Permalänk

Hjälp...! Snälla!

Hej....

Först min konfig för att underlätta er hjälp:
AMD 64 3000+ S754, MSI K8N Neo Platinum, 1 gb Corsair Valueselect, ASUS V9999/TD Geforce 6800, Seagate barracuda 120GB.

JO det är så att jag precis fått ihop denna dator och gjort alla nödvändiga uppdateringar. Men efter jag uppdaterade bios till senaste versionen (via MSI live uppdate och flash i windows) får datorn problem ibland precis efter uppstart (ca varannan gång). Det kommer en bluescreen i 2 sek eller nått och sedan startar datorn om. Det står en massa (det är text över hela skärmen), men jag hinner bara se det första eftersom screenen bara visas så kort tid. Det jag hinner se är något i stil med :"windows has detected a problem and is therefore set to restart". Och sedan startar den om..... Då funkar det oftast efter omstarten, men om jag startat om datorn igen så kommer samma bluescreen och omstart som följd.

Skulle uppskatta väldigt mycket om någon kunde hjälpa mig med detta problem då jag börjar bli desperat....

Tack på förhand,

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Hedersmedlem

Prova att först rensa cmos det skall stå i manualen hur du skall göra och sedan kan du göra en nyinstallation.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Menar du alltså att jag behöver installera om allt, inklusive windows? Aj då.... Och rensa Cmos då menar du att jag ska ta ut batteriet ur mobot och sedan sätta tillbaks det?

Men det finns i bios något som kalla fail safe defaluts, om man laddar de inställningarna kanske problemet avhjälps, dock är väl detta ingen varaktig lösning..

Fast vad tror du att problemet kan bero på? Är det flashningen till senaste bios som orsakade det hela eller? Det borde ju vara det då problemet började precis efter flashningen....

Men tack för hjälp och visat intresse! Det uppskattas!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Hedersmedlem

Ja ta ut batteriet glöm inte att dra ut strömkabeln först kortslut sedan + och - polerna i batterihållaren några sekunder sätt sedan i batteriet igen.

Om du har sparat ditt gamla bios kan du flash tillbaks det men då bhöver du en bootbar diskett plus ett flashprogram och ditt gamla bios.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Ok! Men jag har inte sparat sparat gamla bioset, bör jag kanske flasha tillbaks till det innan jag rensar cmos? Och när jag rensar cmos då återställs väl bara alla inställningar i setup, bios raderas väl inte t.ex?

Fast jag ska avvakta lite. Problemet med bluescreen och omstart har inte återkommit på några uppstarter, och det kan bero på uppdateringar av windows som gjorts. Men återkommer problemet får jag väl lösa det med en ominstallation.

Tack för tipsen i alla fall!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Hur gör man för att spara bioset på en diskett?

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk

Jag har upptäckt i vilka situationer datorn bootar om! Det är efter varje windows update! Varje gång en uppdatering har gjorts och man därefter startar om datorn så kommer denna bluescreen och omstart direkt efter uppstart. Sedan när omstarten gjorts är det inga problem och det fortsätter vara problemfritt till nästa update. JObbigt! Några ideer om vad detta kan bero på och hur man avhjälper det?

Tacksam för tips,

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Jag har nästan samma problem, mitt windows går endast att starta varannan gång... den andra gången går perfekt.. men somsagt den hänger sig precis när den ska ladda windows... eller hänger sig är väl fel ord , den står bara stilla medans den där mätaren åker fram o tillbaka ni vet? Tror det är någon tjänst som skiter ner sig eller något..? Vem vet?
Detta beror inte på klockning vad jag kan se.
Prova att byta plats på minnet eller något sådant.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?