Permalänk
Inaktiv

Jag fick min FP937s idag.. hittils är jag skitnöjd.. inga döda pixlar, bra färger. testade spela doom3 snabbt, och där var det inga problem med eftersläpningar iaf.. måste dock testa bättre.. men hittils är jag riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
jo man räknar uppdateringsfrekvensen, men det funkar inte som på CRT att man måste ha minst 85Hz för att inte få skallen sprängd. När man kör med TFT och DVI t.ex. är det rekommenderat att köra 60Hz för bästa prestanda.

Var har du läst att det är rekommenderat att köra 60 hz på tft? Om en skärm stöder 70 hz i 1280x1024 så borde väll det vara skönare att sitta framför? Det gör jag och det fungerar bra.
Vissa spel kör jag i 1024x1280@85 hz vilket jag tycker känns mest naturligt eftersom skärmen stöder det. Om du vet någon sida som tagit upp det lite mer utförligt får du gärna posta en länk...
Jag har iofs bara kört med analog än så länge.

Visa signatur

/HHH

Permalänk

Fick hem min idag Nöjd med den förutom att det inte känns helt ren mot vit färg, lite suddig eller hur man ska förklara. Nästan som ett slags flimmer. Kör för tillfället D-sub på ett Geforce3 och det kommer inte ändras på förän om ett par månader. Men tips på optimala inställningar för att vitt ska kännas "lättsammare"? Har testat runt lite och kommer inte längre nu.