Permalänk
Medlem

Tips om Chassin!?

Hello!

Nu har mitt nätagg på servern gett upp...Tänkte köpa ett nytt men så kom jag på att det är lika bra att byta ut hela chassit också(Vill ha mer plats för diskarna/slipper bli så varmt m.m.).
Så tänkte höra om någon har något tips om ett chassi som får kosta typ 500-600 spänn med nätdel?Ska vara ett nätagg som håller.

Kommer bara behöva ett midtower för har bara tre diskar och kommer inte utöka något.

Alltså finns det billigare än 500-600 så blir jag glad.Gärna 500 med frakt..Oj vilka krav:)

Sökte här inne på chassin m.m. men alla vill ha massa lull lull som plexiglas/färgade chassin/fläktar som lyser på nätagget m.m.Nä jag bryr mig inte om något "styling" eftersom lådan kommer stå i garderoben.

Något hett tips?:)

Mvh Nooo.Mad (No Styling)

Permalänk
Medlem

ANTEC SOLUTION SERIES SLK2650BQEATX 350W QUIET

Går lös på 548 + 125 (frakt) = Totalt: 673:- Det finns här: http://www.datorhandel.com/se/index.php?artnr=761345-00265-3

Det chassit har plats för 2 st 120 mm fläktar och 1 80mm fläkt. En 120 mm fläkt medföljer. Chassit ser ut så här:

Finns fler bilder här: http://www.antec.com/productImage.php?ProdID=92650

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Jag har sett ett grymt chassie för 695?kr Minns inte riktigt men det var billigt iaf! Har sparat sidan, så när jag kommer hem kan jag skicka länk till dig. Lite info om chassiet:
Pris: tror det var 695:-
Vikt = ca 9kg
Aluminium
nätagg 400w
2st 80mm blålysande fläkar uppe o i fönstret
plats för 1 80 92 eller 120mm där bak och 2st 80 där fram tror jag
snyggt chassie
man kan dra ut för moderkortet
tyå 4st cd/dvd och 1 eller 2 diskett och 5-6 hårddisk platser
Tumskruvar och allmänt bra gjort chassie

alltså ett grymt bra chassie för det priset! Ska man ha bättre måste man nästan ta typ ett Lian Li för 2000kr.. de brukar dessutom vara utan nätagg.

Det här chassiet finns på den där butiken med 285kr chassiet som har 350w nätagg. Vill du ha ett halvdåligt men mkt billigt chassie kan du ta det istället.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Ja den där såg inte dum ut...Simpel och så,behövs inget mer.Men hur är nätagget?Är det bra...erfarenhet kanske?
Vill bara inte byta nätagg igen:-)...Är rätt nöjd ändå med det jag hade,höll i 3 år men jag moddade nätagget med ny fläkt m.m.Orkar inte göra det den här gången(kanske kanske...om det väsnas för mycket).

Permalänk
Medlem

Har antec slk3700bqe
e jäkligt bra
diskarna är lätta att sätta fast, skönt med sidoinsättning
moderkortet får mer än väl plats och har en distans redan isatt för att förenkla arbetet
floppyracket går att ta ut vilket gör saken lättare
cd och dvd är lite sega att sätta in men det är inget en swecare inte klarar av

nackdelar jag ser är att det är svårt att få ut nätagget. iofs så lät jag mb sitta kvar men stången som sitter för att stabilisera lådan är lite i vägen
fronten är lite svår att sätta på då usb portarna kan komma lite snätt, det går lätt om du har en skruvmejsel och kör in i dem
fläkten där bak lossnar lätt eftersom att silicon sakerna som håller fast den inte är de starkaste

Fast jag tror den är lite för mycket om saken ska stå i garderoben
du kan ju alltid köpa en qtek låda eller liknande för typ 200 om kvalite inte är frågan. slkn är lite för fin för att låta stå med smutsiga strumpor och liknande.

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk
Medlem

kaptenperre> Skriv in gärna länken:-)

Marklund> Ska kika på den lådan som du nämde men det är som du säger att man kanske inte har så jättehöga krav eftersom den ska stå i garderoben bland alla sura kläder.Såg på ett inlägg här inne att någon tipsade om det här chassit ...
http://www.nmit.se/product_info.php?cPath=23_35&products_id=1...

... fast undrar om agget är bra i det?!Aja,det lär väl fungera ett litet tag(borde det göra....)Har i o f lite nätagg på mitt jobb som jag kränger men ärlighetens namn så har jag inte kollat upp om dem är bra..Ojdå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nooo.Mad
kaptenperre> Skriv in gärna länken:-)

Marklund> Ska kika på den lådan som du nämde men det är som du säger att man kanske inte har så jättehöga krav eftersom den ska stå i garderoben bland alla sura kläder.Såg på ett inlägg här inne att någon tipsade om det här chassit ...

... fast undrar om agget är bra i det?!Aja,det lär väl fungera ett litet tag(borde det göra....)Har i o f lite nätagg på mitt jobb som jag kränger men ärlighetens namn så har jag inte kollat upp om dem är bra..Ojdå.

Där var ju sidan. Det var det där jag menade med 285kr chassiet (var visst 288) Det är ju grymt billigt! Men tror inte att det kyler så bra och är nog inte så roligt att jobba i osv.

På samma sida finns chassiet som jag kanske ska köpa:

Men det är väl kanske inte gjort för en garderob. Är ju blåa lysen o fönster o så, för att det ska vara snyggt. Du kanske ska ta det billiga? Det rymmer ju ändå 4st 80mm fläktar och om det ändå bara ska stå i garderoben så spelar det ju inte så stor roll hur det ser ut. Möjligen nätagget som kan vara lite kasst. Har själv ett 350w nätagg som följde med ett riktigt budget chassi.. Men det har fungerat fint för mig iaf. har de här:
AMD Barton XP -m 2500+ @ 2400mhz
X800pro @ X800XT PE VIVO
2*512mb ram
2st 10000rpm och 2st vanliga 7200rpm
2st dvd enheter

Tror att det är lite på gränsen, för den undervoltar lite, men man klarar sig. Men som sagt. Det blir ju lite chansning om du köper det, inte säkert att det fungerar bra, men jag skulle köpt det tror jag om jag var du.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Ok såg på det chassi som du var nyfiken på.Lite väl fint för min del då som sagt det ska placeras i garderoben...men ska nog chansa på 288 kronors allternativet.Jag tippar på att det funkar alldeles utmärkt för min del sen tycker plånboken för tillfället att det är nog det "billiga" alt. som känns bäst:-)..

Kommer snart säkert ett ebjudande från jobbet om p-köps dator och lite tillbehör,men måste ändå köpa ett chassi NU.Man vill inte sitta å vänta med alla filmer m.m...