Vilket mmorpg tycker du är bäst?
Skriv in det mmorpg du tycker är bäst och förklara vad som är så bra med det.
Om du har spelat andra så skriv ner vilka och om ni orkar så
kan ni ge en kort recension på spelen =P
Jag har spelat DAoC, EQ1, EQ2, AO, AC2 och Wow.
Min topplista:
1. Eq1
2. Eq2
3. Wow
4. AO
5. AC2
Tar väl och skriver om dom aktuella spelen =P:
Eq1 var ju hur grymt som helst när det kom, trodde EQ2 skulle vara minst lika bra men vart mycket besviken.
vars är friheten !? alla ställen är så lvl begränsat så det blir som ett vanligt spel där du kommer till nästa nivå.
Men annars så är ju grafiken hur snygg som helst.
EQ2 och Wow är uppbyggt på liknande sätt, EQ2 har fler alt när det gäller utseende, raser och "yrken" men Wow har ju PVP. men den är inte kontrollerad. och Wow är för lätt och det går för fort att lvla. sen är det ingen penalty när man dör !? varför inte? det förstör spelkänslan när man kan dö hur mycket som helst utan att något händer. lika bra ha en "Save & Load" funktion.
Okonrollerad PVP kan ju vara oerört frustrerande, var det som förstörde UO. man spriger ut med sin n00bsnubbe och blir ihjälhackad av ett gäng lvl 50 char. (som egentligen är några snorungar som tycker det är skitkul)
om man bortser från PVP så tyckte jag EQ2 var bättre än WoW.
Några spel som jag har tänkt prova är:
www.vanguard.com
www.darkfallonline.com
www.darkandlight.com
dom spelen kommer ha andra mål än lvla sin char så snabbt som möjligt.
Vanguard har jag nu inte läst så mycket om, men det är ju gänget från EQ som tillverkar det =P.
Darkfall: har hängt med utvecklingen sen tidigt 2001 och det ser ut att bli väldigt roligt.
Dark and Light är ett väldigt anonymt spel, upptäckte det för ett par månader sen och efter jag läst FAQs och forum så måste jag bara prova det.. Kommer i April
Dark and light:
A unique and huge world, no zones, no loading time
Two experience lines for every character: combat and social
Three skill trees for every character. And you can choose whether you specialize or not
12 races
14 classes
30 equipment slots per character.
42 career paths depending on social experience. And again, you may choose between specialization and versatility
Dynamic and unique weather management
Undersea and underground management
More than 4000 fortresses, more than 1000 cities,
40 000 square kilometers of land
Two Kingdoms - Dark and Light - with no PvP
Ten Kingdoms to conquer (PvP)
Five Duchies per Kingdom.
Seven Counties per Duchy.
Nine Baronies per County.
13 Fortresses per Barony.
Time of the world: 84 minutes = 24 DnL hours, a DnL day.
365 days per year with 4 seasons.
One sun, two moons and a constellation management.
nåja det var väl allt.. tror jag
:: Hell was build for heroes ::