Program för att få översikt på nätverket

Permalänk
Avstängd

Program för att få översikt på nätverket

Finns det något program för antingen windows, osx eller linux(ej grafiskt) som kan "mappa" upp ett nätverk, så man får översikt på MAC adresser, ip adresser, Operativsystem med mera, med mera. Är mest ute efter MAC adress scanner av något slag.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

hmm... jo.. har för mig jag sett nått sånt till linux, men jag kan inte komma ihåg vad det heter. Annars kan väl HP OpenView,Tivoli eller liknande göra sådant. Dom brukar iofs vara ganska beroende på snmp...

Edit: kan ha hetat Scotty

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

Ettercap kanske kan vara något. Har inte lekt så mycket med det, men det verkar vara det ultimata verktyget.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Ettercap kanske kan vara något. Har inte lekt så mycket med det, men det verkar vara det ultimata verktyget.

det ultimata verktyget ja.... men det vågar jag fan inte ha på linux maskinen fall någon kommer in... läääääätttttttttttt och få lösenprd. VET

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
det ultimata verktyget ja.... men det vågar jag fan inte ha på linux maskinen fall någon kommer in... läääääätttttttttttt och få lösenprd. VET

Öhm. Vad menar du?