Permalänk

Hammer

Tjena
Någon som vet hur man lägger till vapen i hammer till source? Jag hittar inte vapenrna..

Permalänk
Proffsmoddare

entity verktyget, välj en plats på kartan. Sen är det väl bara att leta upp vapnet i listan och trycka på enter...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Men problemet är att jag inte hittar vapnerna där >_<
Jag gör så här: klickar på entity, Catogories: Entities, sen kollar jag o obljects ovh finner inge vapen där kanske gör jag fel? annars kan väl du säga vad vapenerna heter? ex env_wind

Permalänk
Medlem

För tidigare versioner så har entityn hetet armor_entity eller något liknande. Kan tänka mig att det är något liknande nu.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Proffsmoddare

För mig finns de där i den listan. t.ex: weapon_physcannon (längst ner i listan)

Om du ändå inte hittar den så kanske du har fel FGD. Kolla i Tools > Options och sen under "game data files" så att du har både "base.fgd" och "halflife2.fgd". Du måste ha "halflife2.fgd" för att hitta vapnena.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
För mig finns de där i den listan. t.ex: weapon_physcannon (längst ner i listan)

Om du ändå inte hittar den så kanske du har fel FGD. Kolla i Tools > Options och sen under "game data files" så att du har både "base.fgd" och "halflife2.fgd". Du måste ha "halflife2.fgd" för att hitta vapnena.

Ja nu funka det! tack för hjälpen!

Permalänk
Proffsmoddare

Lycka till med mappandet nu...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989