snabb hjälp ang barebone "chassi", ge förslag. S478

Permalänk
Medlem

snabb hjälp ang barebone "chassi", ge förslag. S478

hej, jag ska köpa mig en barebone låda i julklapp och beställde en "Abit digidice" från komplett.se men nu sa dom att varan hade utgått så jag får ingen.. :/, men då undrar jag om de finns någon likvärdig i prestanda osv, utseende spelar ingen större roll, men jag ska få plats med mitt "Ati radeon 9800pro" med en Arctic cooling VGA silencer på.
Det ska vara S478 och får max kosta 2300 EXL frakt

tack på förhand /kozmoz

Visa signatur

MVH

Permalänk
Visa signatur

Säljer lite prylar på
http://jocke2k.myftp.org

Permalänk
Medlem

Jag är också ute efter en barebone-låda och funderade länge på en Digidice som nu tydligen försvunnit från marknaden.

En Asus T2-R Deluxe verkar onekligen ganska intressant. Jag vet inte om det är jag som är blind eller om det inte står på Asus sida, men funkar det med både IDE och SATA i burken?

Hur snabb är kortläsaren? Går den jämföra med en extern med usb2-anslutning?

Hur tyst är lådan? Jag ska inte trycka i några värstinggrejer men lådan behöver ändå ha skapliga förutsättningar från start för att vara tyst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Asus Digimatrix funkar? Låter den mycket? Går det att få den tystare?

Visa signatur

Med Vänlig Hälsning!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Jag är också ute efter en barebone-låda och funderade länge på en Digidice som nu tydligen försvunnit från marknaden.

En Asus T2-R Deluxe verkar onekligen ganska intressant. Jag vet inte om det är jag som är blind eller om det inte står på Asus sida, men funkar det med både IDE och SATA i burken?

Hur snabb är kortläsaren? Går den jämföra med en extern med usb2-anslutning?

Hur tyst är lådan? Jag ska inte trycka i några värstinggrejer men lådan behöver ändå ha skapliga förutsättningar från start för att vara tyst.

SATA finns inte.
fläktarna som sitter i låter en hel del, men köper man t.ex en zalman fanmate så kan du sänka hastigheten på dom.
jag har satt i lite tystare fläktar så den låter nästan inget
jag tycker att kortläsaren är välldigt snabb, men har aldrig testat en extern.

Visa signatur

Säljer lite prylar på
http://jocke2k.myftp.org

Permalänk
Medlem

64bits har en recension på en Asus Pundit-R heter den la? Den e rätt trevlig och det var till s.478.

[edit]Den kostar 1595kr @ Datorbutiken.com och finns i svart och silver Den saknar dock SATA. Men den fick rätt bra betyg hos 64bits om jag inte minns helt fel.[/edit]

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
64bits har en recension på en Asus Pundit-R heter den la? Den e rätt trevlig och det var till s.478.

[edit]Den kostar 1595kr @ Datorbutiken.com och finns i svart och silver Den saknar dock SATA. Men den fick rätt bra betyg hos 64bits om jag inte minns helt fel.
[/edit]

Asus Pundit-R har stöd för S-ATA...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyanopsis
Asus Pundit-R har stöd för S-ATA...

Okej. Enligt Datorbutiken.com så har den inte det. Fast DB.com e ju lite så där med sina beskrivningar. Stod ju t.ex. WiFI på mitt moderkort (Asus K8V-SE Deluxe) så jag trodde ju att ett WiFI kort ingick, men det visade sig att det bara var en special kontakt för ett Asus WiFIkort som satt där. Rätt meningslöst.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog hellre skaffa ett Antec aria och smälla in ett schysst m-atx kort :). Nackdelen är väl att det är lite större, men med moderkort är det iaf inte dyrare än 2500kr ex frakt =).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Jag skulle nog hellre skaffa ett Antec aria och smälla in ett schysst m-atx kort :). Nackdelen är väl att det är lite större, men med moderkort är det iaf inte dyrare än 2500kr ex frakt =).

håller helt med då e du inte låste med flex moderkortet som sitter i barebones utan kan byta matx kort när uppgradering krävs

har ett själv...lite annorlunda dock

Permalänk
Medlem

hehe GoTaLL, lite annorlunda
God jul swecare

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem

digimatrix skulle jag inte at i med tång om så tången var lånad .. skitburk.. värme problem från start å låter som ett reaplan med motorproblem... men det går ju å lösa med en dremel...

Permalänk

Jag skulle köpa en antec aria och ett m-atx mobo om jag var du. Du tjänar på det i längden och den är ju nästan lika liten som en shuttle.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Okej. Enligt Datorbutiken.com så har den inte det. Fast DB.com e ju lite så där med sina beskrivningar. Stod ju t.ex. WiFI på mitt moderkort (Asus K8V-SE Deluxe) så jag trodde ju att ett WiFI kort ingick, men det visade sig att det bara var en special kontakt för ett Asus WiFIkort som satt där. Rätt meningslöst.

Du har rätt.. det finns många tvetydiga uppgifter - till och med Asus egen Q&A skriver att Pundit-R ej har stöd för SATA. Det följer dock med en SATA-kabel och manualen har ett avsnitt med SATA-installation. Troligen ligger problemet i att många förvirrar Pundit med Pundit-R.