Följ Black Week på SweClockers

Mac mini med trådlöst t-bord + extern bluetooth

Permalänk
Hedersmedlem

Mac mini med trådlöst t-bord + extern bluetooth

Går i tankarna att införskaffa en Mac mini. Det jag funderar på mest ju nu är om man kan använda de trådlösa tangentbordet + musen tillsammans med en blutooth-adapter som jag kopplar till en USB-kontakt? Eller måste jag köpa till inbyggt bluetooth?

Citat:

Mac mini levereras utan tangentbord och mus. Du kan välja att uppgradera till antingen kombinationen Apple Keyboard och Apple Mouse (ansluts med kabel) eller det trådlösa paketet Apple Wireless Keyboard och Wireless Mouse (kräver en intern Bluetoothmodul).

Här står det att det kräver än intern modul, men kan det verkligen vara nödvändigt?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara du har drivrutiner så ska det väl inte vara några problem.
Vet inte om MacOS har stöd för Plug and Play på samma sätt som Windows. Men jag har en Intellimouse 3.0 här, trådlös. Funkar prima till att sätta in i min kompis mac Mini iaf.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Den kräver inbyggt bluetooth för att funka direkt när man startar den.
Men en extern dongle så måste man para ihop enheterna och för det behövs mus.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Hmm, men hur kan jag då plugga in direkt tva?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Hmm, men hur kan jag då plugga in direkt?

Med inbyggt USB och Apples tangentbord så är det något fuffens som gör att det parar sig.
Med dongle och andra bluetoothtillbehör så skall man para, så vill man köra med dongle och logitechbord eller något så behöver man tillfälligtvis (och vid ex.v. stora uppgraderingar av operativ o.dyl.) tillgång till usb-tillbehör.
Sen är ju kostnaden för inbyggt bluetooth inte så stor, väljer man airport (802.11.g) så är det väl runt 250:- till…

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej. Kanske bäst att vara på den säkra sidan
Vart att säga är att bara 1 knapp funka på min mus av alla funktioner den har . Inte ens scrolllen funkar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter mysko att bara en knapp funkar (mer än på Apples möss då ), men det har nog mer med MS-musen att göra är OS X i sig (för logitech etc. funkar med fler knappar och scroll out of the box utan sunkiga "drivers").

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden

Vet inte om MacOS har stöd för Plug and Play på samma sätt som Windows.

Stöd för plug'n play....
I macvärlden har vi haft Plug and Play så länge att ingen har ens brytt sig att skapa ett namn för det.

Angående en munsknapp på MS-mus. Är du säker på att musen är hel. Alla MS möss jag testat fungerar alla musknappar på, även alla extraknappar som är så många så man orkar inte ens räkna. Du kan annars installera Microsofts musdrivrutiner.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Med inbyggt USB och Apples tangentbord så är det något fuffens som gör att det parar sig.
Med dongle och andra bluetoothtillbehör så skall man para, så vill man köra med dongle och logitechbord eller något så behöver man tillfälligtvis (och vid ex.v. stora uppgraderingar av operativ o.dyl.) tillgång till usb-tillbehör.
Sen är ju kostnaden för inbyggt bluetooth inte så stor, väljer man airport (802.11.g) så är det väl runt 250:- till…

Då jag redan har wlan (802.11g) samt en bluetooth-adapter så är det en onödig kostnad. Jag tänkte endast köpa det trådlösa t-bordet + musen som man kan välja till.

Självklart vet jag att det inte kommer att fungera under uppstart, men behöver jag t-bord då så är det inga problem att fixa.

Tack för hjälpen alla!

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com