Vilket spel är mest krävande!

Permalänk
Medlem

GRAW

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Oblivion. FEAR är också rätt krävande.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

Oblivion är som sagt duktigt krävande.

Har dock hört att Condemned skall vara riktigt krävande det också. Vad jag har förstått så är det en uppad version av motorn som används i FEAR, som bara det är riktigt krävande.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Pröva maxa Everquest 2 ska du se på lagg, spelar ingen roll vilken dator du har

Ehm, det är rätt, oberoende av vilken dator du har så laggar det om din internetförbindelse är dålig. Det har ingenting med datorn att göra! Han frågade efter krävande spel till datorn, inte krävande spel för internetanslutningen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ehm, det är rätt, oberoende av vilken dator du har så laggar det om din internetförbindelse är dålig. Det har ingenting med datorn att göra! Han frågade efter krävande spel till datorn, inte krävande spel för internetanslutningen.

Nja, igentligen frågade jag efter om nån site/grupp/företag gjort riktiga tester.
Inte för att det spelar så stor roll men det vore som intressant att se lite skillnader.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Pröva maxa Everquest 2 ska du se på lagg, spelar ingen roll vilken dator du har

yes! kan man lungt påstå.

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2451&p=11

Vet inte om dom kör med 100% maxxade inställningar.

Kör man raider så sjunker fps ännu mer

Edit: Testet är kört med Very High quality. dvs inte bästa grafiken.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Tomb raider - legend

Permalänk
Medlem

Borde det inte finnas nåt program som mäter ut mer exakt hur hög upplösning och med vilka inställningar man kan köra?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

hehe.. Nej inte direkt.

Finns många olika 3dmotorer som fungerar olika. Så man kan inte dra ett streck och säga just så och så mycket klarar din dator i alla spel.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Överlägset Ghost Recon Advanced Warfighter.

Det enda spel jag haft problem med so far.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Överlägset Ghost Recon Advanced Warfighter.

Det enda spel jag haft problem med so far.

Är det de ända spel du haft problem med och du har ett 9800 ????????
luktar lite konspiration här:)

Permalänk

GRAW flyter bättre än Oblivion, men det står nog mellan dom två om katten själv får välja.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Tror många i det här spelet blandar ihop dåligt optimerade spel med spel som kräver mycket av datorn.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbyboy
Är det de ända spel du haft problem med och du har ett 9800 ????????
luktar lite konspiration här:)

Och med det menar du?

Dessutom är det ett 9800 pro och alla spel har utan problem gått att få flytande, utom GRAW. Kan dock tillägga att jag inte testat Oblivion.

Vilka spel tycker du borde innebära problem?

Permalänk
Medlem

eftersom jag haft ett sånt kort som jag desutom flasha till et xt, inebar massa problem för mig.
Dom flästa nyare spel som, HL2, doom3,quake 4, oblivion,FEAR,Cal of duty2, osv osv funka inte alls så bra för mig om du inte körde 800x600 med allt på medel eller mindre förståss men då kan man väl inte påstå att det flyter så bra, och jag tror inte ditt "pro" kort är ett undantag och dom råkade slänga ner en x850 kärna i ditt 9800 kort:) det va bara det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Och med det menar du?

Dessutom är det ett 9800 pro och alla spel har utan problem gått att få flytande, utom GRAW. Kan dock tillägga att jag inte testat Oblivion.

Vilka spel tycker du borde innebära problem?

jo tjenamors, antingen testar du inte många spel eller så är du som min farsa och tycker inte det laggar på 20fps.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Ehm, det är rätt, oberoende av vilken dator du har så laggar det om din internetförbindelse är dålig. Det har ingenting med datorn att göra! Han frågade efter krävande spel till datorn, inte krävande spel för internetanslutningen.

Du var väl en riktigt komiker.
Jag bryr mig inte om du stör dig på att de flesta säger lagg när dom egentligen menar att det hackar grafikmässigt.

Lagg är smeknamn på ping eller latency som betyder fördröjning, och när datorn inte orkar med grafikmässigt blir det fördröjningar så man skulle egentligen kunna kalla det lagg iaf tycker jag.

Tänkte bara jag skulle förklara ifall du inte fattade vad jag menade med lagg, ha en bra dag.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Haha, vilka genier.

HL2, ospelbart på ett 9800 pro? Haha, ja fyfan, man kan verkligen förstöra all sin trovärdighet. HL2 går ju att köra i grymt höga inställningar (jämfört med andra nyare spel). Kan ju bero på att det inte är särsskilt avancerat grafikmässigt, men jag gillar det skarpt då man åtminstone slipper plastlagret som finns överallt i andra spel.

Far Cry, inga problem, går att spela vackert.

Doom3, q4, var lite problem i början, men när man fick till inställningarna flöt det ju på fint i 1024 medium. Går tom att spela i high, om man inte är för kräsen på fps:n.

Oblivion, inte testat.

FEAR, testat och klart spelbart. Med lägre inställningar och 800x600 ser det fortfarande helt okej ut.
Se bild
Och enda gångerna fpsn går ner till 20 och under är när det skjuts massor och man kör i slow mo (och när det går så sakta behöver man inga 60fps), annars ligger den kring 40. Så det går att spela.

GRAW däremot är SEGT. Det GÅR att spela, men någon behållning i det hittar man knappast då det inte heller är särskilt vackert.

Och det är en viss skillnad på ett 9800 och ett pro, samtidigt som mitt kort endast medför problem då det är flashat till xt. Vad nu detta har med saken att göra.

.....................................................................

Nu till saken. GRAW är överlägset det spel som kräver mest, baserat på mina erfarenheter. Om nu någon annan MÅSTE hävda att FEAR kräver mer, så kan de ju prova spela spelen på något annat än sina 7900GT. Jag har heller aldrig sagt att jag spelar spelen i konstant 60 fps, men GRAW är fortfarande det enda spelet som jag inte lyckats spela utan att störa mig på segheten.

Slutsats: GRAW

Permalänk
Medlem

Ni vet att tråden skapades 2005-02-25 va? Sen gjorde RedEyeJoe en revival.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Haha, vilka genier.

HL2, ospelbart på ett 9800 pro? Haha, ja fyfan, man kan verkligen förstöra all sin trovärdighet. HL2 går ju att köra i grymt höga inställningar (jämfört med andra nyare spel). Kan ju bero på att det inte är särsskilt avancerat grafikmässigt, men jag gillar det skarpt då man åtminstone slipper plastlagret som finns överallt i andra spel.

Far Cry, inga problem, går att spela vackert.

Doom3, q4, var lite problem i början, men när man fick till inställningarna flöt det ju på fint i 1024 medium. Går tom att spela i high, om man inte är för kräsen på fps:n.

Oblivion, inte testat.

FEAR, testat och klart spelbart. Med lägre inställningar och 800x600 ser det fortfarande helt okej ut.
Se bild
Och enda gångerna fpsn går ner till 20 och under är när det skjuts massor och man kör i slow mo (och när det går så sakta behöver man inga 60fps), annars ligger den kring 40. Så det går att spela.

GRAW däremot är SEGT. Det GÅR att spela, men någon behållning i det hittar man knappast då det inte heller är särskilt vackert.

Och det är en viss skillnad på ett 9800 och ett pro, samtidigt som mitt kort endast medför problem då det är flashat till xt. Vad nu detta har med saken att göra.

.....................................................................

Nu till saken. GRAW är överlägset det spel som kräver mest, baserat på mina erfarenheter. Om nu någon annan MÅSTE hävda att FEAR kräver mer, så kan de ju prova spela spelen på något annat än sina 7900GT. Jag har heller aldrig sagt att jag spelar spelen i konstant 60 fps, men GRAW är fortfarande det enda spelet som jag inte lyckats spela utan att störa mig på segheten.

Slutsats: GRAW

Ok! men då e de nåt speciellt me ditt pro kort och mitt måste vart trasigt i såfall eller så e du inte så fps kräsen!! hl2 unkade ok för mig men dom andra jag nämnde funkade men med sisådär 10-30 fps överallt och kanske upp i 40 om du hade tyuir och hade allt på lägsta inställningar. Men som sagt smaken e ju som baken, men enligt mig så e det fan inte "spelbart" i ca 10-30 fps konstant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbyboy
Ok! men då e de nåt speciellt me ditt pro kort och mitt måste vart trasigt i såfall eller så e du inte så fps kräsen!! hl2 unkade ok för mig men dom andra jag nämnde funkade men med sisådär 10-30 fps överallt och kanske upp i 40 om du hade tyuir och hade allt på lägsta inställningar. Men som sagt smaken e ju som baken, men enligt mig så e det fan inte "spelbart" i ca 10-30 fps konstant.

O_o
Alltså ärligt talat, Låter som du hade stora problem. Kolla bara här till ex;
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=1863&p=8

Edit: Har du bytt dator eller? Du kan ju ha suttit med löjligt lite ram minne

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
O_o
Alltså ärligt talat, Låter som du hade stora problem. Kolla bara här till ex;
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=1863&p=8

Edit: Har du bytt dator eller? Du kan ju ha suttit med löjligt lite ram minne

hm ja vet har sätt massa benchmarks o sånt men mitt 9800pro kom ALDRIG upp i dom höjderna! mitt hackade ständigt tyckte jag!
har haft den här datorn länge(se sign) och den är det absolut inget fel på men jag tror det kan vart nåt skit me grafikkortet men jag fick fortfarande "rätt" poeng på 3dmark testerna tex, alltså vad jag ungefär skulle få! så där var det inget fel!:S vet inte va det va men nu e det rena rama himmelriket i jämnförelse!:D

Permalänk

Hehe, ja något fel är det uppenbarligen. Var det samma när du inte flashat till xt? Har haft problem med en polares 9800, men det visade sig att hela datorn gick alldeles för varm, lite dammrensning så flöt allting på 'nästan' som det ska.

Aja, nu ska vi inte ägna mer tid till detta, det hör inte riktigt till trådämnet

Permalänk

Historiskt sett var väl Jurrasic Park: Trespasser det mest krävande spelet någonsin. Det gick knappt att spela på PC Gamers state-of-the-art datorer

Permalänk
Medlem

måste bara fråga: vad har du för dator? ^^

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

rezuth - Jag får 20 FPS med mitt Geforce 3... Det är något vääldigt fel med ditt system om du inte kan få 40 ens med ett Radeon 9800pro.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

De mest krävande nu är lungt F.E.A.R,Obilivion,battlefield Men vet inte om det kräver så mkt graffe. tror det kräver till mestadels mkt ram och snabb cpu ,Quake4 som har en uppgraderad doom3motor

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaion
De mest krävande nu är lungt F.E.A.R,Obilivion,battlefield Men vet inte om det kräver så mkt graffe. tror det kräver till mestadels mkt ram och snabb cpu ,Quake4 som har en uppgraderad doom3motor

Battlefield är väl ändå inte så krävande?! (Utgår från att du pratar om BF1942).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Fattar inte att det fortfarande finns folk som spelar spel med en upplösning under 1024*768, och tycker att 20 FPS är när ett spel flyter när de har medel/medium inställningar. Om jag var tvungen att ändra min upplösning under 1024*768 i ett spel för att få det att ligga över 25 FPS gränsen så vet jag att det är dags att uppgradera.

Men men alla tycker väl olika, för vissa är väl en Volvo 244 en snabb bil *asg*

Edit: GRAW är inte optimerat tycker jag med, för grafikmässigt är det inte så snyggt enligt mig. Men det kanske är fysiken som tar all CPU kraft iofs. FEAR med skuggor på får min röst.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Fattar inte att det fortfarande finns folk som spelar spel med en upplösning under 1024*768, och tycker att 20 FPS är när ett spel flyter när de har medel/medium inställningar. Om jag var tvungen att ändra min upplösning under 1024*768 i ett spel för att få det att ligga över 25 FPS gränsen så vet jag att det är dags att uppgradera.

Men men alla tycker väl olika, för vissa är väl en Volvo 244 en snabb bil *asg*

Håller starkt med om detta inlägg. Sitter alldeles för mycket människor här på forumet som alltid kör med attityden att "allt flyter på min dator och har du bättre dator men sämre fps så är datorn dåligt optimerad och du suger." Sen kryper det fram att de fiser runt i 800x600 med medel till låga inställningar, grafikkort från 1986 och 20fps:) Ledsen grabbar men sitter man med skitdator så kan man inte optimera sig till särskilt mycket.

Just nu är de mest krävande spelen för min burk som finns nedan i sig, GRAW och Oblivion. Jag lirar iofs båda i 1920x1200 men har testat att sänka upplösning och det hjälpte inte mycket.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Håller starkt med om detta inlägg. Sitter alldeles för mycket människor här på forumet som alltid kör med attityden att "allt flyter på min dator och har du bättre dator men sämre fps så är datorn dåligt optimerad och du suger." Sen kryper det fram att de fiser runt i 800x600 med medel till låga inställningar, grafikkort från 1986 och 20fps:) Ledsen grabbar men sitter man med skitdator så kan man inte optimera sig till särskilt mycket.

Just nu är de mest krävande spelen för min burk som finns nedan i sig, GRAW och Oblivion. Jag lirar iofs båda i 1920x1200 men har testat att sänka upplösning och det hjälpte inte mycket.

Jag får bra FPS i allt jag lirar, BF2, BFME2, CS:Source i 1024 upplösningen och inget under medel inställningar (source på högsta).

Tror mer att det är för mycket folk som tror dom är så grymma med en dator för 30 000kr och att allt under det bästa absolut inte kan klara nya spel. Lite patetiskt med e-penis samtidigt som man nedvärderar dom som säger att dom faktiskt kan spela med lite sämre hårdvara. Så det du skrev gör mig smått förbannad över hur dum man kan vara.

Och nu till topic, jo det är väl GRAW fick väl runt 5 fps där i medel inställningar och 1024 ><

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II