! Uptäckte detta lite väl sen och är ganska förbannad just nu måste jag säga.
Men men. Allt går upp och ner. Det är bara att bita ihop och hoppa upp på hästen igen. Men just nu känner jag starkt för att inte jobba mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

...
Men nu är det så att jag har stött på en "litet problem" som gör att jag måste göra om hela chassit!
Chassit är nämligen inte lika brett som jag hade skrivit upp att det skulle vara. Något måste blivit fel när jag skar ut det för det är ungefär 2 mm som saknas! Uptäckte detta lite väl sen och är ganska förbannad just nu måste jag säga.
Men men. Allt går upp och ner. Det är bara att bita ihop och hoppa upp på hästen igen. Men just nu känner jag starkt för att inte jobba mer.

"Bara" att bita ihop och börja om. Lediga på fredag ju.
Vad ska ni göra borta på el på Öppet hus?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det är bara till att börja om Ska göra det imorgon bitti då jar har projekt i skolan.
Jag är ambasadör så jag kommer gå om kring och slänga in folk på el och visa dem runt De andra ska väll göra de vanliga syslorna. Kom bort och kolla
Va ska ni göra då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det är bara till att börja om Ska göra det imorgon bitti då jar har projekt i skolan.
Jag är ambasadör så jag kommer gå om kring och slänga in folk på el och visa dem runt De andra ska väll göra de vanliga syslorna. Kom bort och kolla
Va ska ni göra då?

Dom andra i klassen ska ha biologi, men eftersom jag är Matte/Data-kille så slipper jag biologin och har fysik med teknisterna istället. vi ska stå och leka med en "radar" i en timme, sen så får vi göra vad vi vill. Jag smiter förbi och kikar, jag förväntar mig ett kungligt mottagande, du vet vem jag är?

OnT: Fint bygge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrGramse
Dom andra i klassen ska ha biologi, men eftersom jag är Matte/Data-kille så slipper jag biologin och har fysik med teknisterna istället. vi ska stå och leka med en "radar" i en timme, sen så får vi göra vad vi vill. Jag smiter förbi och kikar, jag förväntar mig ett kungligt mottagande, du vet vem jag är?

OnT: Fint bygge.

Oj va trist me biologi! Gött att du fick ha fysik iaf. kom gjärna förbi du, Jag har nog med Nallen, väskan och pegasosen. Hmmm *täner efter* Tror jag vet vem du är men inte hur du ser ut eller vad du heter Har du bild?

OnT: Jag ska börja med det nya chassit idag och då passar jag på att göra båda delarna så jag slipper störa de stackars fordornarna mer Åhh jag har redan huvudvärk, Vilken mysig dag detta kommer bli! Önska mig lycka till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj va trist me biologi! Gött att du fick ha fysik iaf. kom gjärna förbi du, Jag har nog med Nallen, väskan och pegasosen. Hmmm *täner efter* Tror jag vet vem du är men inte hur du ser ut eller vad du heter Har du bild?

OnT: Jag ska börja med det nya chassit idag och då passar jag på att göra båda delarna så jag slipper störa de stackars fordornarna mer Åhh jag har redan huvudvärk, Vilken mysig dag detta kommer bli! Önska mig lycka till

Du vet vem jag är, men inte vad jag heter eller ser ut?
Kolla skolkatalogen, annars håller du utkik efter mitt Sweclockersnyckelband bara.

OnT: Stackars fordonarna? Sen när är det synd om dem? Dom väljer ju själva att vara såna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket nice. Men jag är tveksam till HD-kylningen.. skulle kyla bättre om kontaktytorna var så stora som möjligt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

aac_ripper: Självklart är det alltid bra att ha så stor kontaktyta som möjligt men i detta fall så hade jag tillgång till dessa aluminiumstänger och det fick duga. Den klarar iaf att kyla diskarna tillräckligt mycket

MrGramse: Du kom aldrig ju! De va riktigt nice att va ambadör.

Btw så har jag kapat och bockat ut det nya chassit och det blev väldigt bra! De två delarna passar utmärkt i varandra

Visa signatur