Kopplingsscheema till display från gizmodd?

Permalänk
Avstängd

Kopplingsscheema till display från gizmodd?

Hej jag köpte en display från Gizmodd som jag får löda ihop själv eftersom plug n play displayen va slut. Vill veta vilka pinnar som ska gå vart helt enkelt,Sen vill jag gärna veta vilken typ av applikation som används på bilden nedan för att få alla parametrar som är på bilden.Sen fick jag med en massa lysdiodrar som jag inte har en aning om vad dom ska användas till? Snälla finns det nån vänlig själ som kan dirigera mig i rätt riktning.Löda kan jag så det är inga prob..

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Är det samma styrchip på den som den på www.fractronics.com kan du nog använda det schemat (rätta mig någon)

Permalänk
Avstängd

tycker man borde fått med ett kopplingsscheema

Handritat eller vad som helst!Vill bara veta varför det hängde med en massa lysdiodrar och hur allt ska kopplas

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Maila giz istället, tror han vet bättre än oss. Eller så svarar han i denna tråd snart

Permalänk
Avstängd

japp har redan mailat honom så vi får se!!

Skulle typ behöva svar ikväll dock så jag kan löda den imorron,Vill se om den fungerar innan jag sticker iväg på semester en vecka

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vad har han för hemsida?

Visa signatur

[CPU] P4 2.8 @ 3.1 ghz [Minne] 512ddr [MOBO] P4P800-E Deluxe [G-Kort] Geforce FX 5200 [HDD] HDD 2st 120 gb, 1st 200 gb.

Permalänk
Medlem

Tjena Wiruz....jag har inget schema till den...men vet att man kan använda schemat från fractronics....att du fick med lysdioder var som en bonus för att det inte fanns en färdig lcd kvar.
sen fick du med en komplett kopplingssats med d-sub och allt som behövdes....jag hade gärna lödat den själv, men Jim har min lödstation...så jag kan inte ens löda ihop den minsta lilla tråd eller motstånd längre....så jag hoppas att du får lödat ihop den och blir nöjd med ditt köp....MvH Giz

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Du Giz ,Jag tror verkligen jag kommer bli nöjd! Riktigt fet å fin är den! Tusen tack som sagt,Oki ska kolla den !Och tack för lysisarna.Nu vet jag iaf att dom inte hör till Displayen,har gnuggat mitt hår för jag kunde inte riktigt placera vars dom skulle sitta .Japp va en massa godsaker med! Ska ta med dom imorron och löda ihop det å se .Giz förresten vet du vilken mjukvara dom kört till den där?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

Finns flera som funkar, lcd-hype och studio bland annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Du Giz ,Jag tror verkligen jag kommer bli nöjd! Riktigt fet å fin är den! Tusen tack som sagt,Oki ska kolla den !Och tack för lysisarna.Nu vet jag iaf att dom inte hör till Displayen,har gnuggat mitt hår för jag kunde inte riktigt placera vars dom skulle sitta .Japp va en massa godsaker med! Ska ta med dom imorron och löda ihop det å se .Giz förresten vet du vilken mjukvara dom kört till den där?

Guld...jag gillar när folk är nöjda och belåtna....kommer inte ihåg var vi hitta det plug-in , men det var på en tysk sida som det fanns hur mycket som helst....kommer att ha ett forum som är kopplat till shoppen där jag ska samla på mig en massa schema och andra filer som behövs...har även en tanke på att starta en TS-kanal med lösen för dom som reggar sig sedan så man kan snacka lite om hur man ska göra....vad tror ni om detta...kan vara roligt med lite synpunkter om det....U Giz

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

oki synd att du inte kommer ihåg ,Va ruskigt het på den isåfall.Nåja nån annan kanske vet?

Japp eller en IRC kanal?

förresten vilka utav dom ritningarna på http://www.fractronics.com/ menar ni?

den här ? http://www.fractronics.com/128x64bla.shtml

finns ju några som sagt
Sen undrar jag vad det är för kablar som kommer ut från displayen,kanske du vet Giz? 2 vita som går till en brun kontakt!Är det bakrunds belysningen?kan inte hitta nån annan förklaring

Och finns det nåt program man kan se mhz,Storlekar på diskarna.ja nåt liknande som displayen på bilden visar.Kanske är en upprepad fråga men det borde finnas nåt som liknar ,Menar Winamp är jag helt ointresserad av,Vill mest ha info om vad som händer i burken,Ledsen om jag är tjatig men är rätt ny på det där så vad är bäst att ta hem?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
oki synd att du inte kommer ihåg ,Va ruskigt het på den isåfall.Nåja nån annan kanske vet?

Japp eller en IRC kanal?

förresten vilka utav dom ritningarna på http://www.fractronics.com/ menar ni?

den här ? http://www.fractronics.com/128x64bla.shtml

finns ju några som sagt
Sen undrar jag vad det är för kablar som kommer ut från displayen,kanske du vet Giz? 2 vita som går till en brun kontakt!Är det bakrunds belysningen?kan inte hitta nån annan förklaring

Och finns det nåt program man kan se mhz,Storlekar på diskarna.ja nåt liknande som displayen på bilden visar.Kanske är en upprepad fråga men det borde finnas nåt som liknar ,Menar Winamp är jag helt ointresserad av,Vill mest ha info om vad som händer i burken,Ledsen om jag är tjatig men är rätt ny på det där så vad är bäst att ta hem?

Jepp det är till backlighten....du fick väl med en svart dosa också...det är inverten för att driva ccfl-röret....det prg om jag kommer ihåg rätt är ett modefierat plug-in till MBM5 har jag för mig....men jag ska leta vidare....all sån info har jag på min andra burk eller om det är min 3dje eller 4rde maskin som står här ....lägger in länk när jag har hittat den...cu Giz

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giz
Jepp det är till backlighten....du fick väl med en svart dosa också...det är inverten för att driva ccfl-röret

Menar du vridpotten? en rund med 3 stycken ben på?

nåt annat än den fick jag inte med,

Okioki giz tusen tack !!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Menar du vridpotten? en rund med 3 stycken ben på?

nåt annat än den fick jag inte med,

Okioki giz tusen tack !!

Wiruz: Du får skaffa en inverter också, för att kunna tända lysröret...för du fick inte med nån såg jag nu...det går bra med en sån som man har till vilka rör som helst...har för mig att classe eller biltema säljer sådana....mvh Giz

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

hmm Snälla Giz kan du visa mig hur en sån ser ut,Just nu svävar jag i ovisshet för jag vet inte ens vilket kopplingssheema jag ska använda.Finns ett antal där ute,Kan du inte länka en bild till rätt scheema?Du har ju lött sånna förut! Sen om du kan posta länken till invertern för det har jag ingen aning vad det är förnåt ens.Känns som jag kommer elda upp den här det första jag gör Nån måste ju byggt en likadan?och kan posta en ritning.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305097&cks=PRL här har du ett lysrör med inverter

här har du ett schema http://www.lcdstudio.com/forum/viewtopic.php?t=639 och du kan även använda deras plugin här har du en sida till med plugins http://www.lcdhype.de.vu/ U giz

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tusen tack Giz!! Lööv u ,Jag har redan en sån inverter över sen jag köpte 2 coldcatode lysrör till burken ,fasen suvveränt! Då ska det lödas imorron

Undrar bara om jag ska köra efter ritningen helt? Verkar vara några kondensatorer med i bilden!Ska jag löda dit dom också?Fick ju inte me några så jag vill inte göra fel bara. Sånna kondingar har jag så det är inga prob.. men har du testat att löda en sån här display efter den ritningen? Tusen tack m8! Med alla mina frågor så får jag va glad att du inte är helt less på mig

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Du kan använda mer eller mindre vilket schema som helst...bara du följer rätt pin placering på lcd´n här har du specen till den som du har http://www.edtc.com/EDT/Products/Specs/129.pdf

Edit: för det var väl en EDT som du fick

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Giz. Tänkte köpa din lilla fina lödkolv.. hur ska ja koppla in den som. tänkte ha den till datorn så ja kan koppla in den i en 4 pins molex. och hur mkt blir frakten med den?

Visa signatur

robinsjodin.se