Ny raptor laddar segt

Permalänk
Medlem

Ny raptor laddar segt

Som rubriken lyder så laddar min raptor oerhört segt, det tar ca 3 min att ladda xp och igår skulle jag öppna word 2003, bara det tog ca 1 minut fast på de gamla diskarna så tog det bara 5 sek! även när jag högerklickar på nåt står disken och tuggar i ca 30 sek! oerhört irriterande, vad kan vara fel?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Knappast raptorn som är problemet.

Gammal windowsinstallation? Program i bakgrunden?

Permalänk

För mig blev det då fyrdubblkad hastighet när jag satte in mina raptors. Men då har jag 2st också. Men det ska inte kunna gå segare iaf.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

nej inga program i bakgrunden, os är helt nyinstallerat för två dar sen, kanske nåt med raid? har totalt 4 st sata diskar inkl. raptorn, men när disken väl funkar (eller vad nu problemet är) typ vid installation av photoshop 7.0 via deamon tools så dundrar den på som satan... fattar inte vad som är haken, jag tycker det verkar vara nåt fel med os:et. tror ni det kan vara det? jag har kört med samma os på tre datorer i två år nu och det har funkat skitbra!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Inget Auto-IP inställning antar jag

eller ?

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk

Är inte helt säker på hur det ligger till med raptor diskar och DMA, men kolla för säkerhets skull att det är påslaget.

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

auto ip? den söker efter dhcp innan uppstart av xp, DMA, vad är det?

Visa signatur

Lillhjärta - 60 warrior @ ravencrest [Twilight]