Permalänk
Medlem

Skumt grafikkort...

Jag har en fråga angående grafikkort.

Jag hade ett urgammalt GeForce2 MX400 64MB och bytte för ett år sedan till ett GeForce FX5500 256MB. Under året har jag på grund av tidsbrist nästan inte spelat någonting men tänkte ta upp Call of Duty nu igen. Till min förvåning kan jag knappt köra spelet med det nya kortet, det kvittar hur mycket jag drar ner grafiken, det hackar ändå.

Vad kan det vara, drivrutinerna kanske, jag har Nvidias senaste (vad de nu heter)?

I övrigt har samma burk som med GF2kortet
AMD 2500+
1024 RAM 400Mhz

Någon som har några tips?
Tack på förhand...

(och jag vet att det är ett budgetkort och inte kan förvänta mig supergrafik men något över 800x600 och Low på alla detaljer borde det ju reda ut )

Permalänk
Medlem

kortet du har är inget att hurra för sen med ditt GF2 hade det inte stöd för shadermodel 2.0 men det har du i ditt nya och det är skuggorna som är jävligt krävande. klocka kortet ska du se att det hjälper tro mig

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
kortet du har är inget att hurra för sen med ditt GF2 hade det inte stöd för shadermodel 2.0 men det har du i ditt nya och det är skuggorna som är jävligt krävande. klocka kortet ska du se att det hjälper tro mig

Kan man stänga av dessa skuggor??

Hur klockar man grafikkort??

Är det stor skillnad på 5500 och 5700 eller måsta man köpa något kort ur 6000-serien för att det ska bli riktigt bra??

Permalänk
Avstängd

jaha så det är därför mitt geforcekort pallar ganska högt på call of duty.

Visa signatur

jo nu vet ja!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har svar på dessa frågor...

Kan man stänga av dessa skuggor??

Hur klockar man grafikkort??

Är det stor skillnad på 5500 och 5700 eller måste man köpa något kort ur 6000-serien för att det ska bli riktigt bra??

Permalänk
Medlem

Mitt FX5200 pallade CoD utan större problem. Kanske inte maxad grafik, men i väntan på mitt mobo till dya datorn får man väl stå ut.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Tror inte skillnaden mellan 5500 och 5700 ger dig nån enormt ändring av prestandan, dock är juh 5700 bättre men kör ett ATI 9600xt begagnat så ska du nog få fart på skitet till ett bra pris med.

Permalänk
Medlem

Oki... får kanske se mig om efter ett sådant...

Men så länge, är det någon som vet om man kan inaktivera det där Shader 2.0 så man kanske får lite fart på det hela?