Permalänk
Medlem

Lysrör under bordet, fläktar att svalka handen med, driva nån stor lampa, göra en stor freestyle =P dvs, koppla in en cd spelare till agget och sedan stoppa in ett par hörlurar i utgången som brukar finnas på vissa cd läsare.. har gjort det en gång, på skoj då

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Lysrör under bordet, fläktar att svalka handen med, driva nån stor lampa, göra en stor freestyle =P dvs, koppla in en cd spelare till agget och sedan stoppa in ett par hörlurar i utgången som brukar finnas på vissa cd läsare.. har gjort det en gång, på skoj då

Jag testade att koppla en CD-spelare till nätaggregatet, och det fungerade! Det var roligt. Snart ska mitt nätaggragat få sköta allt här hemma! Nästan.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Ok drar upp en gammal tråd.
Var det röd eller gul (+ svart) man skulle ha för 12V?
Och får man nån stöt av bryggan man gjort för att tjuvkoppla nätagget?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

snälla.. Sök inann du drar upp en sådan gammal tråd.
Det är gul som ger 12V, som det står i texten får du inte en särskillt kraftig stöt.
PSon ligger på 5V så det är ju inte så kraftigt

Permalänk

gul=12v
ròd=5v
gul+ròd=7v
svart=jord

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

fördelen med att ha ett tjuvstartat nätt agg är den att man kan testa om saker fungerar så som hdd/cd/dvd/ccfl rör eller dylikt

har redan ett som har suttigt i ett cd rack så den var redan tjuvstartad..annars så kan man ju bara förlänga en förlångningssladd på de 2 kablarna som den lilla lådan till ccfl rören har.. har min på ca 2 meter plus en annan friståände sladd.. funkar kanon...

använder min till att ha 2 lilla ccfl rör bakom sterion.få se om man kan dra in rören i lådan" mkt lufthål"

någon som vet hur lännge det är ström kvar i en förstäkare då de är ett stepp varre än ett nätagg..

lägg upp en bild nu va?

Visa signatur

I am Extrazz.