Är det här WoW så fantastiskt?

Permalänk
Medlem

Är det här WoW så fantastiskt?

Jag är väl inget fan av "rollspel" egentligen, men eftersom många männoskor lovordar detta spel, har min nyfikenhet väckts.
Jag gillar normalt fps-spel (dock ej CS), såsom HL, Unreal, Halo osv, men har alltid ryggat för strategispel, då jag inte är så strategisk (tror jag iaf...)
Är detta spel så bra och fängslande som alla säger? Skulle det kunna vara något för mig?

Permalänk
Medlem

Något FPS är det ju inte, även om det har förvånansvärt bra fart för att vara ett MMORPG (i varje fall jämfört med andra titlar). Men tja, det är ju varken likt ett strategispel eller ett fps, så svårt att säga

Prova, om du kan få tar på ett beta konto eller så?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Open betan drar igång snart..

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Open betan drar igång snart..

Någon aning om när? Skulle vara kul om man kunde få polarna att börja spela med en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
Någon aning om när? Skulle vara kul om man kunde få polarna att börja spela med en

oh oh , jag med jag med !

Jag tycker det är lite för dyrt med 70-100 kr i månaden...

Fast , kan man inte köra 2 på samma acc ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Open betan drar igång snart..

open efter final eller vad ?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-tazy

oh oh , jag med jag med !

Jag tycker det är lite för dyrt med 70-100 kr i månaden...

Fast , kan man inte köra 2 på samma acc ?

Nej, 2 st får inte spela på ett account såvidare det inte är din unge (som då måste vara under 18 år).

Det strider mot EULAn som du accepterar när du installerar spelet.

Visa signatur

Blackie.

Permalänk
Medlem

WOW är det bästa MMORPG, En blandning mellan Diablo2 och Warcraft.

77kr i månaden om man köper ett halvårspaket

Länkar:
www.worldofwarcraft.com
www.wow-aoa.tk
www.wowvault.ign.com
www.thottbot.com

Permalänk
Medlem

Enligt blizzards eu wow sida så ska den dra igång väldigt snart. Först till kvarn är det som gäller där

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

www.worldofwar.se

(är moderator där. Om ni vill fråga något så skicka PM till Shamanistic)(mig) Eller fråga här.

Open Betan är den andra fasen av Final Betan. Läs mer på våran nyhetssida.

Permalänk
Medlem

Det blir enligt vad jag ar hört ingen helt öppen beta, dom delar ut ett stort antal betakeys men dessa kommer att ta "slut", registreringen kommer att ske på EU hemsidan, enligt rykten innom en vecka.

Permalänk
Avstängd

det àr inte sà bra. det àr ett EQ i warcraftklàder....

samma grindande av xp som i de flesta andra mmorpg. tacka vet jag mmorpg med skills.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

bah WoW e ganska snyggt men jag tycker att det e så jäkla segt i längden jag gillar hack´N´slash rpg med xp Å MYCKE items vilket inte WoW har bara spelat med 1 gubbe hos en polare fick Lv7 sen orkade jag inte

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Om du inte blir som en 12åring med 1kg socker i blodet varje gång du hör ordet Warcraft är det nog inget som intresserar dig med tanke på att du gillar mest FPS spel.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Wow är onekligen kul men du bör nog se till att testa hemma hos en kompis innan du börja tänka på att skaffa det. det är som sagt mkt pengar och skulle du inte gilla det så är det ett slöseri att skaffa det

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

tyckte inte alls WOW var något. blev rent ut sagt förbannad när jag testade betan med höga föväntningar. Ett bottennapp från blizzard de skulle ha gjort nåt annat spel, inte ett MMRPG som kostar och som dessutom har massor av problem. high ping osv...

Permalänk
Medlem

Näe testade betan och det är kul en liten stund sen blir det tråkigt man springer fram och tillbaka quest efter quest och så ska man behöva betala för skiten ? nejtack

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

Tänk efter varför du gillar FPS spel!

Själv gillar jag FPS spel för att man får göra allt man ser i filmer, man har en bana eller en värld att utforska som kan se ut precis hur som hellst, det kan vara spännande handling och det är fartfyllt.

WoW har egentligen samma grejer: En större värld där du kan gå åt alla håll istället för i en lång gång som i FPS spel. Det finns även mer att göra i världen, inte bara skjuta utan hitta grejer göra de uppdrag du vill inte bara bestämda. Sedan en sak som jag saknar i FPS spel; något att se fram emot. I rollspel sätter du mål. Du längtar tills du får eller klarar vissa grejer.
Det är så roligt att märka att man inte bara kommer längre på banan när man spelar utan att kataktären även förändras.
Du är även väldigt mycket mer social då det är lite av en livssimulator i fantasy miljö.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
tyckte inte alls WOW var något. blev rent ut sagt förbannad när jag testade betan med höga föväntningar. Ett bottennapp från blizzard de skulle ha gjort nåt annat spel, inte ett MMRPG som kostar och som dessutom har massor av problem. high ping osv...

Problem?

Hög ping??????

Som ett annat inlägg sa, och hänvisade till en site, för de som är nyfikna finns det svenska fansiter med information på svenska. Intresset just på denna site, med typ den längsta tråden i ämnet jag sett nånstans så borde det finnas kanske någon som missat detta...

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Det jag längtar efter är ett spel att sjunka in i och kunna sitta framför långa stunder, när det är kallt ute... Lite grann som en riktigt bra bok som man inte kan lägga ifrån sig.

Permalänk
Medlem

WoW är skräp.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Tyckte det inte var något speciellt. Körde US betan när det var aktuellt och det kändes helt enkelt för repetivt och tråkigt. Jag kör hellre ragnarok på gratisservrar än att köra WOW och betala för det. 77 spänn i månaden är ju dock ingen större kostnad. Det kan dock vara att jag helt enkelt inte är någon MMORPG person, föredrar ju helt klart ett djupt rollspel i singleplayer än att köra något som liknar Diablo 2 på steorider över nätet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZo
WoW är skräp.

Du är ett troll.

Permalänk
Medlem

Betor och betor, hur länge ska de hålla på? När kommer fullversionen i denna cirkus?

Permalänk
Medlem

11 februari säger det senaste ryktet

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Föresten om du vill veta hur bra det är så är WoW tråden den längsta på forumet

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
tyckte inte alls WOW var något. blev rent ut sagt förbannad när jag testade betan med höga föväntningar. Ett bottennapp från blizzard de skulle ha gjort nåt annat spel, inte ett MMRPG som kostar och som dessutom har massor av problem. high ping osv...

Nu har ju inte "high ping" nått med själva spelet i sig att göra... Sen angående om man gillar det eller ej, det är ju en smaksak. Som med det flesta andra spel så finns det de som inte uppskattar just spelet ifråga, samtidigt som det finns de som älskar det. Jag är väl en blandras tror jag Kommer i alla fall köpa det, sen hur mycket spel det blir får vi se.

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk

Re: Är det här WoW så fantastiskt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
Jag är väl inget fan av "rollspel" egentligen, men eftersom många männoskor lovordar detta spel, har min nyfikenhet väckts.
Jag gillar normalt fps-spel (dock ej CS), såsom HL, Unreal, Halo osv, men har alltid ryggat för strategispel, då jag inte är så strategisk (tror jag iaf...)
Är detta spel så bra och fängslande som alla säger? Skulle det kunna vara något för mig?

Då har vi ungefär samma spelbakgrund även om ett och annat strategispel slinker igenom ibland. Spelet är otroligt beroendeframkallande och välgjort. Att spela tillsammans med kompisar är att rekommendera.

Permalänk

Har aldrig gillat MMorpg spel, men de här var de mest intressanta spel jag har spelat.
Hade inte så mycket förväntningar på spelet förövrigt,
men jag tänkte "ähh, lika bra att testa det så är de gjort."
På den vägen är de.
Nu sitter jag med min lvl 16 orc och äventyret har precis börjat.
(btw, börja ej klaga på dålig level, det finns folk som jobbar eller som inte hinner/orkar sitta 24/7 vid datorn för att gå upp i level.)
Men iallafall. Jag fastande för spelet direkt.
Ska bara säga att detta är de underbaraste spelet jag spelat sen jag började med Championship manager serierna

Tack för mig

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Avstängd

om man har spelat ordentliga mmorpg tidigare sà àr wow verkligen ingenting speciellt(inte ens nyskapande). det som wow har till sin stòrsta fòrdel àr den otroliga hypen iom att spelet kommer fràn blizzard.
alla diablokids testar sitt fòrsta mmorpg och blir hookade och hypen sprids ànnu mer.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP