Sweclockers överkännsliga

Permalänk
Medlem

Sweclockers överkännsliga

Tycker att Sweclockers har börjat bli lite överkännsliga när det gäller piratmaterial eller inte. Läste nyss en tråd som blivit stängd pga att man inte fick diskutera copyrightskyddat material, som det står i anledningen till att tråden blev låst "man vet inte hur lagarna är". Ta reda på hur lagen är då innan ni stänger en tråd. Att diskutera sådana här saker kommer aldrig att bli olagligt i sverige. Enbart på Sweclockers.

Så fort någon behöver hjälp med att kopiera någonting så klagas det. Slagord som - Köp Orginal -Stöd tillverkarna påträffas ofta här på Sweclockers. Jag tar ingen ställning till det, men allt behöver inte vara Olagligt för att det ska kopieras. Nämner någon ordet DVD shrink så blir tråden låst. Program som DVD shrink kan likaväl användas till laglig kopiering som till icke laglig kopiering. Om man ska stänga allt som har med piratkopiering att göra här på Sweclockers så kan ni likaväl lägga ner hela sajten.

Och på tal om det, Azureus ska inte nämnas. Direkt hoppar ni på en om man har en fråga. Även om det är olagligt att dela med sig material så är inte programmet i sig olagligt, vill man ha hjälp med det, om man frågar efter hjälp, om man ber efter hjälp så ska man få hjälp också. Eller vad är denna sajten till för?

Jag kan hålla med om att när folk frågar efter ett program som ska heta nått i stil med NDkd232CRACK-SERIAL.exe, där det tydligt i filnamnet talar om att det är crack och serial som har att göras med. Dessa trådar kan stängas, och tas bort, men inte trådar där man frågar efter LAGLIGA saker.

Jaja det var väl vad jag hade att säga... Blir säkert avstäng för denna tråden, men det får det vara värt. För behöve folk hjälp med lagliga saker så ska inte Sweclockers säga nej till detta, sluta med att vara bror duktig, hjälp till istället.

/ Anibe

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Medlem

Håller mé

Hej
Mycket bra skrivet, håller mé dej helt och hållet

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Avstängd

Re: Sweclockers överkännsliga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anibe
Tycker att Sweclockers har börjat bli lite överkännsliga när det gäller piratmaterial eller inte.

Passar det inte, så är det väl bara att sticka?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sweclockers överkännsliga

Jag håller helt med dig, lite mindre morallagar så blir sweclockers bättre.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sweclockers överkännsliga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Passar det inte, så är det väl bara att sticka?

Eller så väcker man frågan i en diskution på forumet och reder ut det?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Bara det att som det har blivit sagt förut så vill inte SweClockers förlora samarbetspartners pga av att vissa medlemmar ägnar sig åt olagliga saker... därför har dom en restriktiv hållning vad gäller piratkopiering...

Permalänk

Re: Re: Sweclockers överkännsliga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Passar det inte, så är det väl bara att sticka?

Med den där attityden tycker jag att du skall följa ditt egna råd rakt av!
Frågan är minst sagt väldigt aktuell och jag står själv på trådskaparens sida även om jag inte håller med honom till punk och prickat.

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Snart kommer en moderator med kommentaren:

Citat:

Alla frågor och kritik om sweclockers skall skickas direkt till redaktionen:
http://www.sweclockers.com/html/faq_kontakt.php
*Tråd låst*

Permalänk
Hedersmedlem

Alla frågor och kritik om sweclockers skall skickas direkt till redaktionen:
http://www.sweclockers.com/html/faq_kontakt.php
*Tråd låst*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X