Permalänk

Steam!

Jo det är så att jag håller på att ladda ner HL2, HL:source och CS:source från steam (silver pack). Men det går rejält segt, mängden som är nerladdat ökar med 1% / 5 min eller nått och jag undrar om detta är normalt. Ändå står det att HL2 laddas ner med 300-700kb/s så lite fortare borde det ju gå.

Så jag är mycket tacksam för tips om detta, jag börjar ju nästan undra om något är fel....

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

är väl inte så konstigt om du laddar ner alla samtidigt HL2 ligger väl på några GB ...

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Stämmer bra det, inget är fel. Orkar inte räkna på det men när man tar en snabb titt på det så låter det rätt att det ökar med 1 procent var ~5 minut om du har en medelhastighet av 500 kbs.

Spelet är ju över 4 GB har jag för mig.

Men visst kan jag ha fel...

Permalänk

Ok. Jo jag tänkte inte på att liren antagligen är så stora.. När jag gick in på steam monitor och kollade properties på HL2 stod det disk usage: 838 mb, men detta kan ju inte vara mängden man laddar ner.... Men nu tycks det gå aningen fortare i alla fall, troligen för att jag startade om datorn.
Det hade nämligen gjorts 2 uppdateringar (1 winupdate (SP2) och 1 antivirus uppdatering) som väntade på att datorn skulle startas om. Dock ville jag inte avbryta nerladdningen från steam men till slut tröttnade jag och startade om i alla fall, och tänkte att nerladdingen borde fortsätta där den avbröts. Och det gjorde den givetvis

Sen en annan grej. Jag provade att starta HL source fast bara 40% var nerladdat och då gick det. Valveloggan kom upp och allt och spelet började laddas, men sen hände inte mer såklart för jag hade ju inte hela spelet... men jag tycker ändå det är lustigt att det gick att starta....

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400