Permalänk

Hittar inte OS

NU ere så att min kusin har en IBM dator och märket på disken vet jag inte just nu men det är nog mindre viktigt just nu.. storleken är 80gig

Det är så att han fick 2 minnen av mig, 2 st 64 mb SDRAM, ovh han pluggade in dem, och sen efter det så har det hänt att han kunnat stänga av datorn å sätta på den igen, men ibland ås har burken hängt sig och sen så har det stått NO OPERATIVE SYSTEM FOUND ON DISK, och han har varit inne i bios å "sökt" disken, men hittar inte den, och sen nu för ett par dagar sen så tänkte han att han skulle rycka ur disken å testa den i en annan burk, och då funka den inte heller, så då tog han en gammal 8 gigare å körde in i sin 1.5'a och den funkade fin fint å startade 98 utan prob...

Kan det vara problem med MBR'n på 80 gigarn ? eller ngt annat ?

För han har jue en del saker på sin 80 gigare som inte vill förloras, några tips på hur man kan göra? jag ska få hit disken ida troligen, så då hade jag tänkt ha lite med i ryggsäcken som man kan prova med

Permalänk
Medlem

disken skall inte påverksa av att man utökar minnet i datorn

kontrollera ala kablar igen så att inget lossnat eller om ni monterat loss något och satt dit det fel (ide-enheter tex)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
disken skall inte påverksa av att man utökar minnet i datorn

kontrollera ala kablar igen så att inget lossnat eller om ni monterat loss något och satt dit det fel (ide-enheter tex)

allt sånt är testat, även bytta kablar...

Permalänk
Medlem