Swecmatch i OPF med CTI/RTS-modden!

Permalänk

Swecmatch i OPF med CTI/RTS-modden!

Jag, Koxbox och Rambo hade tänkt fixa en swecmatch i Operation Flashpoint där vi kör CTI-modden (eller RTS-modden, som är liknande). En grymt rolig mod där man är två lag med en commander i varje. Commandern kan bygga en bas genom att upprätta ett antal olika byggnader (man kan bygga dessa precis var som helst), och resten av laget kan hyra egna soldater som man kan beordra runt hur man vill.
Man kan även köpa fordon, t.ex. en lastbil eller jeep för att frakta runt sin lilla trupp, eller en stridshelikopter om man har pengarna, eller varför inte en motorcykel som har en inbyggd turbo och en mekanism som gör att man kan hoppa högt som fan

Undersergeanternas jobb, eller vad man ska kalla dem, de spelare som inte är commander, är att ta över städer på kartan, ju fler städer laget kontrollerar desto större inkomst får laget, och därmed får man om undersergeant högre lön, vilket leder till att man kan köpa bättre och bättre vapen/soldater/fordon till sig själv.
Städerna innehåller från början ett par resistance-soldater som man måste eliminera innan man kan ta staden. Dessutom blir det ju oundvikligen så att lagen stöter på varandra förr eller senare, efter en stunds expanderande, och då går det oftast rätt hett till.

Anmäl gärna ert intresse i tråden!

Jag har inte snackat med de andra om tidpunkt än, men söndag, måndag eller tisdag blir nog aktuellt, och det är väl inte helt uteslutet med 2 kvällar heller.

Jag lovar, detta är kul som fan. Det är en sån underbar känsla av frihet när man bränner runt med sin lilla trupp i en lastbil för att ta över en stad nånstans långt borta.
Detta är verkligen det perfekta sättet att utnyttja OPF:s största styrka; friheten och storleken på det hela.

Söndag och Måndag klockan 20:00 är möjliga tider, om tillräckligt många anmäler intresse till imorgon (söndag) kan vi köra då

Tanka ner patch 1.96 ni som ska vara med och spela!:
www.flashpoint1985.com

Permalänk
Medlem

Cops and Robbers modden är också riktigt het

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk

har alla köpt OPF eller??

är jag den enda utan?

Permalänk

Jag är med! version 1.96 eller?

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
har alla köpt OPF eller??

är jag den enda utan?

Nej...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Jag är med! version 1.96 eller?

Ja det tror jag det blir.

Permalänk
Avstängd

Vi får spela en hel del dagar under lovet tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är med, måste bara hitta min cd igen

Permalänk

Skulle vara så jävla gött om vi var ett gäng, kom igen nu!
Vi får väl spika ett datum nu så att ni vet om ni kan eller inte.
Måndag klockan 20 tycker jag vi säger.

Lite shots från CTI-modden
En bas
Luftattack på fiendebas
Commanderns build-meny
Personlig vapeninköpsmeny
Mortar-menyn

Permalänk
Medlem

Fixa Civil RPG modden, riktigt rolig!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Nja, nu kör vi med CTI eller RTS.
Vi kan avgöra det där på måndag när vi ska köra, då fixar vi så att alla är uppdaterade.

Permalänk

Kan vi inte köra imorgon? eller idag?

Visa signatur

Macbook

Permalänk

Idag går inte, imorgon skulle kunna funka, vi kan köra då också.

Permalänk
Medlem

Har inte kört OFP sedans Ballistic Studios lade ner. Att köra lite multi med en till synes bra mod är jag gärna med på.

Visa signatur

| Bättre omfamna ungdomen än att förhasta en redan lång ålderdom. |

Permalänk

Shit jag måste dra och inhandla OFP

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Jag vill också, måste hitta det någonstans, eventuellt låna av min kusin, det där verkar vara riktigt kul.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fick det i julklapp för ett antal år sen ju
räkna in mig *installerar*

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Avstängd

fan va goa minnen man har från cti. kommer du ihåg när vi och kox körde en hel natt och byggde upp en massa trevliga baser på malden. så skulle vi köra med tank på en väg då vi stötte på en bugg vilket välte hela tanken uppochner och vi fick inte upp den. så många timmar för ingenting

var med på opf-match nu alla. det är svinkul

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag är med!!

edit: Vart hittar jag RTS Modden?

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paschenDale
Jag är med!!

edit: Vart hittar jag RTS Modden?

Finns länk ovan.
Jag tycker vi bestämmer imorgon vilken mod vi kör, fast det skadar ju inte att installera båda.

Permalänk

Vaf*n är OPF?

Permalänk
Medlem

OPF(felstavat=OFP)= Operation FlashPoint

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Shit jag måste dra och inhandla OFP

jag med,

Men vilken av de? finns 5 olika!

Permalänk

GOTY edition, den kostar inte så mycket nu, har sett den för ca 150kr och det är det värt! GOTY edition är OFP med alla expansionpacksen.

EDIT: Det var ett tag sedan jag spelade sist och klanen jag var med i(är?) har delvis splittrats upp då många gått över till VBS1. Vet någon vilka addons som är aktiulla(grafiskt förbättrande), jag har installerat llauma sky pack.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
GOTY edition, den kostar inte så mycket nu, har sett den för ca 150kr och det är det värt! GOTY edition är OFP med alla expansionpacksen.

EDIT: Det var ett tag sedan jag spelade sist och klanen jag var med i(är?) har delvis splittrats upp då många gått över till VBS1. Vet någon vilka addons som är aktiulla(grafiskt förbättrande), jag har installerat llauma sky pack.

ok finns det i uppsala? i någon affär?

Edit: goty hade inte the last enemy
måste jag ha the last enemy expansionen?

Permalänk

last enemy? aldrig hört talas om det, man behöver igentligen bara resistance. Det finns red hammer också men det är inte nödvändigt, men kul och det ingår i GOTY.

EDIT: hittar inget "last enemy" på den officiella sidan heller. www.flashpoint1985.com

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

DAMN DARN! märke precis att ALLA mina spel är borta :\.... har blivit bestulen!!

EDIT: wei! hittade både OfP och mafia nu

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Jag kan vara med på söndag, hittade just min cd
Kan nån skicka upp en länk till ver 1.96 som jag antar jag måste tanka?

Nu ska jag festa, hoppas jag ser och skjuter er imorrn

Permalänk
Medlem

Fan det ser skitkul ut.. Har velat vara med dem andra gångerna ni spelat OPF här på swec men bara haft 56k.. Nu har jag 0.5 åtminstonde.. spelbart men en vecka framåt är jag låst i lumpen.. Åker imorrn, söndag, och kommer hem nästa måndag (3de januari).. Ingen som kan tänkas spela då?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn