hl2 uppskjutet tills den 17de

Permalänk
Avstängd

hl2 uppskjutet tills den 17de

Enligt www.play.com... relesedatumet stog på den 16 fört idag. Nu står det den 17de..

availability: Due for release on 17/11/2004

http://www.play.com/play247.asp?pa=stcs1&page=title&r=PC&titl...

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Re: hl2 uppskjutet tills den 17de

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Enligt www.play.com... relesedatumet stog på den 16 fört idag. Nu står det den 17de..

availability: Due for release on 17/11/2004

http://www.play.com/play247.asp?pa=stcs1&page=title&r=PC&titl...

Bara för att en butik har satt ett annat datum så betyder inte det att alla andra också gör det.
Det finns dom som redan fått sitt spel, men dom kommer inte kunna spela det innan tisdag.

Permalänk
Medlem

ha det är redan ute... kolla bara på steampowered och halflife2.net forumen.. folk har kopior av spelen men de kan inte aktivera det..

Men nu spekuleras det för Doug på valve sa att om nån affär börjar sälja tidigare så blir de tvungna att börja aktiveringen tidigare.

Permalänk
Medlem

Pelle!123, Doug sa att om "butiksdatumet" bröts(Att någon butik säljer det
innan den 16:e), så skulle dom aktivera spelet.
Men det verkar tyvärr inte bli något av med det. :'(

Fan, hazzard... :/

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Avstängd

Det är inte FAKE då, som många på forumen säger? Har fått för mig att skivorna ser helt annorlunda än än dom som fotograferat dom. Så äre grabbar. Ni har blivit lurade av en mytoman! Tur att man själv har lite i skallen och kan se skillnad på fakta och Bluff. HE HE HE

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

HE HE HE

...

Dock finns det väl typ tre olika sorters skivor?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
HE HE HE

...

Dock finns det väl typ tre olika sorters skivor?

Inte tusan vet jag. Är ingen über gamer.
Har iallafall för mig inte skivorna skulle se så simpla ut. jag kanske har fel. Eller? Jag har som sagt alltid rätt annars så varför fel nu?
'

Edit: Här har du cd coversen!

http://www.halflifexpert.com/special.php?name=Content&pa=show...

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Edit: Här har du cd coversen!

http://www.halflifexpert.com/special.php?name=Content&pa=show...

Det där är väl ändå dom som folk i steams forum skapade för att man skulle kunns skriva ut och sätta på sin skiva med stem-filerna på eftersom man inte fick nån orginalskiva.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det där är väl ändå dom som folk i steams forum skapade för att man skulle kunns skriva ut och sätta på sin skiva med stem-filerna på eftersom man inte fick nån orginalskiva.

Hur ska man göra för att få ner steam filerna på skiva då?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Hur ska man göra för att få ner steam filerna på skiva då?

Står i en annan tråd, tyvärr funkar inte sökfunktionen så jag kan inte leta på den.

Ursäkta om jag är efter men har dom här bilderna postats förut?

Det verkar ju som om någon har spelet iallafall.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]

Hur ska man göra för att få ner steam filerna på skiva då?

Finns en backup-funktion i steam, högerklicka på spelet och ta sen:
"Backup game files..."

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Nån snubbe på Rage3d forumet:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33790848

Inte fake, då någon medlem bad han sätta upp ett foto med skivorna på ett speciellt sätt och han gjorde det.

Men kan fortförande inte spela...som han visar längre ner i tråden-.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

5 cd-skivor!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
5 cd-skivor!

Ja ibland känns det jobbigt med 5 skivor om man själv har DVD-läsare då det på DVD borde räcka med en skiva... men jag antar att det fortfarande finns ett antal nissar som inte har DVD-läsare men ändå vill lira HL2

Permalänk
Testpilot

Det var väl bara i usa som det skulle komma på cd-skivor? det är iallafall vad jag hört, vi skulle få det på dvd.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det var väl bara i usa som det skulle komma på cd-skivor? det är iallafall vad jag hört, vi skulle få det på dvd.

Jag HAR det på DVD

Ska slänga upp bild strax, måste bara ladda digitalkameran lite först, hade inga batterier kvar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag HAR det på DVD

Ska slänga upp bild strax, måste bara ladda digitalkameran lite först, hade inga batterier kvar

http://www.voique.com/omg_release_it_already/hl1.jpg

lägg upp

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Ähh.. ja skulle bara vara lite rolig... Har använt Backup game files funktionen i Steam, och skrivit Steam backup på skvian... orkar inte resa mig upp nu

Permalänk
Medlem

Vad är det på skivorna då? 3st Textures och installerings CDs, 1 play CD och 1 CS:source/mods CD?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Avstängd

Skulle inte Valvet släppa ett benchmarkprogram innan själva spelet släpptes? var kan man tanka ner det nånstans i såna fall?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Skulle inte Valvet släppa ett benchmarkprogram innan själva spelet släpptes? var kan man tanka ner det nånstans i såna fall?

Det vore nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Skulle inte Valvet släppa ett benchmarkprogram innan själva spelet släpptes? var kan man tanka ner det nånstans i såna fall?

Dom släppte det i augusti tillsammans med CS:s betan.

Permalänk
Medlem

Har ni väntat så länge som ni gjort så tror jag inte några dagar eller veckor till gör någon skillnad.

Haha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Dom släppte det i augusti tillsammans med CS:s betan.

Är det stress test som finns med i css?

midiland: jo.. han kanske vill.. han kanske är osäker på ifall han ska köpa ett nytt grafikkort idag eller köpa något annat för pengarna.. så därför kvittar det inte

haha!

editerat: hittade detta på FZ

Citat:

Man berättar dock att spelet ännu inte går att använda, då tillverkaren Valve ännu inte börjat att låsa upp de enskilda licenser ("CD-nycklar") som medföljer varje exemplar.

Betyder det att varje enskild kopia av HL2 har sin egna nyckel, som enbart funkar med just den kopian?

Permalänk
Testpilot

Du får med en cd-nyckel och sen låser du upp den genom steam. Efter du gjort det så kan du spela HL2 på vilken dator som helst som har steam, bara du loggar in med din användare.
Det är det som är en av grundidéerna med steam.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du får med en cd-nyckel och sen låser du upp den genom steam. Efter du gjort det så kan du spela HL2 på vilken dator som helst som har steam, bara du loggar in med din användare.
Det är det som är en av grundidéerna med steam.

Nää.. ja får inte någon cdkey.. köpt via Steam

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Nää.. ja får inte någon cdkey.. köpt via Steam

va? får man ingen nykel när man köper via steam??

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoxs
va? får man ingen nykel när man köper via steam??

Det binds direkt till användarkontot har jag för mig.

Permalänk
Avstängd

HA HA HA
Tänk om ni skulle tappa bort eran konto, eller få det bannat eller det skulle skita sig.. tackar vet jag original cd skivor wohooo med key..

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Avstängd

juste eftersom de finns ute nu så måste de hamna på nätet väldigt snart =/

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung